Welke hobbies heb je naast je oude fiets(en)?
- Vietzemaaker
Welke hobbies heb je naast je oude fiets(en)?
Welke hobby heb je nog meer naast de "oude" fiets?
Laat het weten in de reacties waar je verder zoal mee bezig bent als je niet in je rijwielherstelwerplaats bent.
Laat het weten in de reacties waar je verder zoal mee bezig bent als je niet in je rijwielherstelwerplaats bent.
Als iets goed is, moet je het zo laten!
- Vietzemaaker
Re: Welke hobbies heb je naast je oude fiets(en)?
Ik heb teveel hobbies
Soms is het lastig om te kiezen.
Naast het opknappen van fietsen heb ik een Volkswagen kever uit 1966, waar ik graag een ritje mee maak.

En omdat ik niet alle luchtgekoelde Volkswagens in schaal 1 op 1 kan kopen verzamel ik miniaturen.

Dit is een klein deel van de collectie. Naar schatting heb ik er 400. (maar heb ze nooit geteld)
Daarnaast heb ik ontdekt dat schilderen heel leuk en ontspannen kan zijn.

Ook heb ik een oude jukebox waarvoor ik in kringloopwinkels of platenbeurzen rondstruin om singeltjes te kopen.

(p.s. mijn kat is ook erg muzikaal)
Ook gaat mijn belangstelling uit naar oude stereo apparatuur waarvan ik er enkele heb.

En last but not least er ligt noch een N-spoor treinbaan op zolder te verstoffen die ook om aandacht vraagt.
Nou dat was het wel zo'n beetje. Ben benieuwd naar die van jullie.

Soms is het lastig om te kiezen.
Naast het opknappen van fietsen heb ik een Volkswagen kever uit 1966, waar ik graag een ritje mee maak.

En omdat ik niet alle luchtgekoelde Volkswagens in schaal 1 op 1 kan kopen verzamel ik miniaturen.

Dit is een klein deel van de collectie. Naar schatting heb ik er 400. (maar heb ze nooit geteld)
Daarnaast heb ik ontdekt dat schilderen heel leuk en ontspannen kan zijn.

Ook heb ik een oude jukebox waarvoor ik in kringloopwinkels of platenbeurzen rondstruin om singeltjes te kopen.

(p.s. mijn kat is ook erg muzikaal)
Ook gaat mijn belangstelling uit naar oude stereo apparatuur waarvan ik er enkele heb.

En last but not least er ligt noch een N-spoor treinbaan op zolder te verstoffen die ook om aandacht vraagt.
Nou dat was het wel zo'n beetje. Ben benieuwd naar die van jullie.
- Johan Vlaardingen
Naast fietsen houd ik mijzelf bezig met o.a. oude brommers vooral van het merk Sparta waarvan ik ook lid ben van de club https://spartabromfietsclub.com/ , tevens doe ik nog iets op het gebied van oude FM zenders, doe bepaalde zaken voor bewoners in mijn buurt namens een vereniging waarvan ik voorzitter ben en mag ik graag met vrienden/vriendinnen iets drinken of een visje nuttigen op een gezellige locatie.

Foto eigendom van https://renevandenabeelen.net/hofstad-r ... 11-hofstad

Foto eigendom van https://renevandenabeelen.net/hofstad-r ... 11-hofstad

- Loopt spaak
Hobby’s… tja… dat loopt altijd uit de hand.
Ik heb naast mijn geliefde fietsen hobby ook nog een oude hobby auto. Een volvo 245 uit 1980.
En ik heb nog een hoek bonsai bomen. En ik heb sinds vorig jaar bijen. Waar ik dit jaar actief mee bezig ben.
Erg leuk allemaal.
Ik heb naast mijn geliefde fietsen hobby ook nog een oude hobby auto. Een volvo 245 uit 1980.
En ik heb nog een hoek bonsai bomen. En ik heb sinds vorig jaar bijen. Waar ik dit jaar actief mee bezig ben.
Erg leuk allemaal.
Ik spaar ook luchtgekoelde VWs. Met name T1.
Verder heb ik een zundapp ks80 op motorkenteken, lees en wandel graag naast de fietshobby.
Verder heb ik een zundapp ks80 op motorkenteken, lees en wandel graag naast de fietshobby.
- Bijlagen
-
- IMG_2600.jpeg (544.8 KiB) 1090 keer bekeken
- Jeroen Zuiderwijk
Ik hou mij weer bezig met fossielen zoeken, iets waar ik al 47 jaar geleden (soort van) mee begon toen ik nog 2 was
Ik heb niet veel mogelijkheden per jaar (zo'n 3 max.) om er op uit te gaan vanwege verantwoordelijkheden thuis, dus ik focus ze het meest op de locaties waar ik het liefste zoek. Met name is dat in het Limburg/Luikse krijt.
Een deel van mijn vondsten heb ik op Instagram voor wie geinteresseerd is: https://www.instagram.com/jzuiderwijk76/
Daarnaast hou ik mij bezig met het reproduceren van bronzen en ijzeren voorwerpen, met name messen en zwaarden uit de bronstijd, ijzertijd en vroege middeleeuwen. Momenteel ben ik daarin langzaam overgebleven projecten die ik de laatste 20 jaar was begonnen af te ronden. Huidige project die ik nu aan het afronden ben, een Han Dynasty bronzen zwaard uit China/Korea, ca. 200 v. Chr.:
En een vroeg middeleeuwse sax naar voorbeeld uit Nijmegen, ca. 600 n. Chr:
Meer van mijn werk is op mijn facebook page te zien: https://www.facebook.com/barbarianmetalworking
Vroeger deed ik smeed en bronsgietwerk als levende geschiedenis in Archeon. Maar dat is inmiddels al ruim 10 jaar geleden. Tegenwoordig in de zeldzame gevallen dat ik iets moet gieten of smeden doe ik dat voor mijn huis. Trekt altijd veel bekijks bij voorbijgangers

