Elibert van Dalen
Charles heb jij laatst ook een transporter in veen gekocht? Maxwell?
Hoi Elibert,
Ja! Dat klopt!
Mooie fiets waar niets aan verapsakt is op de trapas na maar dat is gelukkig te verhelpen.
Richard heeft de Maxwell vrijdag gebracht en alles wat ik er tot nog toe aan gedaan heb is de trapas gedemonteerd. De rechter crank zat niet meer goed op de trapas. Die is losgekomen. Ze zijn er mee door blijven fietsen en dat heeft de spiebaan gemolesteerd. Even oplassen, bijvijlen en hij is weer als nieuw
De fiets heeft decennia bij een fietsenmaker in de werkplaats gestaan. De zoon nam het over en wilde van de fiets af.
Ik had al bedacht dat er een reden moest zijn waarom de fiets indertijd stil is gezet en dat was dus de trapas
Het is een geluk bij een ongeluk want anders had de fiets waarschijnlijk niet meer bestaan. In't ieder geval niet in de staat waarin ie verkeerd.
De spieën zaten er helemaal verkeerd in. Ze waren niet op maat gevijld en omdat ik met niet voor kan stellen dat de fietsenmaker dat niet kon vermoed ik dat de fiets ingeruild is of iets dergelijks. Waarschijnlijk niet meer interessant en vergeten.
Het is niet helemaal duidelijk of ie nou wel of niet overgelakt is maar het zag er hier en daar wel zo uit. Ik moet nog gaan poetsen.
Ik heb wel gezien dat er een Torpedo in het achterwiel zit met een E er ingeslagen en is dus uit 1962. Het is me nog niet bekend of de fiets net zo oud is als de naaf. Misschien later toegevoegd. Ook nog niet uitgezocht tot wanneer Maxwell transportfietsen maakte of gekeken wat het framenummer is.
Demontage gaat morgen gebeuren en kan ik een grondige inspectie doen.
Even kijken wat er nog van te maken is
Waarom de vraag of ik hem gekocht heb?
Hij heeft maar heel even op marktplaats gestaan maar jij hebt hem blijkbaar gespot?
En omdat Richard niet gezien had dat de cranks niet in lijn stonden was ie zo vriendelijk om iets van de prijs af te doen

Hij had er ook nog een bel bij van Maxwell
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.