Pagina 1 van 1

RAL nummer Gazelle

Geplaatst: 27 jun 2013, 20.56
door GinoPM
Hallo,

Weet iemand de RAL kleur van Gazelle blauw, Gazelle primeur..
Ik ben namelijk van plan om slechte plekken te behandelen.
Alvast bedankt

Re: RAL nummer Gazelle

Geplaatst: 27 jun 2013, 22.51
door 1tm100
xxxx

Re: RAL nummer Gazelle

Geplaatst: 5 jul 2013, 20.04
door De IJzeren Dominee
GinoPM schreef:Hallo,

Weet iemand de RAL kleur van Gazelle blauw, Gazelle primeur..
[...]
Dat is geen RAL-kleur, helaas, want die Primeur is donkerblauw metallic en het RAL-systeem kent maar een paar metallic-kleuren, meest zilverachtig maar geen 'kleuren'.

Overigens: 5022 is de code voor nachtblauwe RAL, mocht je fiets nu geen metallic lak hebben, maar bij mijn weten heeft Gazelle altijd een eigen kleursysteem gehanteerd, dus of je er veel aan zult hebben...

Hier trouwens nog een mooi toegepaste RAL5022:

Afbeelding
Acht Cola, Acht Bier!

Re: RAL nummer Gazelle

Geplaatst: 5 jul 2013, 20.19
door De IJzeren Dominee
*UPDATE*

Aap, mouw: Gazelle gebruikt twee soorten donkerblauwe metallic lak, eentje met nummer 51 en eentje met de naam Baikal Blauw.

Beide kleuren worden –in spuitbus– geleverd door de van fietsenlak bekende firma Cyclus.

Afbeelding

Verkrijgbaar bij de betere fietsenwinkel, en als ze het daar niet hebben dan misschien bij een betere.
(Of via internet, kan ook.)

*TIP*

Om vrijwel onzichtbaar metallic lak te repareren:
Nooit bijspuiten!
Dat ziet er niet uit, komt nooit meer goed en maakt het alleen maar erger...

Wel doen:
Spuit wat van die verf in een plastic bakje (ik gebruik altijd wegwerp soepkommen, erg fijn voor verf) en stip de beschadigingen voorzichtig in met die blauwe lak.
Dat kan met een wattenstaafje maar gaat beter met een duur penseel, van marterhaar, uit een kunstenaarswinkel. Reken op € 5,- tot € 10,-, maar dat is een penseel waard.
Niet te dik stippen, maar de verf mag best wat indikken, want je gaat er nog een of twee keer blanke vernis (of celluloselak) op stippen.

Die kun je daarna glad polijsten door nat te blokschuren op 1200 grit en dat af te werken met Commandant4.
(Keertje tussenschuren na de 1e clear coat kan beslist geen kwaad. Mag met 1000 grit, ook nat.)

Zie je er gegarandeerd niets of bijna niets meer van!