Juncker

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 mar 2013, 21.15

Juncker

Bericht door Ronald »

Deze avond tussen de buien door heb ik even wat foto's van mijn aanwinst kunnen maken. Ik heb het zwarte plaatje op het achterspatbord net zo lang gepoetst tot dat het logo van Juncker tevoorschijn kwam. Voor het bouwjaar heb ik nog wat hulp van de kenners nodig.

Alles wat nog rest is een flinke poetsbeurt, de verlichting aansluiten en de fietstassen terug erop en dan is het fietsen geblazen en hopelijk genieten van het mooie weer!
Bijlagen
DSC_0249.jpg
DSC_0249.jpg (332.97 KiB) 4911 keer bekeken
DSC_0247.jpg
DSC_0247.jpg (469.41 KiB) 4911 keer bekeken
DSC_0242.jpg
DSC_0242.jpg (392.42 KiB) 4911 keer bekeken
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1576
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Juncker

Bericht door Fotomaan »

Hoi Ronald,

Ik kan er niet zoveel over zeggen behalve dat het spatbordsteuntje van het achterspatbord ondersteboven gemonteerd is.
Juncker is een van de merken die het snoertje van het achterlicht door het frame voerden. Het kleine gaatje wat in het spatbordsteuntje te zien is hoort aan de andere- en onderkant te zitten. Het is de bedoeling dat het snoertje daar weer naar buiten komt.
Juncker monteerde in die periode onderdelen als voornaven en trapassen van Bayliss Wiley.
Ik heb een Juncker transportfiets uit 1952.

http://www.transportfiets.net/2011/09/2 ... ey-mooiii/

http://www.transportfiets.net/2011/07/1 ... de-weg-op/

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Juncker

Bericht door fietser »

Hoi Ronald,

Het achterspatbord is van Juncker, de rest niet. De hele fiets lijkt een soort patchwork. De voorvork zie je veel bij Belgische fietsen. Het frame heeft kenmerken van fietsen die ik eerder ben tegengekomen onder allerlei vage merken. Vermoedelijk bij dezelfde framebouwer vandaan en vervolgens door diverse grossiers onder eigen merk afgemonteerd. Wel vooroorlogs, denk ik.

'
aljabos
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2013, 14.34

Re: Juncker

Bericht door aljabos »

Goede avond , ik Albert Bos ben en het bezit gekomen van een zoals ik denk en te horen heb gekregen een redelijk oude Juncker fiets . zelf weet ik er niets vanaf maar wil er natuurlijk graag alles van weten . enkele gegevens zal ik door geven mischien dat er dan iemand mij verder kan helpen in mijn zoek tocht.
1 rechts een handrem + een terug trap rem
2 op het plaatje aan de voor kant van juncker staat vermeld
nederl.fabrikaat Apeldoorn
3 aan het zadel hangt een plaatje mer de nr er op 57590
4 de nr geslagen bij de zadel geeft een 5 / 5. W
5 ketting kast metaal half open bredere ketting dan gewoon
6 voor nogal platte voorlamp achter ronde bolvormige rode
lampje
7 smalle stuur
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Juncker

Bericht door maartenB »

Beste Alja,
Het zou handig zijn als je enkele foto's erbij kon plaatsen.
De fiets kan wel eens heel oud zijn met dat smalle stuur, dus dan heb je iets bijzonders.
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie