Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek Oelegem (B)

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
asterduc

Re: Antitankroute, 10 maart 2013, Vertrek Oelegem (B)

Bericht door asterduc »

Maarten Waarlé schreef:Reken er maar vast op dat ik de twee fietsen mee neem.
De Sunbeam en de Hillman Herbert and Cooper hoge bi.
Zeker als er delen hoog gefietst kunnen worden is het geweldig.
mooi, je mag je dan ook aan enkele interviews verwachten, voor en na de rit.
Nog iemand die het aandurft?

Maarten Waarlé schreef:Nu hopen dat de winter bij Noord-Brabant zo`n beetje ophoud te bestaan.tot nu toe ging het nog goed hier in zuid nederland.
De voorspelling had beter gekund, maar we zullen het moeten nemen zoals het komt.
Gelukkig is het een zeer beschut traject.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
maartenB

Bericht door maartenB »

Hoi Ed,
Ik neem me voor om dit keer niet in panne te vallen! Of zoals vorige keer: bijna van de fiets af.
Mijn dochter Lian ook geen lekke banden dit keer.
Maar:
Ik rij met iemand mee en kan geen hoge bi meenemen dit keer. Als jij of Maarten W. een extra hoge bi meeneemt kan ik er wel een stukje op rijden voor de foto/video, geen punt.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
asterduc

Bericht door asterduc »

maartenB schreef:Ik neem me voor om dit keer niet in panne te vallen! Of zoals vorige keer: bijna van de fiets af.
:lol: je hebt steeds wel voor spektakel gezorgd ja.
maartenB schreef:Ik rij met iemand mee en kan geen hoge bi meenemen dit keer. Als jij of Maarten W. een extra hoge bi meeneemt kan ik er wel een stukje op rijden voor de foto/video, geen punt.
tja, 28" is zowat het grootste wiel dat ik in mijn vrzameling heb, dat valt niet bepaald onder de specs van Hoge Bi :D
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

asterduc schreef:
maartenB schreef:Ik neem me voor om dit keer niet in panne te vallen! Of zoals vorige keer: bijna van de fiets af.
:lol: je hebt steeds wel voor spektakel gezorgd ja.
maartenB schreef:Ik rij met iemand mee en kan geen hoge bi meenemen dit keer. Als jij of Maarten W. een extra hoge bi meeneemt kan ik er wel een stukje op rijden voor de foto/video, geen punt.
tja, 28" is zowat het grootste wiel dat ik in mijn vrzameling heb, dat valt niet bepaald onder de specs van Hoge Bi :D

28 inch maar wel met kleinere framemaat toch ;) haha
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Kunnen we even allemaal aan mooi weer denken voor morgen? Ik heb al vaker een gezamenlijke gedachte opgezet, soms werkt het...

Ik wens ons morgen een fantastische tocht door het mooie Antwerpen.
Wij (Irene en Michiel) komen waarschijnlijk met een Raleigh x frame 1922 en een Lady's bicycle 1930 in originele lak. met een speciale luciferdynamo met een klein lampje er naast. Model platte VT dynamo.
Ik ben de hele week wel een paar uur per dag bezig geweest om dit tweetal rijvaardig te maken. De Xframe heeft een origineel stuurslot van Raleigh maar die zit wel wat strak. De voorvork is een fractie dikker als de damesfiets waar ik het slotje afgehaald heb. Ik ga straks als het droog is even proefrijden om te kijken of het sturen niet te zwaar gaat. Misschien even de boel goed invetten.

Ik ben heel benieuwd naar de tocht en de collectie die we aandoen. Ik heb opdracht van mijn schrijfpartner gekregen om de collectie goed te fotograferen....

Awel Ed en landgenoten, tot morgen dan maar.

groeten,
Michiel ;)
asterduc

Bericht door asterduc »

Michiel Röben schreef:Kunnen we even allemaal aan mooi weer denken voor morgen? Ik heb al vaker een gezamenlijke gedachte opgezet, soms werkt het...
ja, dat heb ik al heel de maand gedaan, maar er moet in de timing ergens iets verkeerd gelopen zijn. Ze moeten gedacht hebben dat het de 5de was of zo :roll:
Hoedanook, laat het weer je niet teveel afschrikken, we rijden het grootste gedeelte goed beschut.
Het zal iets kouder worden als vandaag en er zou een druppeltje motregen of poedersnee kunnen vallen.
Het valt al bij al nog goed mee voor deze tijd van het jaar.
Naar gelang de behoefte lassen we nog een tussenstop in om ons wat op te warmen.
Michiel Röben schreef:Ik ben heel benieuwd naar de tocht en de collectie die we aandoen. Ik heb opdracht van mijn schrijfpartner gekregen om de collectie goed te fotograferen....
Awel Ed en landgenoten, tot morgen dan maar.
die ben ik net zelf gaan bekijken, alles staat reeds mooi opgesteld. Ik had ze al eens eerder gezien maar stond nu toch even versteld van de grote verscheidenheid aan rijwielen (in tegenstelling tot de klassieke zwarte hollandse 5 merken fietsen die ik gewend ben te zien.
Een 100tal rijwielen staan er zeker alsook toebehoren en ander verzamelmateriaal.

Vooral het aanbod aan cardanfietsen is opvallend, wel 20 stuks, waaronder de meeste van FN.
Ook te zien zijn 2 ontzettend mooie Volkswagen vehikels.

Ed
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

ben benieuwd hopelijk blijft het droog. heb een hekel aan een vieze fiets. ding staat al 6 jaar op zolder droog. dit zou zijn tribute moeten worden haha..
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
asterduc

Bericht door asterduc »

ETEN EN DRINKEN:

er gaan stemmen op om een extra tussenstop in te lassen en iets warm te nuttigen tussen het bezoek aan de verzameling en de eindstop aan de molen.

Die mogelijkheid is er in de veranda van een gezellige taverne waar we voorbij komen.
Er kan zowel drank als lekkere warme snacks geserveerd worden.
We behouden zicht op de fietsstalling.
Er is in hetzelfde gebouw ook een tentoonstelling aan de gang (schilderijen, juwelen) die kan bezichtigd worden.

Zo zie je maar dat het dankzij het mindere weer toch nog leuker wordt :D
asterduc

Bericht door asterduc »

Update omtrent het weer:

we hebben vanochtend lichte poedersneeuw gehad die het weiland wit kleurt maar niet blijft liggen.

Vanaf 11 uur tot 17 uur zou het overwegend droog blijven.
Er is geen wind en de temperatuur schommelt ergens tussen 4 en 6 graden.

Prima fietsweer dus :lol:

Tot zo ...
asterduc

Bericht door asterduc »

hierbij wens ik ieder te bedanken die erbij was en heeft bijgedragen om er een succesvolle rit van te maken.

Prachtig weer, prima gezelschap en geweldige rijwielen.

Afspraak 2de zondag van April 2014 voor de 2de editie van de antitankroute.
Plaats reactie