Oude-fietsen festival Bandung met duizenden deelnemers

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Plaats reactie
Eysfan

Oude-fietsen festival Bandung met duizenden deelnemers

Bericht door Eysfan »

We zijn dit jaar met een flinke delegatie van De Oude Fiets in Bandung (23 en 24 maart) geweest, als gast bij het jaarlijkse oude-fietsen festival in Indonesië. Theo de Kogel, André Koopmans, Jos Rietveld, ikzelf, en verder nog Alain Cuvier, president van de IVCA en Ralph Boreham, een Engelse verzamelaar, en 70 fietsers uit Maleisië. De organisatie had het van tevoren over 100.000 bezoekers, en misschien waren het er niet helemaal zoveel maar de mensenmenigte was overstelpend. 's zaterdags een opening ceremonie en een immense rommelmarkt, zondag een fietstocht over anderhalf uur- toen de eersten -wij dus- terug kwamen, waren de laatsten nog niet vertrokken. 's middags een show met allerlei traditionele dansen, en vele cadeaus over en weer.

groeten,
Otto Beaujon

Vertrek voor de fietstocht
Bandung vertrek.jpg
Bandung vertrek.jpg (207.45 KiB) 5403 keer bekeken
DOF-lid André Koopmans midden tussen de deelnemers
Bandung André Koopmans.jpg
Bandung André Koopmans.jpg (196.44 KiB) 5403 keer bekeken
Minstens 5000 deelnemers hadden zich verzameld
Bandung deelnemers.jpg
Bandung deelnemers.jpg (176.77 KiB) 5403 keer bekeken
asterduc

Re: Oude-fietsen festival Bandung met duizenden deelnemers

Bericht door asterduc »

Otto,

ik zou haast geloven dat die getallen (100.000 bezoekers en 5000 fietsende deelnemers) een aprilgrap zijn!
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
gerritkan

Bericht door gerritkan »

Geweldig om te zien , het lijkt wel carnaval.
Leuk om een keer mee te maken , dus zou best er een keer heen willen .
Maar ik vind het niet zo heel erg dat wij bij onze club met iets minder mensen onderweg zijn bij een rit .
Zouden de jaar vergaderingen ook zo druk zijn ?
Wiwit Wuluhan

Bericht door Wiwit Wuluhan »

Beste oudefiets leden,

I am sorry speaking in English. I just wanna add nice pictures and short video of Bandoeng Laoetan Onthel.

See this pic: http://sepeda.wordpress.com/2013/03/28/ ... more-11104

You may use "google translate" in order to get more information.

And here is video on that event:
http://www.youtube.com/watch?v=o57os7-bqSE

If any question or further information about it, please don't be hesitate to ask me, I am trying to respond it.

Fietsgroeten uit Djember, Oost Java

Wiwit
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Fantastisch om te zien hoeveel enthousiaste fietsliefhebbers er zijn in Indonesië.
Het is toch helemaal niet erg dat daar Hollandse fietsen heengaan? Er zijn daar veel meer liefhebbers van oude fietsen dan hier in Nederland waar de fiets maar zo gewoon is. Ik gun de Indonesiërs deze prachtig uitgedoste fietsen van harte. Ik hoop dat we het enthousiasme van deze mensen ook weer krijgen in ons fiets minnende land.

Ik heb al een verzoek gekregen om een Bahasi Indonesia vertaling van Ons stalen ros. We denken daar serieus over om dat te doen want het was geen probleem om daar minimaal 2 tot 3000 boeken af te zetten. Het zal alleen nog wel een tijdje duren voordat dat gerealiseerd kan worden. We liggen goed op stoom voorde Nederlandse versie, Nog een fotoshoot bij Velorama voor de fietsen en dan het land in voor de particuliere collecties die we moeten bekijken. Jammer dat Indonesië te ver weg is voor ons om daar een shoot te doen. Wie weet in de toekomst...

Michiel Röben ;)
Plaats reactie