Gazelle fietstocht en bezoek Gazelle fabriek Dieren.

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
VelpArnhem

Re: Gazelle fietstocht en bezoek Gazelle fabriek Dieren.

Bericht door VelpArnhem »

Hallo,

Het blijft maar aanhouden met aanmeldingen. Helaas voor de reservelijst. Vandaag contact gehad met Gazelle. Men is heel enthousiast en blij verrast dat het Gazelle erfgoed zo leeft. Men werkt er bij Gazelle hard aan om alle mogelijkheden voor een uitgebreid rijdend museum op 6 sept. voor elkaar te krijgen. Blijf het forum of andere kanalen volgen of er nieuws is! :!:

Ook de Gazelle dames van de foto werd aangeboden naar aanleiding van de rit. We zullen deze dame uit 1954 van eerste eigenaresse, met een heel verhaal, koesteren en natuurlijk in minder stoffige schuurstaat 6 sept. aanwezig laten zijn.

Blijf het volgen! DE RESERVELIJST IS DUS NOG NIET GESLOTEN!
Bijlagen
2015-08-25_001711.png
2015-08-25_001711.png (487.26 KiB) 6651 keer bekeken
VelpArnhem

Mogen wij straks ook de testbaan op met de klassieke Gazelles? ;) Zie ook; http://rheden.nieuws.nl/nieuws/61726/lo ... in-dieren/

Vandaag 98 fietsen ingeschreven! Waarvan een aantal helaas nog steeds zonder copleet adres. 60 Hebben de garantie dat zij binnen kunnen. De reservelijst moet nog heel even geduld hebben voor ik meer weet!

1928 Is de oudste Gazelle en uit 1991 stamt de jongste Gazelle. 2 Tandems doen mee. Een aantal kruisframes, een zeer grote groep Racefietsen, 2 Kwik steps. Helaas nog geen eerste type deelfiets!
Bijlagen
1-Gazelle-testbaan.jpg
1-Gazelle-testbaan.jpg (353.71 KiB) 6620 keer bekeken
VelpArnhem

Het eerste ritshirt is gedrukt. Wel leuk maar er schijnt een blauwe kleur door het logo. Het is niet extreem storend, maar strak wit is mooier. Daarom de vraag of iemand het oude Gazelle logo heeft op een mooi formaat zodat de achtergrond bij drukken strak wit blijft? Laat het even weten. Tevens hebben we besloten alleen witte te laten drukken. Bij meer aanvragen wordt de prijs iets lager. Nu kosten ze 14,50 euro.

Laat het maar weten. info@velpschecourant.nl
Bijlagen
DSC_7445.JPG
DSC_7445.JPG (134.65 KiB) 6597 keer bekeken
Genster

Bericht door Genster »

VelpArnhem schreef:...de inschrijving zit vol!
Ik heb er nog even aan gedacht mijn andere afspraak af te zeggen, maar dat heeft helaas geen zin meer.

Ik wens alle deelnemers een fantastische dag toe!!!
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

ik heb nog steeds geen bevestigingsmail gekregen. terwijl ik als mee van de eerste hier aanmelde op het forum voor tocht en rondleiding ?

of ben je daar nog niet aan toe gekomen.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
asterduc

Bericht door asterduc »

VelpArnhem schreef: Helaas nog geen eerste type deelfiets!
ik heb er wel een paar, maar ga zelf op een andere fiets rijden.
Mocht iemand zich geroepen voelen ... die moet er dan wel zorg voor dragen want ze zijn beide in nieuwstaat.

Dit is er ééntje van,
kwikstep 1.JPG
kwikstep 1.JPG (105.24 KiB) 6577 keer bekeken
Een mandje voor op het stuur en een passend zadeltasje is er ook bij.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
VelpArnhem

Elibert; Mail is verzonden. Wellicht iets mis gegaan!

Censter; Dank, de reservelijst staat nog wel open!

Asterduc; Fraai fietsje. Wie weet wil iemand?
VelpArnhem

Hallo,

Als veel van de deelnemers van de Gazelle tocht zich ook aanmelden bij de vereniging dan komen er heel wat leden bij! Het blijkt dus wel weer dat er nog heel veel mensen met een oude (Gazelle in dit geval) rond fietsen en hier heel veel binding mee hebben.

Stand van de aanmeldingen is 102!

Nogmaals de vraag wie kan het oude logo in een mooi fris bestand krijgen, zonder achtergrond kleur, en mailen?

Het zou mooi zijn als deelnemers een eigen standaard hebben! Hebben jullie losse standaard dan kun je die ook meegeven in de bus die met de stoet mee gaat! Even je naam er op plakken dan! Ik weet niet of wij bij Gazelle muurruimte of hekruimte hebben. Hopelijk morgen meer duidelijkheid!

Groeten,

Jan
VelpArnhem

Hallo Gazelle fans,

Heel goed bericht van Gazelle; alle rijders opgegeven boven de eerste 60 zijn ook van harte welkom bij de fietstocht, het terrein en bij de rondleiding. Gazelle heeft echt haar uiterste best gedaan om dit alles voor elkaar te krijgen. Ondanks de enorme drukte op deze dag al van andere bezoekers is het ze toch gelukt.

Aangepast programma;
- Tussen 10.00 uur en 11.00 uur verzamelen in Velp, Stationsplein bij de P plaats.
- 11.00 Uur vertrek naar Dieren. Rit van een uur tot uiterlijk 1,5 uur naar Dieren.
- Aankomst en opstellen op bouwjaar op het terrein van Gazelle. Let op alleen ingeschreven deelnemers hebben toegang tot het terrein. Daar zijn we op de dag zelf erg streng in! Dit houdt ook in dat deelnemers die zich hebben opgegeven en nog steeds geen adresgegevens hebben opgegegeven niet het terrein op kunnen! :!:
- Na het opstellen zal er redelijk snel een rondleiding volgen. De rondleiding duurt ongeveer 30 min.
- Fietsen zonder standaards hebben misschien een mogelijkheid om geplaatst te worden tegen een hek of muur. Maar ga eerder uit van niet dus tref je voorbereidingen! Losse standaards kunnen met de bus mee neer Dieren! Zet je naam op de standaard!
- Rond 15.00 uur willen we kijken hoe ver we zijn om weer met een groep naar Velp te fietsen.
- 16.00 uur is de inschatting dat je weer in Velp bent en ja in Velp zijn behoorlijk wat snackbars en restaurantjes om te goed te eten.
- Maandag om 17.00 uur sluit de inschrijving van klassieke Gazelle fietsen. Hier zijn we stipt in!

- Alle ingeschreven deelnemers krijgen van mij nog bericht via de mail.Heb je dit niet gehad en wel de eerste bevestiging, laat het even weten.
Van mijn kant nogmaals complimenten aan Gazelle om een en ander voor elkaar te krijgen want dit vergt best wel wat inzet en organisatie!
VelpArnhem

Wil Ad Transportfiets mij even mailen; info@velpschecourant.nl voor de opgave met postcode en tel. num.!
Plaats reactie