Een deel van mijn vondsten heb ik op Instagram voor wie geinteresseerd is: https://www.instagram.com/jzuiderwijk76/
Daarnaast hou ik mij bezig met het reproduceren van bronzen en ijzeren voorwerpen, met name messen en zwaarden uit de bronstijd, ijzertijd en vroege middeleeuwen. Momenteel ben ik daarin langzaam overgebleven projecten die ik de laatste 20 jaar was begonnen af te ronden. Huidige project die ik nu aan het afronden ben, een Han Dynasty bronzen zwaard uit China/Korea, ca. 200 v. Chr.:
En een vroeg middeleeuwse sax naar voorbeeld uit Nijmegen, ca. 600 n. Chr:
Meer van mijn werk is op mijn facebook page te zien: https://www.facebook.com/barbarianmetalworking
Vroeger deed ik smeed en bronsgietwerk als levende geschiedenis in Archeon. Maar dat is inmiddels al ruim 10 jaar geleden. Tegenwoordig in de zeldzame gevallen dat ik iets moet gieten of smeden doe ik dat voor mijn huis. Trekt altijd veel bekijks bij voorbijgangers

Transportfiets blog: http://oudetransportfiets.blogspot.nl/
- Vietzemaaker
Die bovenste bus heb ik ook.

-
Naast mijn oude fietsen hobby, hou ik van alles op wielen met een motor.
Vooral klassieke auto’s hebben mijn voorkeur.
Daarom heb ik vorig jaar deze Peugeot 404 uit 1970 gekocht.
Vooral klassieke auto’s hebben mijn voorkeur.
Daarom heb ik vorig jaar deze Peugeot 404 uit 1970 gekocht.
- Bijlagen
-
- D140D7AE-3199-40F0-9F52-5FF12597B9FB.jpeg (821.92 KiB) 901 keer bekeken
-
- 0A396150-8999-48A7-9968-3CFAD25C7D4F.jpeg (880.09 KiB) 901 keer bekeken
-
- 51D6AD79-8451-4470-A48E-54C7CEC40299.jpeg (803.5 KiB) 901 keer bekeken
-
- 43941E65-C20D-4BCB-832E-90F5429145EE.jpeg (713.06 KiB) 901 keer bekeken
Behalve mijn fietsjes speel ik in een djembégroep (Afrikaanse ritmes) en heb ik een model-stoommachientje met toebehoren (1:16), waarmee ik, op uitnodiging, regelmatig rondjes rijd op stoomdagen in musea en op evenementen.
- Bijlagen
-
- Still MEC 2024.jpg (85.41 KiB) 857 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....
-
Ik verzamel (bij voorkeur Coca-)cola-flesjes en als dat niet gaat -blikjes uit verschikkende landen. Het streven is om uit elk land er een te hebben. Misschien suggereert dat dat ik graag reis, maar dat is niet zo: ik vraag vrienden en kennissen voor ze vertrekken om een (bij voorkeur vol) flesje of blikje mee terug te nemen of, als ze gaan wandelen of fietsen (!), of ze er eentje willen opsturen. Die uit Ecuador is nooit aangekomen, wel de drie dikke truien waar hij in verpakt was.
Van de circa 200 landen die lid zijn van de Verenigde Naties, had ik er bij de laatste telling er circa 80.
Dirk
Van de circa 200 landen die lid zijn van de Verenigde Naties, had ik er bij de laatste telling er circa 80.
Dirk
- Bijlagen
-
- IMG-20241222-WA0000.jpg (227.43 KiB) 838 keer bekeken