Gespot op Marktplaats!

Kleingeld

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Kleingeld »

Handvatten en stuurbeschermers:
https://link.marktplaats.nl/m1182059279

(het gebruikte setje heb ik al gekocht ;) )
bezig met restauratie van Gazelle Toer A uit 1962
de rode

Bericht door de rode »

gazelle jaren 50 framenummer maar geheel in 60 er jaren afwerking; dit verschijnsel ben ik al meerdere malen tegengekomen bij gazelle kruisframe,shttps://link.marktplaats.nl/m1186164846
Fongers1952

Bericht door Fongers1952 »

de rode schreef:gazelle jaren 50 framenummer maar geheel in 60 er jaren afwerking; dit verschijnsel ben ik al meerdere malen tegengekomen bij gazelle kruisframe,shttps://link.marktplaats.nl/m1186164846
Ik heb die Kruisframe ook gezien. De voorvork heeft zo te zien al een vaste nok voor de dynamo. Dat klopt niet. Ook de kleur op de foto lijkt een jaren 60 kleur.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
de rode

Bericht door de rode »

ook deze standaard kon niet bevestigd worden op een 50 er jaren frame want die had het gat in de bracket niet om de bout van de standaard in te draaien ,ook de transfer , spatbord met neusje etc. is allemaal van latere datum ; toch heb ik al meerdere kruisframes gezien met oudere framenummers die geheel [ af-fabriek] in jaren 60 uitvoering waren en dat is toch bijzonder
Fongers1952

Is er misschien toch het cijfer 1 weggevallen voor het framenummer? Dat lijkt mij toch het meest waarschijnlijke gezien alle jaren 60 kenmerken.
de rode

Bericht door de rode »

Fongers1952 schreef:Is er misschien toch het cijfer 1 weggevallen voor het framenummer? Dat lijkt mij toch het meest waarschijnlijke gezien alle jaren 60 kenmerken.
Nee dat is niet zo want dan was de bovenkant van de bagagedrager anders bevestigd geweest aan het frame
Fongers1952

de rode schreef:
Fongers1952 schreef:Is er misschien toch het cijfer 1 weggevallen voor het framenummer? Dat lijkt mij toch het meest waarschijnlijke gezien alle jaren 60 kenmerken.
Nee dat is niet zo want dan was de bovenkant van de bagagedrager anders bevestigd geweest aan het frame
Maar als het frame origineel is, dan is de voorvork vervangen door een later model en is er een gat met schroefdraad getapt in de bracket voor de standaard. Het chromen neusje van het voorspatbord klopt volgens mij ook niet met 1950.
de rode

Bericht door de rode »

wie het weet mag het zeggen , zelf heb ik ook eens een gazelle kruisframe gehad met een 40 er jaren framenummer maar ook geheel in 60 er jaren uitvoering in een 60 er jaren groene kleur
Fongers1952

de rode schreef:wie het weet mag het zeggen , zelf heb ik ook eens een gazelle kruisframe gehad met een 40 er jaren framenummer maar ook geheel in 60 er jaren uitvoering in een 60 er jaren groene kleur
Kan het zijn dat ze voor een revisie zijn terug geweest naar Gazelle in de jaren 60? Net als Fongers deed.
Of een fietsenmaker die zijn inruilers moderniseerde? :oops:
de rode

Bericht door de rode »

Dat lijkt me niet aannemelijk, als je je oude fiets tegen een uurloon moet laten demonteren, laten vervoeren naar de fabriek, geheel opnieuw laten lakken incl. transfers en bieswerk en geheel weer op laat bouwen met nieuwe onderdelen - kost dat veel meer als gewoon een nieuwe kruisframefiets te kopen [Die toen ook nog steeds gemaakt werden immers.] Daarbij komt dat dan het oude framenummer er nooit meer zo duidelijk er in zou komen staan als nu.
Plaats reactie