monteren jaren 20 handvatten

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
regina
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21.59

monteren jaren 20 handvatten

Bericht door regina »

hai hier regina wie kan mij uitleggen hoe ik het beste jaren 20 handvatten kan monteren ze hebben een kartonnen binnenkant en op welke valkuilen bij montage moet je letten bij voorbaat dank groetjes regina
bikeman
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2013, 12.01

Re: monteren jaren 20 handvatten

Bericht door bikeman »

Het volgende is hoe ik ze monteer . Er zullen ongetwijfeld meer mogelijkheden zijn , maar dit bevalt mij tot nu toe het beste .

Om te beginnen : zorg dat de handvatten SPANNINGSLOOS om het stuur passen . NOOIT met geweld monteren , ze zijn erg breekbaar . Om ze spanningsloos te kunnen monteren moet je de handvatten eerst voorzichtig uitvijlen of schuren totdat ze over de gehele lengte over het stuur passen . Daarna stuur en handvatten schoonmaken en vetvrij . Dan monteer ik ze met een geschikte 2 komponentenlijm . Tot nu toe zitten ze er allemaal nog vast ..........Zorg wel dat er na het pasmaken ook ruimte is voor de lijm !
Vroeger zal er een andere methode zijn geweest zonder 2K lijm ,maar die werkwijze is mij niet bekend .

Groeten , Bert Pol .
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: monteren jaren 20 handvatten

Bericht door maartenB »

ik las laatst dat iemand ze met een föhn verwarmde voor het monteren.
We hebben hier al eens over gepraat, zie:

viewtopic.php?f=38&t=1076&p=6431&hilit=handvatten#p6431
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
regina
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21.59

Re: monteren jaren 20 handvatten

Bericht door regina »

hartelijk bedankt voor jullie advies ik ga er in elk geval eens rustig de tijd voor nemen want ze zijn echt als nieuw en dat wil ik graag zo houden zonde als het zou scheuren of zo met vriendelijke groet regina
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: monteren jaren 20 handvatten

Bericht door Durabo88 »

Ik heb een flesje met arabische gom oplossing liggen, wat ik nog een keer wil proberen. De binnenkant bij dit soort handvatten bestaat volgens mij uit een soort karton. Bij één van mijn handvatten ontdekte ik karton, gips eroverheen en daarover celluloid.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie