GEZOCHT: stuur voor een oud Hollandse omafiets

Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3829
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

GEZOCHT: stuur voor een oud Hollandse omafiets

Bericht door maartenB »

Mijn Girder herenfiets uit de jaren 20 is bijna klaar: morgen gaat hij mee naar Appeltern. Ik mis enkel nog een goed stuur.
Wat ik zoek is een vernikkeld of verchroomd of roestig stuur van een omafiets, maar dan niet zo 'hoekig' gebogen als ze dat sinds de jaren 60 doen. De oude sturen, zoals we die ook kennen van Fongers en Gazelle, hebben heel sierlijk lopende stuurbochten. Zo'n stuur zoek ik. Zonder merk erin geslagen. Zonder aansluitingen voor remstangen.

Wie neemt het morgen voor me mee naar de bijeenkomst?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: GEZOCHT: stuur voor een oud Hollandse omafiets

Bericht door Michiel Röben »

Maarten,
Ik heb een stuur van de Fongers tandem over, was eigenlijk erg verroest maar ik heb het schoongeborsteld en ht glimt nu zelfs. Het lijkt me een all weather zwart gelakt stuur en het is echt knetter oud. Ik denk jaren 10. de stuurbuizen moeten iets gericht worden maar het is een prima stuur van vooroorlogse kwaliteit !914 denk ik. Het zou ook een oud fongers stuur kunnen zijn omdat de bevestiging van het stuur zo hoekig is. Ik ben alleen niet op de ALV. Ik zal van de week wat foto's op het forum zetten. Liefst ruilen tegen wat 1930 Gazelligs?

Van harte met je benoeming als voorzitter van onze vereniging.

Michiel ;)
Gebruikersavatar
Hans van de Stouwe
Berichten: 248
Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53

Re: GEZOCHT: stuur voor een oud Hollandse omafiets

Bericht door Hans van de Stouwe »

Maarten,
Ik neem morgen wel oud burgers stuur mee mooi rond gebogen.
Zit nog resten celluloid op.
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3829
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: GEZOCHT: stuur voor een oud Hollandse omafiets

Bericht door maartenB »

Ik heb inmiddels het stuur van Hans gekregen, super bedankt Hans!!!!!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie