onderdelen voor Gazelle 1930

Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: onderdelen voor Gazelle 1930

Bericht door Elibert van Dalen »

klinkt als een goede basis wat je zegt,, ik knap voor de hobby fietsen op. en daar koop in mijn oldtimers en onderdelen weer van. overdag werk ik ook voor een baas, maar t zijn zware tijden.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: onderdelen voor Gazelle 1930

Bericht door HJvMontfort »

Ik heb veel geluk met mijn werk en de mogelijkheden!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: onderdelen voor Gazelle 1930

Bericht door Michiel Röben »

Om nog even off topic door te gaan kunnen we stellen dat de 2e hands onderdelen duurder zijn dan de nieuwe. Door met zijn allen op te bieden op MP en op beurzen zulke idiote bedragen neer te leggen voor oude onderdelen hebben we zelf het debacle veroorzaakt. Er zijn handelaren die als ze zien dat er een lid van de vereniging vraagt naar een bepaald onderdeel ter plekke gaan bedenken wat ze nu weer eens zullen vragen. Het is een ratrace tussen diegenen die de hoogste prijs willen betalen. We moeten eens gaan onderhandelen over de prijzen het zijn allemaal mensen die het er naast doen (naast uitkering, naast AOW, pensioen) Ze vragen maar een prijs en wij betalen. Onderhandelen over een prijs kan de prijzen terugbrengen naar een wat normaler niveau. Het zijn allemaal oude voorraden die voor veel minder in worden gekocht.

Ik heb goede hoop dat deze tijden veranderen, er wordt al minder verkocht. Met een andere hobby die ik heb is die trend al ingezet. De handelaren die overvragen zie je verdwijnen de crisis is daar al doorgedrongen. Die economische wetten gelden voor alle handel. Tegenwoordig kan ik al ruilen met klokken, dat kon een paar jaar geleden niet. Dat zou met fietsonderdelen ook kunnen en veel verzamelaars ruilen al onderling. Dit werkt volgens mij regulerend. Misschien ruilmarkten gaan organiseren en op het forum een ruilbeurstopic organiseren. Mensen verbinden in hun zoektocht naar onderdelen of fietsen.

Ik heb een AUtomoto uit 1905 en die wil ik ruilen tegen een racer van 1900 wie wil er mee doen

groeten,
Michiel ;)
Gebruikersavatar
Ad transportfiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 8 dec 2012, 21.34
Locatie: HOORN

Re: onderdelen voor Gazelle 1930

Bericht door Ad transportfiets »

Hallo Michel

Inderdaad ,de jasbeschermer heeft een binnen spatbord, dus voor montage moet het achterwiel er uit.
Eigenlijk niet handig bedacht erg arbeids intensief
Het engste was los halen v/d kettingkast (heel bros)
Groet Ad
Martin H.
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22.01

Re: onderdelen voor Gazelle 1930

Bericht door Martin H. »

Hallo Michiel,

je hebt gelijk, het word steeds lastiger om iets te vinden voor een acceptabele prijs, van de week nog een zadeltasje van Fongers , het laatste bedrag was 225 euro, en volgens mij was hij verkocht voor 185 euro. omgerekend bijna 400 gulden. Hoe zot moet het worden. Maar ja ik heb ook 100 euro betaald voor een oude Royal Enfield 1907 catalogus. omdat ik hem wilde hebben. Duomatic naafjes, vanaf 50 euro n.o.s. tot 100 euro. Heb 4 jaar geleden een F.G. (VT) model koplamp gekocht incl. ARKO dynamo voor 15 euro incl verzendkosten. klein beetje werk maar pronkt al jaren op mijn weer en wind model. Ook die zijn tegenwoordig schreeuwend duur. Maar ja je hebt een hobby of niet. Je kunt ook gezellig elk weekend naar café Chez Noir gaan ben je meer kwijt dan aan die mooie hobby. Volgens mij is geduld een belangrijk aspect met verzamelen want met geluk kun je toch de leuke spullen vinden die je nodig hebt voor de completering van je mooie old timer.

Groeten, Martin
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: onderdelen voor Gazelle 1930

Bericht door HJvMontfort »

Inderdaad Martin,

Ik fotografeer graag maar heb mijn lenzen van de Koninginnedagmarkt. Ik betaalde 25 euro voor 5 prachtige lenzen en verkocht daarvan 1 verder voor weer 25 euro. De koper van de lens was super blij met zijn aankoop omdat de lens veel meer waard was. Nu schiet ik lekker foto's met een godsverlangen aan lenzen waar ik uiteindelijk niks in heb geinvesteerd.

Bij het zoeken naar onderdelen koop ik graag partijen op, ik laat bij fietsenmakers horen wat ik zoek en kom zo soms op leuke onderdelen uit voor een leuke prijs! Netwerken is een prachtig iets, vandaar dat ik vaak vragen stel aan de andere gebruikers van dit forum!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Nicolas
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 jun 2012, 22.12

Re: onderdelen voor Gazelle 1930

Bericht door Nicolas »

Welk een geneuzel!
Nooit geen spijt gehad van mijn dure aankopen!
Eerder van de goedkope......
Martin H.
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22.01

Re: onderdelen voor Gazelle 1930

Bericht door Martin H. »

Hallo Nicolas,

sorry hoor, maar vind 185 euro voor een Fongers zadeltasje geen geneuzel!

Groet, Martin :)
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: onderdelen voor Gazelle 1930

Bericht door maartenB »

Mannen,
Even helemaal off topic: we hebben een openbaar forum, en op verzoek van sommige mensen is het niet heel wenselijk om herkenbare namen te noemen van handelaren, zeker niet als daarna (negatieve) oordelen worden gegeven.
Dat is niet om flauw te doen, maar gewoon omdat alles overal via Google te raadplegen is.
Daarom heb ik in 2 berichten in dit draadje namen weggestreept, ik hoop dat jullie mij dat vergeven, anders moeten we daar een discussie over voeren, ik sta open voor kritiek.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Nicolas
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 jun 2012, 22.12

Re: onderdelen voor Gazelle 1930

Bericht door Nicolas »

Met geneuzel bedoel ik het het doormijmeren over een onderwerp waar je eigenlijk te weinig verstand van hebt of niet direkt bij betrokken bent.Natuurlijk is het veel geld voor een zadeltasje maar je moet alles in de juiste context zien.
Ik herinner mij dat iemand 250km reed om een achterlichtje aan te schaffen van 2 euro.....
Plaats reactie