Gazelle Sport A

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Gazelle Sport A

Bericht door Fongers1952 »

Vandaag heb ik een Gazelle Sport A gekocht. Volgens het framenummer 1477674 is de fiets van 1960. Dit wordt nog bevestigd door de S/A achternaaf die de datum 8-60 draagt. Ik heb helaas op dit moment maar één foto omdat mijn andere foto's mislukt zijn. Het is een fiets met 26 inch wielen, trommelremmen en 3 S/A. De kettingkast is van metaal met de opdruk Gazelle en de verlichting is TMI met een Koets achterlichtje, geen varkensneusje dus. Ik heb twee vragen over deze fiets.
Wil Sport A zeggen dat het het goedkoopste model was? (net als je de modellen A, P, 1 en 8 hebt) De fiets ziet er alleen niet echt goedkoop uit, behalve de kwaliteit van het chroom. Mijn andere vraag gaat over het chroom. Het valt mij op dat de lak nog redelijk is maar het chroom van de velgen, stuur en cranken zwaar is aangetast. Hebben anderen ook deze ervaring? Wat kan ik het beste doen? Naar mooiere onderdelen zoeken of het geroeste chroom met Owatrol behandelen? Moeilijk, moeilijk, enerzijds wil ik de fiets origineel houden, anderzijds hou ik niet van roest
Mvg, Peter :D
Bijlagen
DSC01005.JPG
DSC01005.JPG (493.52 KiB) 2501 keer bekeken
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Plaats reactie