Cyclo freewheel 13-17t
Cyclo freewheel 13-17t
Beste,
Een recent aangeschafte fiets heeft een 5-speed Cyclo freewheel, 13-17 tanden. Ik ben bang, weet het vrijwel zeker, dat ik hier in Limburg weinig heuvels mee op kom.
Daarom mijn vraag of jullie suggesties hebben (merk) voor een vervangend freewheel, met bijvoorbeeld 13/14-26 of 13/14-28 tanden. Freewheel zit gemonteerd op een oudere Campagnolo naaf, draad (frans, Italiaans of engels) weet ik niet, heb het freewheel er nog niet afgehaald.
Vriendelijke groeten,
Rob
Een recent aangeschafte fiets heeft een 5-speed Cyclo freewheel, 13-17 tanden. Ik ben bang, weet het vrijwel zeker, dat ik hier in Limburg weinig heuvels mee op kom.
Daarom mijn vraag of jullie suggesties hebben (merk) voor een vervangend freewheel, met bijvoorbeeld 13/14-26 of 13/14-28 tanden. Freewheel zit gemonteerd op een oudere Campagnolo naaf, draad (frans, Italiaans of engels) weet ik niet, heb het freewheel er nog niet afgehaald.
Vriendelijke groeten,
Rob
- Bijlagen
-
- 1.JPG (570.35 KiB) 3374 keer bekeken
-
- 2.JPG (613.35 KiB) 3374 keer bekeken
-
Re: Cyclo freewheel 13-17t
bij campagnolo naven staat meestal het type daad in de naaf geslagen, net naast de draad voor het freewheel. Dan kun je de draad ook zien zonder dat hij eraf hoeft
Verder kan er natuurlijk alles op. Het hangt een beetje van je derailleur af hoe groot hij aankan.

Verder kan er natuurlijk alles op. Het hangt een beetje van je derailleur af hoe groot hij aankan.
-
Voor 15E oid koop je een nieuwe Sunrace 14-28 in 5 of 6v (compact). Loop je denk ik makkelijker tegen aan dan een origineel met een 28TRobAbb schreef: ↑5 mei 2025, 12.25 Beste,
Vriendelijke groeten,
Rob
/Marten
- marco verbaant
Wat lang niet altijd steekhoudend is. Een Campagnolo Record derailleur kan volgens de fabrieksspecificatie (ingeslagen in de derailleur) 26 tandjes aan, maar bij een secure afstelling in combinatie met de juiste kettinglengte is een kransje van 28 geen probleem.Cyclissimo schreef: ↑5 mei 2025, 13.09....Verder kan er natuurlijk alles op. Het hangt een beetje van je derailleur af hoe groot hij aankan.

"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Bedankt voor de reacties, ik zal later vanmiddag even kijken.
Betreft de derailleur, dat is een Zeus Criterium, er staat 'ingeslagen' dat deze geschikt is voor 13-36 tandjes ... Ik wou het maar bij 26 of 28 houden, afhankelijk wat er beschikbaar is.
Betreft de derailleur, dat is een Zeus Criterium, er staat 'ingeslagen' dat deze geschikt is voor 13-36 tandjes ... Ik wou het maar bij 26 of 28 houden, afhankelijk wat er beschikbaar is.
- marco verbaant
Bij de firma budgetfietsonderdelen.nl is te koop een 5 vit. Sunrace 5 vit UWF2. 14-16-20-24-28 tands freewheel. Gele spacers. Freewheelhuis met een vrolijk klassiek rateltje. Kan ik aanbevelen... 

- Bijlagen
-
- jabo 8.jpg (234.58 KiB) 3352 keer bekeken
Gekeken of het type draad in de naaf geslagen is maar zag niets staan. Haal vd week het freewheel er even af om een te bekijken en/of na te meten.
Betreft de tips voor het Sunrace freewheel, hartelijk dank. Zodra ik weet wat ik nodig heb, qua draad, zal ik deze bestellen.
Betreft de tips voor het Sunrace freewheel, hartelijk dank. Zodra ik weet wat ik nodig heb, qua draad, zal ik deze bestellen.
- marco verbaant
Past bij mij op Maillard, Shimano en CampagnoloRobAbb schreef: ↑5 mei 2025, 19.10 Gekeken of het type draad in de naaf geslagen is maar zag niets staan. Haal vd week het freewheel er even af om een te bekijken en/of na te meten.
Vandaag geprobeerd het freewheel eraf te halen maar geen succes, ik had een afnemer die leek te passen maar dat ging toch niet. Een nieuwe besteld waarmee het wel zou moeten lukken ...
Hallo Rob,
Zelfs binnen een merk zijn er vaak meerdere types afnemers
Ik heb er vrij veel en woon in de buurt (Wijnandsrade).
mail via info@velofilie.nl
Zelfs binnen een merk zijn er vaak meerdere types afnemers
Ik heb er vrij veel en woon in de buurt (Wijnandsrade).
mail via info@velofilie.nl