Fietsparade van het Amsterdam Fietsmuseum

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Kaspar

Re: Fietsparade van het Amsterdam Fietsmuseum

Bericht door Kaspar »

Ik zal voor wat foto's zorgen...
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fietsparade van het Amsterdam Fietsmuseum

Bericht door Fotomaan »

Hoi Maarten,

Het was een leuke rit met veel leden van 'de oude fiets' maar omdat ik mijn analoge camera mee heb genomen, net zo oud als mijn fiets :P kan ik de foto's hier niet plaatsen.

We hebben lekker door Amsterdam gecrost onder begeleiding van een paar scaters die de weg vrijmaakten.
Was goed georganiseerd. Pauze in het Vondelpark en weer terug bij de Oosterkerk is daar het Amsterdam Fietsmuseum geopend.
Hapje en een drankje stond klaar en we hebben tijdens de 'receptie' weer lekker over fietsen kunnen kletsen.

Hoop bekenden gezien maar ook weer veel nieuwe gezichten.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Kaspar

Re: Fietsparade van het Amsterdam Fietsmuseum

Bericht door Kaspar »

Wat een geweldig leuke ervaring deze rit. En wat een professionele begeleiding van de Fridaynightskate leaders, blockers en sweepers! Ik durf te beweren dat we door meer Amsterdammers en toeristen gezien zijn dan de Koning bij zijn kroning! We moeten voortaan wel zorgen dat we visitekaartjes van de Vereniging hebben om uit te delen, bv aan de andere meefietsers en belangstellenden. Ook fietsenmakers weten wanneer ze het ijzer dienen te smeden...
Prachtige vertegenwoordiging van onze Vereniging trouwens. Die Amsterdammers keken de ogen uit naar de dames en heren uit het noordoosten in hun stijlvolle kledij;-)

PS: foto's volgen nog

Kleine kanttekening: de tentoonstelling had aardige fietsen en aardige platen, maar nog geen verhaal. Myriam Korzilius heeft dat zeker in het hoofd maar kan vast nog wel wat input van ons verwachten! Het begin is er...
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Fietsparade van het Amsterdam Fietsmuseum

Bericht door Michiel Röben »

Hoi Kaspar,
Fijn dat er zoveel leden bij waren. Als ons bootje in Loosdrecht geen aandacht nodig had was ik er zeker bij geweest. Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's.

Groeten,
Michiel ;)
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 684
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: Fietsparade van het Amsterdam Fietsmuseum

Bericht door wimjansen »

Prachtige rit en prachtig weer, Veel Vrolijke fietsers, route door hartje Amsterdam en een interessant, voorzichtig begin van een expositie. Zelfs het prototype van de leunfiets van Aart Roelandt stond erbij! Een geweldig evenement met professionele begeleiding van de skatergroep, hulde!
Charles, jij kunt je foto's ook vast wel digitaliseren.

groetjes,
Wim
DCR gaat nooit verloren....
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fietsparade van het Amsterdam Fietsmuseum

Bericht door maartenB »

hier een paar plaatjes die ik van Kaspar ontving.
fotob.jpg
fotob.jpg (68.38 KiB) 5737 keer bekeken
Opening van de tentoonstelling door Piet van Heusden, wereldkampioen in 1952/53 bij de amateurs op dd baan, jaargang 1929 en het hele stuk meegefietst natuurlijk. Rechts Myriam Korzilius, initiatiefneemster.
fotoa.jpg
fotoa.jpg (63.49 KiB) 5737 keer bekeken
Bijlagen
fotoh.jpg
fotoh.jpg (63.51 KiB) 5737 keer bekeken
fotog.jpg
fotog.jpg (77.54 KiB) 5737 keer bekeken
fotof.jpg
fotof.jpg (100.72 KiB) 5737 keer bekeken
fotoe.jpg
fotoe.jpg (88.56 KiB) 5737 keer bekeken
fotod.jpg
fotod.jpg (94.94 KiB) 5737 keer bekeken
fotoc.jpg
fotoc.jpg (100.13 KiB) 5737 keer bekeken
foto.JPG
foto.JPG (75.79 KiB) 5737 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Fietsparade van het Amsterdam Fietsmuseum

Bericht door Michiel Röben »

Een mooi initiatief om de fiets, oud en jong weer eens onder de aandacht te brengen van het grote publiek. De initiatiefneemster wens ik ontzettend veel succes met het opzetten van haar museum.

Knap hoor die hoge bi's in de buurt van al die tramrails en dat drukke verkeer. De hoge bi is qua leeftijd even oud als het rijksmuseum...

groeten,
Michiel ;)
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Fietsparade van het Amsterdam Fietsmuseum

Bericht door Maarten Waarlé »

Ja, ik vond het ook een leuke dag daar in Amsterdam.

Ik heb geen idee of dit museum initiatief het uiteindelijk gaat halen maar in ieder geval is er voldoende belangstelling in Amsterdam.
De tocht door de stad gaf erg veel kijkende ,fotograferende mensen. Op sommige stukken een haag van toeristen waar je doorheen reed.

Als je een museum op een plek in het centrum weet te realiseren krijg je zonder moeite ''de tent'' dagelijks vol.
Daar tegenover staat natuurlijk dat dit soort locaties ook wel duur zullen zijn dus of dan kosten /baten sluitend zijn durf ik niet te zeggen. Als je hoort wat een winkelpand soms al moet opbrengen per m2...
Het zou op zich zelf goed bij Amsterdam passen. Wat mij betreft niet zo zeer qua fiets-merk-fabriek-techniek historie maar eerder qua sociaal maatschappelijk fenomeen. het Nederland en haar fietsers. zo iets.
Velorama, super qua antieke rijwielen en bijzondere modellen maar mager wat betreft culturele belichting, laat hier iets liggen. Of is er niet voor bedoeld zou je kunnen stellen
Ik ben benieuwd of Amsterdam wel tot zo iets kan komen.

Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
Hans van de Stouwe
Berichten: 248
Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53

Re: Fietsparade van het Amsterdam Fietsmuseum

Bericht door Hans van de Stouwe »

Hallo Iedereen,
Ook ik heb gisteren, samen met Diny, een erg geslaagde dag gehad. Langs het Paleis, Rokin over, en tot 2x onder het Rijksmuseum door. Wij hebben daar veel plezier aan gehad. Dat ik bij het afrijden van de grachtengordel te wijd de bocht nam, kon ik de alom geprezen rails niet meer ontwijken. Voorwiel in de rails, de vering kwam omhoog, en daar ging ik. Heb de fiets losgelaten en zo gauw mogelijk in de benen. De bel was los gelaten. En het stuur scheef. Deze weer recht gezet en verder gelukkig geen schade aan fiets. Wel een pijnlijk rib maar dat zal wel weer over gaan. Toen maar weer achter de groep aan en de aansluiting weer redelijk snel gemaakt. Of ik weer ga fietsen in Amsterdam, ja zeker, maar wel met freewheel en goede rem.
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
reneke
Berichten: 66
Lid geworden op: 5 okt 2012, 20.29
Locatie: ter apel

Re: Fietsparade van het Amsterdam Fietsmuseum

Bericht door reneke »

"t Was een leuke tocht, met bizarre begeleiding door die scaters. Die geit met z'n speakers op de rug ging zich helemaal te buiten. Vroeger verkeersbrigadier geweest joh? Het werkte wel!!
Het was een geweldig idee om met z'n allen op de fiets de kerk te komen. Na poptempel Paradiso wordt dit een tweede nieuwe leven voor een kerk. Jammer dat enkelen van onze mooiste stelen rossen in een zijkamertje terecht kwamen. Als je een fietsmuseum wilt opzetten moet je dat niet doen! Meneer Fongers draait zich om in z'n graf.
Groeten René Kerkhof en Peter Visser
Plaats reactie