Gespot op Marktplaats!
Re: Gespot op Marktplaats!
het tandwiel is van Sunbeam.
Het lijkt me gewoon een na-oorlogse Sunbeam, maar dat schreef ik al.....
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten,maartenB schreef:het tandwiel is van Sunbeam.
Ik was te veel gefocused op die remmen. Je hebt gelijk, het is "gewoon" een na-oorlogse Sunbeam. Die remmen blijven bijzonder, maar dat schreef je ook al.
Groeten van
Henk
-
Niet op Marktplaats maar wel op Ebay UK;
Een echte Sunbeam voor lange (plm 2 mtr)mensen
Ik ben echt gek op dit soort fietsen; versnellingen in het tandblad voor. Een achter-velgrem die je bedient door achteruit te trappen en een framemaat van 71 cm of in dit geval misschien nog wel meer.
Mijn fiets,zo`n zelfde maar dan wat jaartjes ouder heeft een framehoogte van 28 inch zo`n 71 cm maar lijkt als je m vergelijkt net wat lager.
Kan me ook vergissen maar de verhouding wielmaat-framehoogte lijkt net wat anders..
Voor wie er werk van wil maken bieden-winnen-ophalen;
het advertentienummer is 161283412792 Ebay UK
Groeten,
Maarten
Een echte Sunbeam voor lange (plm 2 mtr)mensen
Ik ben echt gek op dit soort fietsen; versnellingen in het tandblad voor. Een achter-velgrem die je bedient door achteruit te trappen en een framemaat van 71 cm of in dit geval misschien nog wel meer.
Mijn fiets,zo`n zelfde maar dan wat jaartjes ouder heeft een framehoogte van 28 inch zo`n 71 cm maar lijkt als je m vergelijkt net wat lager.
Kan me ook vergissen maar de verhouding wielmaat-framehoogte lijkt net wat anders..
Voor wie er werk van wil maken bieden-winnen-ophalen;
het advertentienummer is 161283412792 Ebay UK
Groeten,
Maarten
in de advertentie geven ze op dat het een 28 inch frame is. Dat is dus hetzelfde als jij hebt? Dat hoorde destijds bij Sunbeam tot de standaardmaten, geweldig!
Ik heb trouwens het idee dat er wat mist bij de terugtraprem. een deel van het mechaniek of in elk geval een stangetje.
Wel mooi ding hoor!
Ik heb trouwens het idee dat er wat mist bij de terugtraprem. een deel van het mechaniek of in elk geval een stangetje.
Wel mooi ding hoor!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Ja klopt Maarten,
Een 28 inch frame. Als ik de wielmaat opmeet en die af zet tegen het frame dan lijkt het frame iets hoger (of de wielen iets kleiner). Vandaar mijn twijfel over de maat.
De stangetjes van de rem zijn weg idd maar ik heb eens gekeken bij mijn fiets en echt lastig namaken is het niet.
Overigens is nu ook de Brightwells auction catalogus op het net.
Ook met de nodige Sunbeam`s
Groeten,
Maarten
Een 28 inch frame. Als ik de wielmaat opmeet en die af zet tegen het frame dan lijkt het frame iets hoger (of de wielen iets kleiner). Vandaar mijn twijfel over de maat.
De stangetjes van de rem zijn weg idd maar ik heb eens gekeken bij mijn fiets en echt lastig namaken is het niet.
Overigens is nu ook de Brightwells auction catalogus op het net.
Ook met de nodige Sunbeam`s
Groeten,
Maarten
Hallo Maarten en Maarten,
De Sunbeam heeft een goede prijs opgebracht, 520 pond iets meer dan 633 euro
Een bijzondere fiets voor een redelijke prijs lijkt mij. Een model uit 1914 ook met de 2 versnellingen in het crankstel bracht een jaar of 3 bij Peter Card ook rond de 500 pond op.
Door de drukte van mijn studie staan de fietsen bij mij momenteel op een laag pitje maar de liefde en de interesse blijft vandaar dat ik toch zeker 1 x per week het forum bezoek alleen maar weinig post.
Groeten en veel mooie fietsvondsten toegewenst.
Martin Hagen
De Sunbeam heeft een goede prijs opgebracht, 520 pond iets meer dan 633 euro
Een bijzondere fiets voor een redelijke prijs lijkt mij. Een model uit 1914 ook met de 2 versnellingen in het crankstel bracht een jaar of 3 bij Peter Card ook rond de 500 pond op.
Door de drukte van mijn studie staan de fietsen bij mij momenteel op een laag pitje maar de liefde en de interesse blijft vandaar dat ik toch zeker 1 x per week het forum bezoek alleen maar weinig post.
Groeten en veel mooie fietsvondsten toegewenst.
Martin Hagen
Hoi Martin,
Die hoge Sunbeam zal jou nog weleens weten te vinden. Leuk om weer van je te horen, ik miste je al de laatste tijd
groetjes,
Maarten
Die hoge Sunbeam zal jou nog weleens weten te vinden. Leuk om weer van je te horen, ik miste je al de laatste tijd

groetjes,
Maarten
-
Sluit mij graag bij Maartens woorden aan Martin,
Ik zie nog wel eens wat van je op de Flickr foto-site gelukkig.
Voor de lol ;op Ebay france staat nu een prachtige Triumph die helaas niet zo hoog is maar wel erg origineel.
Even kijken met zoekterm Velo Triumph voor de detailfoto`s.
groeten,
Maarten
Ik zie nog wel eens wat van je op de Flickr foto-site gelukkig.
Voor de lol ;op Ebay france staat nu een prachtige Triumph die helaas niet zo hoog is maar wel erg origineel.
Even kijken met zoekterm Velo Triumph voor de detailfoto`s.
groeten,
Maarten
Oh, maar dat is écht een hele mooie fiets zeg!!!!
-
Ja hè.
Honderd jaar oud en dan nog goed in de originele lak kompleet met biezen en transfers.
Ik zou er wel de franse toevoegingen af halen, die lamp en zo.
Blijkbaar is de fiets opgevallen want er zijn nog al wat biedingen intussen!
Honderd jaar oud en dan nog goed in de originele lak kompleet met biezen en transfers.
Ik zou er wel de franse toevoegingen af halen, die lamp en zo.
Blijkbaar is de fiets opgevallen want er zijn nog al wat biedingen intussen!