Spatborden Gazelle Sport Primeur

Plaats reactie
f4_1400
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2012, 10.30

Spatborden Gazelle Sport Primeur

Bericht door f4_1400 »

Ik zou mijn vriendin een plezier willen doen door haar Gazelle Sport Primeur uit begin jaren 80 wat op te knappen, ik ben met name op zoek naar betere spatborden, zie foto, 28 inch. Heeft iemand nog wat bruikbaars liggen?

Afbeelding
f4_1400
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2012, 10.30

Re: Spatborden Gazelle Sport Primeur

Bericht door f4_1400 »

Iemand enig idee of dit het juiste spatbord zou zijn? Ben vooral benieuwd of dit de juiste kleur is: http://www.fietsparts.nl/fietsonderdele ... rd+primeur
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Spatborden Gazelle Sport Primeur

Bericht door maartenB »

tsja zeker weten is lastig bij een fotootje op internet. Opmerkelijk trouwens dat die borden helemaal roestig zijn en de fiets nog zo netjes.
Maar dit is geen echt zeldzame fiets. Kun je op de sloop of bij de gemeente stort niet een dergelijke fiets vinden met nette spatborden?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
f4_1400
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2012, 10.30

Re: Spatborden Gazelle Sport Primeur

Bericht door f4_1400 »

Ik heb inmiddels universele spatborden gekocht bij de fietsenmaker om de hoek. Kleur klopt niet helemaal en ze zijn zonder bies, maar de fiets zal er een stuk van opknappen. Het is inderdaad niet echt een bijzonder ding, maar mijn vriendin is eraan gehecht, ze heeft er haar hele studententijd mee gedaan en gebruikt hem nu nog dagelijks.
drestar
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2013, 16.11

Re: Spatborden Gazelle Sport Primeur

Bericht door drestar »

Hallo ik ben ook zo'n dezelfde fiets aan het opknappen,maar dan alleen de heren uitvoering, de spatborden bij fietsparts zijn wel dezelfde maar dan alleen een iets andere kleur,maa rook met bies en voor de primeur

als je echt goed de fiets wil opknappen kun je hem demonteren en laten stralen en coaten, dit ga ik namelijk ook doen,
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Spatborden Gazelle Sport Primeur

Bericht door HJvMontfort »

drestar schreef:als je echt goed de fiets wil opknappen kun je hem demonteren en laten stralen en coaten, dit ga ik namelijk ook doen,
Meerdere forumleden hebben al bewezen dat je veel kan doen met originele lak!

kijk maar eens naar wat Asterduc kan!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
drestar
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 sep 2013, 16.11

Re: Spatborden Gazelle Sport Primeur

Bericht door drestar »

hjwspan schreef:
drestar schreef:als je echt goed de fiets wil opknappen kun je hem demonteren en laten stralen en coaten, dit ga ik namelijk ook doen,
Meerdere forumleden hebben al bewezen dat je veel kan doen met originele lak!

kijk maar eens naar wat Asterduc kan!

heb je ook een link..??
Plaats reactie