Gespot op Marktplaats!

Durabo88
Berichten: 2617
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Durabo88 »

Heel mooi, zo aan de bagagedrager te zien is hij duidelijk van na de fusie met Locomotief.

Er zit volgens de folder een SA 4 versnellingsnaaf in en het is een frame van Reynolds buis. Ik ben vooral benieuwd of het de SA; FW, FM of een andere close ratio 4 v. naaf is.

Vooral de kettingkast van deze fiets vind ik erg mooi. De kleur echter een beetje deprimerend, maar misschien wordt dit met poetsen beter. Naast zwart was hij volgens die folder alleen in grijs-groen leverbaar tegen 7,50 meerprijs.

Zou 'm graag willen hebben, maar ik heb al een mooie Fongers-RIH met zo'n naaf en ruimtegebrek. Volgens mij zit er in m'n Fongers-RIH geen Reynolds buis, maar hij is desondanks wel licht.

Groeten, Y.
Laatst gewijzigd door Durabo88 op 9 feb 2013, 17.41, 1 keer totaal gewijzigd.
Sportief fietsend!
Durabo88
Berichten: 2617
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Durabo88 »

Een gazelle, zie adv.nr. 643524031.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
JocoFoto
Berichten: 338
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.48
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door JocoFoto »

Hoi Durabo88
Er zit volgens de folder een SA 4 versnellingsnaaf in en het is een frame van Reynolds buis. Ik ben vooral benieuwd of het de SA; FW, FM of een andere close ratio 4 v. naaf is.
Er hoort een FW in. Niet zo spannend als een FM natuurlijk, maar in Nederland zie je de FW ook zelden.
Zou 'm graag willen hebben, maar ik heb al een mooie Fongers-RIH met zo'n naaf en ruimtegebrek. Volgens mij zit er in m'n Fongers-RIH geen Reynolds buis, maar hij is desondanks wel licht.
Als ik een verzamelaar zou mogen adviseren zou ik het wel weten. De Simplex is aanmerkelijk zeldzamer dan de Fongers-RIH en hoort ook nog tot een duurder/luxer segment. Niettemin is de Fongers-RIH mooi hoor.
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Durabo88
Berichten: 2617
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Durabo88 »

Beste JocoFoto,

Simplex is sowieso een op MP weinig aangeboden merk, dat kan vast wel wat over de zeldzaamheid zeggen.
Helaas heb ik op dit moment de middelen en ruimte niet voor een dergelijke aankoop. Bovendien ik zit in de buurt van Amsterdam en de verkoper in Doetinchem.

De FW zit ook in mijn Fongers-RIH. Ik heb hier zeer veel plezier van en rijdt er vaak op. De framemaat schat ik ergens tussen de 55 en 60. In welke framemaat werden deze Simplexen verkocht?

Ik heb een sportfiets met Simplex frame uit 1939, met die verstelbare achtervork. Veel onderdelen blijken ook van simplex te zijn, alleen staat er een Nederlandse leeuw transfer op het balhoofd. Dit was een plakmerk.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Durabo88
Berichten: 2617
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Durabo88 »

Een Primarius omafiets, zie adv.nr. 643750057.

Dit merk zie je zelden te koop staan. Wel een mooi balhoofdplaatje vind ik. Zelf heb ik één keer zo'n fiets gehad, nl. een soort semi sport.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
JocoFoto
Berichten: 338
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.48
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door JocoFoto »

In welke framemaat werden deze Simplexen verkocht?
Je had in die tijd de keuze uit 58cm, 58cm en 58cm. En natuurlijk kon je ook iedere andere hoogte bestellen, zolang het maar 58cm was. Heel merkwaardig eigenlijk. Bij de 26" fietsen (Neo Sport, Favoriet etc.) was het damesframe altijd 56cm, heren 58cm. Met uitzondering van het Locomotief kruisframe dat altijd 58cm was (unisex).
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Thomas
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 feb 2013, 16.08

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Thomas »

Ik bied mijn Simplex aan op Marktplaats.
zie onderstaande link!

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... mympSeller

Super fiets, moet even naar de remmen woren gekeken.
Bieden kan op MP, hij staat voor 250, biedingen zijn zeker welkom: ik ben blij als hij voor iets minder naar een eigenaar gaat die er erg blij mee is.

Groetne Thomas
Durabo88
Berichten: 2617
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Leuk; Simplex 'ganzenbord'

Bericht door Durabo88 »

Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
velophile
Berichten: 437
Lid geworden op: 8 aug 2012, 22.00
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Gespot op Marktplaats!

Bericht door velophile »

Op zoek naar engelse draadsnijders?
http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-k ... ousPage=lr

Groeten, Wiel
Durabo88
Berichten: 2617
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Durabo88 »

Jammer dat het geen herenfiets is, maar wel mooi;
http://link.marktplaats.nl/647544248
Sportief fietsend!
Plaats reactie