Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek Oelegem (B)

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
asterduc

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek te Oelegem (B)

Bericht door asterduc »

jon8th8n schreef:Graag nog één transportfietser erbij!
komt in orde Jonathan.
Dat gaat een mooie diversiteit aan fietsen opleveren.
Allerlei vooroorlogse rijwielen, zware transportfietsen, kleurige sportfietsjes, ...
Zonet kwam nog een aanmelding binnen van iemand met een volledig op- en uitgedoste Forta uit 1932.

Is er voor Sandra ondertussen al een oplossing gevonden?
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Elibert van Dalen

Charles heb jij laatst ook een transporter in veen gekocht? Maxwell?
Hoi Elibert,

Ja! Dat klopt! :P
Mooie fiets waar niets aan verapsakt is op de trapas na maar dat is gelukkig te verhelpen.
Richard heeft de Maxwell vrijdag gebracht en alles wat ik er tot nog toe aan gedaan heb is de trapas gedemonteerd. De rechter crank zat niet meer goed op de trapas. Die is losgekomen. Ze zijn er mee door blijven fietsen en dat heeft de spiebaan gemolesteerd. Even oplassen, bijvijlen en hij is weer als nieuw :P
De fiets heeft decennia bij een fietsenmaker in de werkplaats gestaan. De zoon nam het over en wilde van de fiets af.
Ik had al bedacht dat er een reden moest zijn waarom de fiets indertijd stil is gezet en dat was dus de trapas :geek:
Het is een geluk bij een ongeluk want anders had de fiets waarschijnlijk niet meer bestaan. In't ieder geval niet in de staat waarin ie verkeerd.
De spieën zaten er helemaal verkeerd in. Ze waren niet op maat gevijld en omdat ik met niet voor kan stellen dat de fietsenmaker dat niet kon vermoed ik dat de fiets ingeruild is of iets dergelijks. Waarschijnlijk niet meer interessant en vergeten.
Het is niet helemaal duidelijk of ie nou wel of niet overgelakt is maar het zag er hier en daar wel zo uit. Ik moet nog gaan poetsen.
Ik heb wel gezien dat er een Torpedo in het achterwiel zit met een E er ingeslagen en is dus uit 1962. Het is me nog niet bekend of de fiets net zo oud is als de naaf. Misschien later toegevoegd. Ook nog niet uitgezocht tot wanneer Maxwell transportfietsen maakte of gekeken wat het framenummer is.
Demontage gaat morgen gebeuren en kan ik een grondige inspectie doen.
Even kijken wat er nog van te maken is :ugeek:

Waarom de vraag of ik hem gekocht heb?
Hij heeft maar heel even op marktplaats gestaan maar jij hebt hem blijkbaar gespot?
En omdat Richard niet gezien had dat de cranks niet in lijn stonden was ie zo vriendelijk om iets van de prijs af te doen :P
Hij had er ook nog een bel bij van Maxwell :P

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
jon8th8n

Bericht door jon8th8n »

asterduc schreef:
jon8th8n schreef:Graag nog één transportfietser erbij!
komt in orde Jonathan.
Dat gaat een mooie diversiteit aan fietsen opleveren.?
Correctie, op de laatste moment nog een vriendin gevonden die op een 26inch gazelle transporter gaat meerijden...
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Hallo Ed en Sandra,

Even terug komen op de reisplannen van Sandra.
Ik rij vanaf Waalre richting Oelegem.
Uiteraard kan er nog best een fiets mee in m`n wagen ,punt is echter dat ik niet echt bij een station in de buurt woon en er mogelijk mensen,deelnemers zijn voor wie de route van Sandra gunstiger ligt.
Nu ja ik verneem het wel!

