Gespot op Marktplaats!
Re: Gespot op Marktplaats!
Dit is een tandwielafnemer die stevig aan de muur moet zitten en dan kun je het wiel met tandwiel in de juiste opening drukken en het wiel draaien om het schroeftandwiel los te draaien. Meestal van het merk Millennium.
-
toolbox,
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik denk dat Marten meer in de richting zit met zijn 40-36-28(-24?) opmerking.
Kan niet bedenken waarvoor het goed zou zijn; ben wel benieuwd.
Dirk
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik denk dat Marten meer in de richting zit met zijn 40-36-28(-24?) opmerking.
Kan niet bedenken waarvoor het goed zou zijn; ben wel benieuwd.
Dirk
Ik heb een afbeelding van een variant uit Frankrijk in een catalogus uit Antwerpen jaartal 1913.
Het enige verschil bij Millennium liggen de uitsparingen er boven op bij die uit Frankrijk vallen de tandwielen er in.
Zo te zien wel bedoeld om ergens tegenaan te schroeven. Er staat ook een merk op ("pat. ???") dat ik niet herken:
Zoals Hans al melden
Dat zal wel moeten , de bedoeling was dat het complete wiel als hefboom werd gebruikt.
Voor de duidelijkheid dit gereedschap is bedoeld voor wielen met een vast verzet ( zonder vrijloop ) van rond 1900
Dat zal wel moeten , de bedoeling was dat het complete wiel als hefboom werd gebruikt.
Voor de duidelijkheid dit gereedschap is bedoeld voor wielen met een vast verzet ( zonder vrijloop ) van rond 1900
Voor de (snelle) liefhebber: er staat een Champion Mondial AA vlinder-frame op MarktPlaats, en de verkoper vraagt om te bieden vanaf 50 euro....
Frame bevindt zich in Willemstad
Frame bevindt zich in Willemstad
-
- marco verbaant
Ik had 'm gezien. Nou je het zo zegt, zou dat idd wel eens zo kunnen zijn. Ook gezien het feit wie het eerste bod heeft gedaan...Cyclissimo schreef: ↑17 jan 2023, 10.40 Je zou zeggen een heel oud stayer frame...
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 50er-jaren

Let op de Michaux die nu op marktplaats staat is een replica
Het is maar dat jullie het weten
Het is maar dat jullie het weten