Ik heb een vraag over massieve Sorbo banden 28 x 1.1/2

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Haagse-Sorbo
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jun 2013, 05.36

Re: Ik heb een vraag over massieve Sorbo banden 28 x 1.1/2

Bericht door Haagse-Sorbo »

Hallo daar ;)

Ja wat wil ik ervoor hebben?? ik heb prive ook iemand die er oren naar heb/heeft, dus ja ik vind dat die dan ook maar in het openbaar moet laten zien wat hij er voor bied??? lijkt mij dan wel zo eerlijk !! Nou bied wat en wie weet??.
En fietsen sparen ?? helaas,
ik heb een hobby dat je gas kan geven :lol:
ben zelf namelijk heel erg lui :)

Mvg Angelo


p.s Ik had een vraag of de banden echt 28 inch zijn??
en dat zijn ze echt. En qua Zundapps zijn het mooie dappie's hoor !!.
Haagse-Sorbo
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jun 2013, 05.36

Re: Ik heb een vraag over massieve Sorbo banden 28 x 1.1/2

Bericht door Haagse-Sorbo »

hjwspan schreef:Zundapp, een collega van mij heeft een container vol met van die dingen, dat terzijde;
Die banden zou ik graag in mijn handen krijgen als u ze nog kwijt wil

Hallo zeg het maar wat zijn ze je waard?? ;)

Gr Angelo
hans080
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20.58

Re: Ik heb een vraag over massieve Sorbo banden 28 x 1.1/2

Bericht door hans080 »

Hallo,

In de jaren 90 van de vorige eeuw bracht Greentyre ook dergelijke banden op de markt.
Het idee lijkt prima, maar het fietst voor geen meter.
We hadden die banden op onze leenfiets en alle klanten hadden het gevoel dat ze constant op een vals plat reden.
Verder gedroeg zich dat in snel genomen bochten ook niet helemaal stabiel, de banden hadden de neiging van de velg af te rollen.

http://www.greentyre.co.uk/ ze worden nog gemaakt voor de liefhebbers!

Groeten,
Hans
De IJzeren Dominee
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jun 2013, 23.15

Re: Ik heb een vraag over massieve Sorbo banden 28 x 1.1/2

Bericht door De IJzeren Dominee »

hans080 schreef:Hallo,

In de jaren 90 van de vorige eeuw bracht Greentyre ook dergelijke banden op de markt.
Het idee lijkt prima, maar het fietst voor geen meter. [...]
Hans
Grappig, ik moest ook denken aan die nooit-lek-schuimrubber banden die je nu nog wel op rolstoelen ziet.
Die kwam ik voor ze op de consumentenmarkt kwamen al eens eerder tegen bij de Duitse en Amerikaanse troepen, ergens half jaren '80.

De fietsen waar ze op zaten hadden ook speciale wat 'verende' sterwielen van nylon, en een voorvork met een minuscule schommel-ophanging zoals op sommige oude brommertjes.
Het was helemaal een rare fiets, die een beetje op een brommertje leek zelfs, met lage instap.
En volgens mij had die fiets zelfs een nylon achterbrug, of zo'n monocoque van blik met een rubber blokveertje, dat herinner ik me niet precies meer.

Ik heb ze zowel gebruikt zien worden op een grote vliegbasis als op carriers, een soort vliegdekschepen. Daar heb ik er eens op eentje gereden, wat even wennen was inderdaad.

Maar dat lag vooral aan de geometrie van het frame, waarbij arm- en rugspieren niet meededen door het gekke hoge stuur.
Op zo'n carrier ga je voornamelijk rechtuit, en zo'n fiets was toch beter dan lopen.
(En eerlijk gezegd denk ik dat de Amerikaanse Soldaat niet in staat is een bandje te plakken en dat dàt het hele eieren eten was...)

Achteraf had ik zo'n fietsje moeten bietsen, bedenk ik nu... :?
Plaats reactie