Groeten,
Maarten
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

Fotomaan schreef:
Elibert van Dalen

Charles heb jij laatst ook een transporter in veen gekocht? Maxwell?
Hoi Elibert,

Ja! Dat klopt! :P
Mooie fiets waar niets aan verapsakt is op de trapas na maar dat is gelukkig te verhelpen.
Richard heeft de Maxwell vrijdag gebracht en alles wat ik er tot nog toe aan gedaan heb is de trapas gedemonteerd. De rechter crank zat niet meer goed op de trapas. Die is losgekomen. Ze zijn er mee door blijven fietsen en dat heeft de spiebaan gemolesteerd. Even oplassen, bijvijlen en hij is weer als nieuw :P
De fiets heeft decennia bij een fietsenmaker in de werkplaats gestaan. De zoon nam het over en wilde van de fiets af.
Ik had al bedacht dat er een reden moest zijn waarom de fiets indertijd stil is gezet en dat was dus de trapas :geek:
Het is een geluk bij een ongeluk want anders had de fiets waarschijnlijk niet meer bestaan. In't ieder geval niet in de staat waarin ie verkeerd.
De spieën zaten er helemaal verkeerd in. Ze waren niet op maat gevijld en omdat ik met niet voor kan stellen dat de fietsenmaker dat niet kon vermoed ik dat de fiets ingeruild is of iets dergelijks. Waarschijnlijk niet meer interessant en vergeten.
Het is niet helemaal duidelijk of ie nou wel of niet overgelakt is maar het zag er hier en daar wel zo uit. Ik moet nog gaan poetsen.
Ik heb wel gezien dat er een Torpedo in het achterwiel zit met een E er ingeslagen en is dus uit 1962. Het is me nog niet bekend of de fiets net zo oud is als de naaf. Misschien later toegevoegd. Ook nog niet uitgezocht tot wanneer Maxwell transportfietsen maakte of gekeken wat het framenummer is.
Demontage gaat morgen gebeuren en kan ik een grondige inspectie doen.
Even kijken wat er nog van te maken is :ugeek:

Waarom de vraag of ik hem gekocht heb?
Hij heeft maar heel even op marktplaats gestaan maar jij hebt hem blijkbaar gespot?
En omdat Richard niet gezien had dat de cranks niet in lijn stonden was ie zo vriendelijk om iets van de prijs af te doen :P
Hij had er ook nog een bel bij van Maxwell :P

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar

oke dan vandaar. nou toevallig heeft hij die bel bij mij opgehaald, en had het over jou toen. ik zeg die ken ik wel wel eens wat aan verkocht en hij zit bij de vereniging ook vandaar mijn vraag daarover. had hem dus net zo goed dan zelf mee kunnen nemen naar je, had je hem gekregen van me,. maar hij vertelde dat pas nadat hij hem van mij gekocht had.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Misschien kan iemand Sandra in Roosendaal van het station oppikken. Dan zou ik ook wel graag aan de tocht meedoen. Ik heb nl. nog een trein-dagkaart die op moet.

Met vriendelijke groeten,

Y.
Sportief fietsend!
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

had hem dus net zo goed dan zelf mee kunnen nemen naar je, had je hem gekregen van me,. maar hij vertelde dat pas nadat hij hem van mij gekocht had.
Hoi Elibert,

Da's aardig van die bel :P Richard dacht er net zo over en heeft de bel er voor hetzelfde geld bijgedaan :P

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Elibert van Dalen

kijk aan das mooi van m. heb hier nog een maxwell fiets waar de bel bij toeval opzat.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Hoi Elibert,

'k Ben vandaag bezig geweest om mijn Fongers klaar te maken voor 10 maart dus geen foto's gemaakt van de Maxwell.
Morgen nog eens proberen dan zet ik ze bij 'reparatie en restauratie".

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Elibert van Dalen

na even gedacht te hebben de 8v mets stangrem mee te nemen, heb ik toch besloten om een gazelle kruisframe uit 55 mee te nemen met torpedo dreigang en een dynohub. simpele gazelle meeste zijn met stangrem deze dus niet. benieuwd wat er allemaal meehobbelt..

Plaats reactie