Fongers Marktplaats
Re: Fongers Marktplaats
Dit karretje is van 1929, te zien aan het doorlopende voorspatbord en het specifieke vegremsysteem,gemonteerd van 1927 tot 1935. Overigens hoort er origineel een FG gezondheidszadel op en geen bagagedrager. De Berko dynamo is overigens van een vroeger bouwjaar dan 1929.
NB de fiets was wel degelijk verkocht aan de koper uit Hoogezand, voor een habbekrats. Verkoopster heeft hem onder druk gezet en hij heeft de fiets weer teruggebracht; niet iedereen zou dat gedaan hebben...
Jos
NB de fiets was wel degelijk verkocht aan de koper uit Hoogezand, voor een habbekrats. Verkoopster heeft hem onder druk gezet en hij heeft de fiets weer teruggebracht; niet iedereen zou dat gedaan hebben...
Jos
Ongekend, het bod staat op 1900 !! Euro...
Deze BB60 is uit 1929, dat is zeker. Als hij uit 1919 zou zijn dan was er al 5000 op geboden
haha
Groet Mark

Deze BB60 is uit 1929, dat is zeker. Als hij uit 1919 zou zijn dan was er al 5000 op geboden

Groet Mark
Beste Jos,
Als je bedoelt dat volgens de folder origineel een gezondheidszadel gemonteerd was, dan ben ik het met je eens. Ik denk dat de eerste eigenaar liever een ander zadel wilde en daarom dit zadel liet monteren. Gezien het nikkelwerk kunnen we hier voorzichtig raden dat het zadel origineel eerste montage is. Een check in de seriegarantieboeken kan dit vermoeden bevestigen. Een andere optie is dat het origineel niet lekker zat en al vroeg verwisseld is met het zadel van een CCG of een ander goedkoper model.
Groeten, Y.
Als je bedoelt dat volgens de folder origineel een gezondheidszadel gemonteerd was, dan ben ik het met je eens. Ik denk dat de eerste eigenaar liever een ander zadel wilde en daarom dit zadel liet monteren. Gezien het nikkelwerk kunnen we hier voorzichtig raden dat het zadel origineel eerste montage is. Een check in de seriegarantieboeken kan dit vermoeden bevestigen. Een andere optie is dat het origineel niet lekker zat en al vroeg verwisseld is met het zadel van een CCG of een ander goedkoper model.
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
gaat boven mijn verstand (dat kan natuurlijk al snel). zo uniek is ie toch niet??? relatief jong, wat risico's als je obv foto's koopt, want hij staat op slot en code waarschijnlijk onbekend. ik zie ook geen merk op de kk, dus wellicht niet origineel? ook geen doornroosje in concoursstaat.
enfin, ieder zijn meug!
arjan
enfin, ieder zijn meug!
arjan
bedankt voor de update Jos.jrietveld schreef:NB de fiets was wel degelijk verkocht aan de koper uit Hoogezand, voor een habbekrats. Verkoopster heeft hem onder druk gezet en hij heeft de fiets weer teruggebracht; niet iedereen zou dat gedaan hebben...
Dat is inderdaad zeer fair van die persoon, zoals je zegt, niet iedereen zou dat hebben gedaan.
Oorlogen ontstaan wanneer beide partijen vinden dat ze gelijk hebben. Deze persoon is verstandiger geweest. Waren er maar meer van dat soort!
Toch verbazend welk bedrag voor dit rijwiel wordt geboden.
Groeten,
Ed.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Ik vind het ook niet normaal... Ik heb een gerestaureerde complete BB70 uit 1923 met enkele bovenbuis.. Wat zal die dan wel niet waard zijn..
Groet Mark

Groet Mark
zet 'm eens op mp! wellicht kun je dan een nieuwe badkamer kopen...
hartelijke groet, arjan
hartelijke groet, arjan
Arjan, op de kast staat wel ''FONGERS'' kijk maar eens goed 
Haha ja idd Arjan! Maar ik hou hem toch liever zelf

Haha ja idd Arjan! Maar ik hou hem toch liever zelf

Ik ben overigens niet de Jos die 1900 euro heeft geboden...Zo te zien bieden er vooral landgenoten.
Dit is ondertussen een beroemde Fongers aan het worden...In Indonesie doet een dergelijk model (met 'rem botol')gemakkelijk het equivalent van 4.000 euro.
Dit is ondertussen een beroemde Fongers aan het worden...In Indonesie doet een dergelijk model (met 'rem botol')gemakkelijk het equivalent van 4.000 euro.
dag mark,
ik zie een veeg... die op een merk zou kunnen wijzen.
wat ik bedoel te zeggen is dat ik, als ik van plan was zo'n bedrag uit te geven, ter plekke zou willen kijken om naast de fiets een bod uit te brengen.
en ja, begrijp dat je 'm koestert. lijkt een betere belegging dan je huis... je hebt over 25 jaar een lekkere zoete appel voor de dorst!
groet, arjan
jos: ik wacht al een week in spanning op de oplossing van je h65 1937-quiz. verlos me, aub...
ik zie een veeg... die op een merk zou kunnen wijzen.
wat ik bedoel te zeggen is dat ik, als ik van plan was zo'n bedrag uit te geven, ter plekke zou willen kijken om naast de fiets een bod uit te brengen.
en ja, begrijp dat je 'm koestert. lijkt een betere belegging dan je huis... je hebt over 25 jaar een lekkere zoete appel voor de dorst!
groet, arjan
jos: ik wacht al een week in spanning op de oplossing van je h65 1937-quiz. verlos me, aub...