Gazelle nieuwstaat jaren 70/80

Frank_

Gazelle nieuwstaat jaren 70/80

Bericht door Frank_ »

Dag, ik ben nieuw op dit forum. Zal me even voorstellen; ben Frank, woon in Utrecht en ben geïnteresseerd in veel oude mechanische apparaten. Sinds een paar jaar vind ik oude fietsen ook heel leuk, vooral die van Gazelle. Vroeger had ik een Gazelle Primeur om naar school te fietsen (1992). Vergeleken met de Cortina's die ik de laatste tijd voor mijn dochter/vrouw heb gekocht zijn die oudere Gazelle's onverwoestbaar. Wat een troep, die Cortina's, sorry. :p

Ik zoek eigenlijk een mooie oude Gazelle voor mezelf tijdens mooi-weer-ritjes in de zomer. Liefst eentje uit de jaren 70 of 80 in (bijna) nieuwstaat - die vind ik het mooist. Af en toe zie ik er weleens een op marktplaats staan met nog glanzende lak en chroom, reflectorplaatjes in de handvaten en rookkleurige jasbeschermers, geweldig. Vaak gaat het dan om damesmodellen of kleinere herenfietsen. Omdat ik er zelf op wil fietsen zoek ik een herenmodel met ongeveer framemaat 61 (ben 188cm lang).

Het model zelf maakt me minder uit; kan een sport speciaal zijn, een trimsport, een impala, etc als de staat maar erg goed is. Heeft iemand nog iets in de schuur staan wat wel weg mag? Ik ontvang graag foto's en vraagprijs. Dank!
maartenB

Re: Gazelle nieuwstaat jaren 70/80

Bericht door maartenB »

ik heb die fiets niet voor je, maar wil wel opmerken dat je met 1,88 ook best 63 of 65 cm kunt rijden.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
fietshobbyist

Bericht door fietshobbyist »

maartenB schreef: 16 jan 2026, 15.59 ik heb die fiets niet voor je, maar wil wel opmerken dat je met 1,88 ook best 63 of 65 cm kunt rijden.
Ik wel en ook nog in ongeveer die maat:
viewtopic.php?t=9383&hilit=sport+populair
Frank_

Bericht door Frank_ »

Dankjewel! Ik vind de jaren 70 en 80 modellen persoonlijk nog mooier, maar dank voor het bericht. Inderdaad mag het gezien mijn lengte ook wel een wat grotere fiets zijn.
pfcvos

Bericht door pfcvos »

Ik heb je een privébericht gestuurd. Ik heb een mooie Gazelle uit 1969.
Piet Vos
Frank_

Bericht door Frank_ »

Dag Piet, dank voor je bericht. Zou je je mailadres willen sturen via privébericht? Ik kan die privéberichtjes namelijk wel lezen, maar heb nog niet voldoende rechten om ze te beantwoorden, kom ik net achter.
maartenB

Bericht door maartenB »

die rechten krijg je als je betalend lid van de club wordt.
Voor iedereen goed idee trouwens, en niet duur.
https://oudefiets.nl/contact-2/lid-word ... n-als-lid/
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Frank_

Bericht door Frank_ »

Dat ben ik sinds eind vorig jaar. Ik kan ook wel in de documentatiebank en zo. Ik zal eens kijken hoe ik dit oplos.
Frank_

Bericht door Frank_ »

Ben nog steeds op zoek, overigens.
maartenB

Bericht door maartenB »

Frank_ schreef: 18 jan 2026, 15.15 Dat ben ik sinds eind vorig jaar. Ik kan ook wel in de documentatiebank en zo. Ik zal eens kijken hoe ik dit oplos.
Ik los dat voor je op. Je kunt nu PM versturen. Sorry voor de vertraging
Plaats reactie