Hermes m/42??

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Daan88
Berichten: 53
Lid geworden op: 6 jul 2013, 22.41
Locatie: Deventer

Hermes m/42??

Bericht door Daan88 »

Dag mensen,
Ik vond laatst in de kelder in het studentenhuis bij een vriend een restje stationsfiets, maar na 2x kijken bleek het een oude legerfiets te zijn. Volgens mij is het zo'n Zweedse legerfiets waar de Kronan op gebaseerd is, maar hij is niet compleet en in beroerde staat.
Ik hoorde gisteren dat ik m mag ophalen, maar ik vroeg me af of het de moeite waard is om zo'n ding op te knappen, en of ik er bij wijze van spreken door een liefhebber vanaf geschopt zou worden als ik er weer een stationsfietsje van klus.
Kon niet heel veel vinden over die dingen bij een eerste kijkje op google, maar misschien kunnen jullie mij verder helpen?
hans080
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20.58

Re: Hermes m/42??

Bericht door hans080 »

Hoi,

http://oudefiets.nl/forum/viewtopic.php?f=53&t=1201

In deze thread kwam iemand voorbij die meende dat ze nogal wat waard waren.
Helaas is dat niet zo, zelfs in het land van herkomst niet.
Desondanks mooie fietsen. Maak er wat moois van, je bent het snelste ermee klaar als je niet jaren naar bepaalde originele onderdeeltjes hoeft te zoeken.

Groeten,
Hans080
Daan88
Berichten: 53
Lid geworden op: 6 jul 2013, 22.41
Locatie: Deventer

Re: Hermes m/42??

Bericht door Daan88 »

Kijk, dat maakt de boel makkelijk, dan hoef ik me niet bezwaard te voelen om wat te gaan beunen aan dat ding.
Ik zal eens een foto posten als ik hem in de tuin heb liggen, en dan hoop ik maar dat er normale wielen in passen en er geen rare spelingen op zitten.
Daan88
Berichten: 53
Lid geworden op: 6 jul 2013, 22.41
Locatie: Deventer

Re: Hermes m/42??

Bericht door Daan88 »

Hmm.. hij ziet er toch anders uit dan de foto's op internet. Wel dezelfde rare cranks/pedalen, maar verder toch wel aardig wat verschillen.

Herkent iemand dit wrak?
Bijlagen
Hermes.jpg
Hermes.jpg (397.98 KiB) 3284 keer bekeken
Plaats reactie