Gespot op Marktplaats!

Rob Houkes

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Rob Houkes »

Hij is wel een stuk simpeler dan deze: https://nl.dreamstime.com/octrooiveloci ... 15728847#_
octrooi_vliegwielfiets-_1920.jpg
De beste sportfiets is een transportfiets :)
ErikLam

Bericht door ErikLam »

Een 'scharensliep' was idem ook mijn eerste gedachte, maar dan zit je niet goed i.v.m. die ronde beugel. Ook een oude brandweerfiets valt af. Het moet haast wel een mobiel werktuig zijn geweest wat iets aandrijft. Dit komt aardig dicht in de buurt denk ik.

Zie: http://www.technologyforthepoor.com/Ped ... Report.htm
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

What the heck!
What the heck - fiets, Mpl.jpg
Deze vondst staat los van de vorige post maar sluit er wel mooi bij aan: adv. nr. m1552292196
Bij nader inzien vermoedelijk slechts een gimmick maar wel leuk.
Het kettingblad werd aan de linkerkant gemonteerd.
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 18 mei 2020, 17.22, 2 keer totaal gewijzigd.
m-gineering

Bericht door m-gineering »

ErikLam schreef: 18 mei 2020, 13.11 Een 'scharensliep' was idem ook mijn eerste gedachte, maar dan zit je niet goed i.v.m. die ronde beugel. Ook een oude brandweerfiets valt af. Het moet haast wel een mobiel werktuig zijn geweest wat iets aandrijft. Dit komt aardig dicht in de buurt denk ik.
Welnee, gewoon een 'uitvinder' die wat in elkaar geknutselt heeft, En dan is het toch geen briljant idee ;)
/Marten
VelpArnhem

Bericht door VelpArnhem »

Is het een voormalige pastoorsfiets? Extra wiel van een soort bietenmolen?
ReinvB

Bericht door ReinvB »

De meest logische verklaring lijkt mij dat dit een experiment met een vliegwiel is. De aandrijving gaat nog steeds naar het achterwiel , en de overbrengins verhouding lijkt mij ook onveranderd. Om te weten of het een voordeel biedt, gewoon de fiets kopen. Een burgers, of niet ?
Jeroen Zuiderwijk

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Zo'n vliegwiel is alleen eigenlijk interessant als je hem als tijdelijk je bewegingsenergie erin op kunt slaan, zodat je je snelheid kunt varieren zonder dat je daarvoor extra hoeft te trappen. Dat zou best handig in het verkeer kunnen zijn. Maar dat lijkt hier niet het geval te zijn.
peterbakker

Bericht door peterbakker »

Ik probeer hem ook te kopen maar er zijn meer gegadigden. Steampunk hoeft niet per se logisch te zijn qua werking . Een beetje over de top. Gewoon voor de leuk dus !
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

ReinvB schreef: 18 mei 2020, 15.12 De meest logische verklaring lijkt mij dat dit een experiment met een vliegwiel is.
Misschien kom je met die trapondersteuning dan net even wat makkelijker over de brug over de gracht ...
Steampunk - ik kende het woord nog niet maar dat is het, lijkt mij. Het lijkt me niet meer dan 'gewoon' een derde wiel dat meedraait.
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 27 mei 2020, 20.36, 1 keer totaal gewijzigd.
TheodK

Bericht door TheodK »

Een ISLOK bakfiets. Islok staat voor In Samenwerking Ligt Onze Kracht. Een bedrijf uit Zwolle . Ik ben nog steeds van plan hier een artikeltje over te schrijven. Kenmerkend is de lange onderste frame buis. Twee op elkaar gelaste buizen. Je ziet deze bakfietsen niet vaak.
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Plaats reactie