Gespot op Marktplaats!

Durabo88
Berichten: 2489
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Mogelijkheden van partij-inkoop

Bericht door Durabo88 »

Beste leden,

Vandaag zag ik op Marktplaats de volgende advertentie voor 100 kilogram spaken, adv.nr. 618220687. Dit heeft me aan het denken gezet. Dit kwam omdat de partij spaken te ver weg was voor mij om op te halen. Mijn vader vroeg aan mij waarom de vereniging niet dat soort partijtjes opkoopt en tegen kostprijs (met evt. kleine marge) aanbied. Dit is nl. bij fotoclubs e.d. wel gebruikelijk met de apparatuur.

Mijn vraag is hoe denken jullie hierover en is hier animo voor?

Met vriendelijke groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
Nicolas
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 jun 2012, 22.12

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Nicolas »

Yorick,denk niet dat dit iets is voor de vereniging,straks moeten we nog een opslag huren,er zijn genoeg leden die dit partijtjes op kunnen kopen,voor eigen gebruik,dan wel met een bescheiden winstje(hoor ik jou daar Luuk) door willen verkopen.Maar met de roestige spaken zul je ongetwijfeld blijven zitten
Gebruikersavatar
DustyThuss
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 nov 2012, 21.44
Locatie: Enschede

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door DustyThuss »

Hallo,

Hoewel het me geen slecht idee lijkt merk ik dat leden onderling al aardig wat ruilen en verkopen. Dus het is niet iets wat echt mist.

Dusty,
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.
Durabo88
Berichten: 2489
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Mogelijkheden van partij-inkoop

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Ik wil mijn eerste bericht graag even herzien. Wat ik bedoel is partij-aankoop van NIEUWE onderdelen, zoals spaken en andere onderdelen die gewoon nog gemaakt worden. Een tijdje terug heeft de vereniging geloof ik een hoop van die witte Ralson banden opgekocht. Die konden de leden vervolgens voor 10-15 euro per stuk, afhankelijk van de aantallen die je afnam kopen.

Het lijkt me interessant als de vereniging dit ook eens herhaalt met spaken, nippels, nippelplaatjes, fietsenmakersgoud (ringetjes tussen spaakkop en naafflens), metalen ventieldopjes, binnen- en buitenkabels (buitenkabels in verschillende kleuren), velgen (bijv. contact opnemen met de fabriek voor bijv. 28 x 1 1/2 westwood profiel in 32, 36 en 40 gaats in RVS uitvoering, tegenwoordig zijn de aluminium velgen zonder remranddeukjes weer in 36 gaats verkrijgbaar), rubberen remblokjes (verschillende kleuren en uitvoeringen) etc.

Iets om over na te denken.

Groeten,

Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1567
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Fotomaan »

Hoi Yorick en andere geïnteresseerden,

Het lijkt me niet helemaal verkeerd om grote partijen voor minder geld te kopen maar misschien liggen die onderdelen wel bij iemand in de kast die dat al gedaan heeft.
Bij mij liggen bijvoorbeeld mega hoeveelheden nippels G14 van het merk Indianl = sapim wat ooit een keer meegekomen is met een 'alles in één koop'.
Daar kan ik best een paar van kwijt.
Als de goede lengtemaat er bij zit ook spaken G14 die ik niet gebruik omdat die niet in transportfietsen zitten.
Gekke maten voor bijvoorbeeld stepwielen die ooit overgebleven zijn en bij mij terecht zijn gekomen.

Zo zijn er wel meer onderdelen die voorlopig 'op voorraad' zijn zoals remhevelkonussen, drijfkoppen, asmoeren, contramoeren, assen met vaste konus, tandwielen en remkonussen van Torpedonaven.
En wat te denken van kogellager kogels?
Of konussen en cups van een trapas of voorwiel voor een Gazelle transportfiets en ga zo maar door.

Ik ga er van uit dat ik niet de enige ben die af en toe van dat soort partijtjes tegenkom. Er zwerft nog meer dan genoeg van dat soort ongebruikte spul rond bij liefhebbers die begrijpen dat je dat soort spul moet koesteren.
Misschien moeten we daar eens een boom over opzetten. :P

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Durabo88
Berichten: 2489
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Durabo88 »

Beste Charles,

Het lijkt me in elk geval heel wat waard om even het één en ander op te sommen, wellicht in een soort inventaris met de naam van de partijhouder erachter. Vervolgens een soort aparte wishlist, waarop verzoeken kunnen worden geplaatst, alhoewel daar hebben we het forum voor.

Voor mijn 22 inch vouwfietswielen heb ik nog spaken nodig. Zodra de dooi intreed ga ik eens meten welke lengtes ik nodig heb, misschien kun je me eraan helpen.

Onlangs heb ik een kleinpartijtje racefiets spaken, waaronder butted versies, opgekocht. Hier ben ik erg blij mee, want de meeste maten schommelen zo rond de 300 mm.

Verder koop ik de meeste nieuwe onderdelen bij Internet-bikes, omdat het gewoon spotgoedkoop is. Bovendien hebben ze een afwisselend aanbod.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1567
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Fotomaan »

Hoi Yorick,

't Is wat je zegt, daar hebben we het forum voor.
Als er hier iets gevraagd wordt ga ik altijd even kijken of ik het heb liggen.
Het enige probleem wat je dan tegenkomt is dat er erg veel verschillende maten van van alles gemaakt zijn.
Daardoor is het niet altijd mogelijk om te controleren of het wel past.
Met zaken als spaken en nippels gaat het nog aardig goed omdat daar in tegenstelling tot bijvoorbeeld trapassen of voorvorken niet zo heel veel verschil in zit.

Het is natuurlijk een mooi streven om te archiveren wat iedereen in de kast heeft liggen maar ik denk dat het te veel werk is. Het lijkt mij dan ook beter om hier op het forum te vragen naar dat we je nodig hebt.
En mocht dat geen resultaat opleveren dan is geduld een schone zaak.
Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat ik projecten jarenlang heb uitgesteld maar er komt altijd wel weer ergens een onderdeeltje tevoorschijn waardoor het weer in gang gezet kan worden.
Zelfs uit mijn eigen kast :D

Je hebt me in't ieder geval geïnspireerd om de 'bijvangst' eens op een rijtje te zetten en dat aan te bieden.
Misschien maar eens een minibeurs organiseren.
De beurs in Berlicum komt ook nog voorbij in maart en daar kan van alles 'op bestelling' mee naar toe genomen worden.
http://www.fietsenverzamelbeurs.nl/

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Durabo88
Berichten: 2489
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Op MP; Veeno sportfiets

Bericht door Durabo88 »

Weer een hele mooie uit circa eind jaren 50/begin jaren 60, zie adv. nr. 640179396.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
Nick013
Berichten: 260
Lid geworden op: 12 nov 2012, 22.02
Locatie: Tilburg

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Nick013 »

Ook een leuk en best wel ondergewaardeerd model: Gazelle sport uit 1950, die al een behoorlijke tijd te koop staat: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr :mrgreen:
Less is more :mrgreen:
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Fongers op marktplaats

Bericht door fietser »

Daar is hij dus, het "kleinere broertje":
http://link.marktplaats.nl/642093804
Als ik de eerste foto bekijk krijg ik de indruk dat de fiets een flinke opdonder gehad heeft. De voorvork lijkt naar achteren te staan en misschien is zelfs het frame opgelopen. Is het gezichtsbedrog door de camerapositie en de schaduwen of is het echt een fiets met schade?

'
Plaats reactie