Bezitters van Gazelle Sport licht en/of Sport Super licht
Re: Bezitters van Gazelle Sport licht en/of Sport Super lich
Foto superlicht
- Bijlagen
-
- image.jpeg (692.32 KiB) 6968 keer bekeken
dat is een mooi exemplaar Carlo.
Met 3-naaf, voor die tijd een ongewone combinatie lijkt me.
Ik merk op de foto dat er geen spansysteem op staat voor de achternaaf.
10 jaar eerder deden ze dat nog wel.
Met 3-naaf, voor die tijd een ongewone combinatie lijkt me.
Ik merk op de foto dat er geen spansysteem op staat voor de achternaaf.
10 jaar eerder deden ze dat nog wel.
- Bijlagen
-
- spansysteem.JPG (73.75 KiB) 6968 keer bekeken
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
DAnk u Monsieur Asterduc. ZoveR ik kan inschatten is de SA 3 naaf wel origineel geleverd op deze fiets. Geen aanwijzingen dat er shifters op gezeten hebben.
Ik ga er gewoon zuinig op zijn. Helaas voor mij dat deze een framemaat heeft van 60 , ik had hem liever een maat eronder gehad, maar ach, zadel lager en genieten! Mooi voor achterop mijn camper, superlicht
Ik ga er gewoon zuinig op zijn. Helaas voor mij dat deze een framemaat heeft van 60 , ik had hem liever een maat eronder gehad, maar ach, zadel lager en genieten! Mooi voor achterop mijn camper, superlicht

te koop:
http://link.marktplaats.nl/m1032119168
één van de laatste Gazelle Superlicht's in Reynolds buis,
en met derailleur,
en niet te duur,
en van een betrouwbaar oude-fiets lid!
http://link.marktplaats.nl/m1032119168
één van de laatste Gazelle Superlicht's in Reynolds buis,
en met derailleur,
en niet te duur,
en van een betrouwbaar oude-fiets lid!
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Voor liefhebber heb ik een gazelle superlicht te koop. http://www.marktplaats.nl/wijzigAdverte ... mympSeller
Mooie Fiets, maar iets te nieuw voor mij.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
- Elibert van Dalen
mooi ding en damesmodel zie je niet vaak.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
gerelateerde Facebook groepen

>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Re: Bezitters van Gazelle Sport licht en/of Sport Super licht
Ik heb 3 jaar geleden een Sport Super Licht gekocht via Marktplaats in redelijk erbarmelijke staat.
Veel roest, de stuurpen zat vast en een vorige eigenaar heeft de originele kettingkast aan stukken gehakt om er een derailleur onder te kunnen gebruiken. Weinig originele onderdelen meer, dus het is (een momenteel stilstaand project) waarbij ik er een fiets volgens de Engelse pathracer stijl van wil maken. Met een 4-versnellingen naaf achter (Sturmey Archer FM 40-gaten aluminium behuizing) en een 32-gaats Sturmey Archer Dynohub voor. Velgen in de klassieke stijl gaat volgens mij alleen nog maar bij Grand Bois uit Japan vandaan komen, maar we zien wel. Voorlopig is verzenden daar vandaan nog extreem duur.
Mocht er nog iemand een origineel kettingscherm hebben dan houd ik mij aanbevolen.
Tevens zou ik graag meer willen weten over de geschiedenis van dit model. Ik weet dat ze een voorloper van de Champion Mondial zijn en dat er een paar verschillende varianten van zijn geweest, maar hoe zag dit er uit? Iemand die mij er meer over kan vertellen of me kan verwijzen naar een stukje geschiedenis?
Voor het idee, ik heb zelf over mijn huidige stadsfiets, een Koga-Miyata SilverAce, het volgende geschreven: History of the SilverAce model and its sister models - Bikeforums.net
1969 Gazelle Super Licht - Bikeforums.net

Veel roest, de stuurpen zat vast en een vorige eigenaar heeft de originele kettingkast aan stukken gehakt om er een derailleur onder te kunnen gebruiken. Weinig originele onderdelen meer, dus het is (een momenteel stilstaand project) waarbij ik er een fiets volgens de Engelse pathracer stijl van wil maken. Met een 4-versnellingen naaf achter (Sturmey Archer FM 40-gaten aluminium behuizing) en een 32-gaats Sturmey Archer Dynohub voor. Velgen in de klassieke stijl gaat volgens mij alleen nog maar bij Grand Bois uit Japan vandaan komen, maar we zien wel. Voorlopig is verzenden daar vandaan nog extreem duur.
Mocht er nog iemand een origineel kettingscherm hebben dan houd ik mij aanbevolen.

Tevens zou ik graag meer willen weten over de geschiedenis van dit model. Ik weet dat ze een voorloper van de Champion Mondial zijn en dat er een paar verschillende varianten van zijn geweest, maar hoe zag dit er uit? Iemand die mij er meer over kan vertellen of me kan verwijzen naar een stukje geschiedenis?
Voor het idee, ik heb zelf over mijn huidige stadsfiets, een Koga-Miyata SilverAce, het volgende geschreven: History of the SilverAce model and its sister models - Bikeforums.net
1969 Gazelle Super Licht - Bikeforums.net

-
Beste,
Ik ben in het bezit van een hele mooie Gazelle SuperLicht uit 1965 van eerste eigenaar (mijn vader) en met originele aankoopbon van Jac. Ligtvoet-Philippe Eindhoven.
Framenummer: 1931795, kleur antraciet.
Ben hem een beetje aan het poetsen en heb een tijd terug nog een set nieuwe witte Bluemels gevonden omdat de originele er niet meer opzaten.
Twee vragen:
• welke pedalen horen er origineel op?
• welke nieuwe buitenlanden komen het dichtst bij de originele banden?
Groet, Marc
Ik ben in het bezit van een hele mooie Gazelle SuperLicht uit 1965 van eerste eigenaar (mijn vader) en met originele aankoopbon van Jac. Ligtvoet-Philippe Eindhoven.
Framenummer: 1931795, kleur antraciet.
Ben hem een beetje aan het poetsen en heb een tijd terug nog een set nieuwe witte Bluemels gevonden omdat de originele er niet meer opzaten.
Twee vragen:
• welke pedalen horen er origineel op?
• welke nieuwe buitenlanden komen het dichtst bij de originele banden?
Groet, Marc
- fietshobbyist
Het is licht, superlicht, sport superlicht en vederlicht maar, wat weegt het nou eigenlijk dan?
Ik neem althans aan, dat het niet om die 'eigenwijze', rechthoekige koplamp gaat ...
Ik neem althans aan, dat het niet om die 'eigenwijze', rechthoekige koplamp gaat ...