Hoi, ik ben Anton, ga regelmatig naar de schroothoop om te zien of er nog wat interessants ligt, ik hou van geschiedenis en techniek, dus antieke zooi gaat meestal mee, en zo ook oude fietsen omdat ik het zonde vind dat het geplet zou worden. Ik woon op Ameland dus meestal zijn dingen wel aardig roestig. Afgelopen weekend stonden er weer een paar, ik gok twee uit de jaren zestig, maar ééntje ouder, ik heb het vermoeden net na de oorlog. Weet iemand hoe oud deze is? Het is een Phoenix herenfiets met serienummer 91165. zadel is niet origineel en trappers ook niet, de rest wel zo te zien, kettingkast is van leer.
In de loop der jaren heb ik heel wat oude fietsen meegenomen en in mijn loods gezet, het worden er nu wat veel, en realistisch gezien ga ik ze niet opknappen, ik heb al zoveel projecten, maar ik vind het ook zonde om het zomaar te pletten. Ik vroeg mij af of er belangstelling is voor fietsen in zo'n staat. Of zou dat hoogstens zijn om er een onderdeel af te halen en wordt dan de rest weggegooid?
foto:
Schroothoop fietsen
-
Re: Schroothoop fietsen
Hallo Anton,
Voor onderdelen zijn zulke fietsen altijd interessant, maar als ze niet te ver verroest zijn, zijn er ook mensen die ze wel helemaal op willen knappen. Ameland is alleen voor de meesten wat ver weg…
Bij de fiets op de foto staat er waarschijnlijk een jaartal in de Torpedo naaf. Je moet dan alleen wat verf wegkrabben in de buurt van de letters die je nog kunt lezen.
Op dit forum of op transportfiets.net kan je wel voorbeelden vinden van jaartallen in Torpedo-naven.
Groeten,
Fred
Voor onderdelen zijn zulke fietsen altijd interessant, maar als ze niet te ver verroest zijn, zijn er ook mensen die ze wel helemaal op willen knappen. Ameland is alleen voor de meesten wat ver weg…
Bij de fiets op de foto staat er waarschijnlijk een jaartal in de Torpedo naaf. Je moet dan alleen wat verf wegkrabben in de buurt van de letters die je nog kunt lezen.
Op dit forum of op transportfiets.net kan je wel voorbeelden vinden van jaartallen in Torpedo-naven.
Groeten,
Fred
Hallo,Fredkorpel schreef: ↑14 apr 2025, 14.54
Bij de fiets op de foto staat er waarschijnlijk een jaartal in de Torpedo naaf.
als ik het goed zie is dit geen Torpedo maar een (vor zover ik weet Tsjechische) TEMPO.
- Bijlagen
-
- IMG_1216.jpeg (138.84 KiB) 721 keer bekeken
Vriendelijke groeten uit Berlijn, Richard
Ja, zo te zien wel, bedankt voor de foto. Er staat inderdaad Tempo en dat logo komt overeen. Enig idee in welke jaren Phoenix zulke naven gebruikte?tredmolen schreef: ↑14 apr 2025, 22.12Hallo,Fredkorpel schreef: ↑14 apr 2025, 14.54
Bij de fiets op de foto staat er waarschijnlijk een jaartal in de Torpedo naaf.
als ik het goed zie is dit geen Torpedo maar een (vor zover ik weet Tsjechische) TEMPO.
Leuk !
Er ligt hier ook nog zo’n TEMPO naaf. Geen idee wat het bouwjaar is.
Die Phoenix wil ik wel weer rijdend maken.
Ik heb een bericht verstuurd.
Er ligt hier ook nog zo’n TEMPO naaf. Geen idee wat het bouwjaar is.
Die Phoenix wil ik wel weer rijdend maken.
Ik heb een bericht verstuurd.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.