rek

Vragen, discussies en info over transportfietsen.
Plaats reactie
JAN1888
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jul 2012, 15.22

rek

Bericht door JAN1888 »

Hallo rijwielfans,

Ik vraag mij waarom bij oude tranportfietsen het rek meebeweegt met het stuur, bij de nieuwere zit het rek vast aan het balhoofd en draait niet mee. Dit lijkt mij stabieler,
maar zeker weten doe ik het niet.

Wie kan mij hierover wat meer vertellen.

Met Vriendelijke groet,
Jan
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: rek

Bericht door HJvMontfort »

Ga voor de grap eens met een stapel bakstenen op een kronan rijden, het is vreselijk als zo'n rek vast zit aan je balhoofd, je raakt sneller uit ballans en het stuurt absoluut niet lekker, ook denk ik dat de constructie veel minder stevig is:)
De krachten gaan namelijk niet recht door naar het wiel dus kan je bij overbelading nare problemen krijgen.
Doe mij de oude vertrouwde transportfietsen maar!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: rek

Bericht door Fotomaan »

Alles wat ik weet dat ik nog niet eerder problemen heb gehad met ballast op een meedraaiend bagagerek.
Zelfs niet toen er een juffrouw met aanzienlijk overgewicht :? meeliftte. Voorop wel te verstaan.
Ik ga niet beweren dat je daar geen kracht voor in je armen moet hebben maar als je eenmaal fietst is er niets meer aan de hand.
Ik heb nog niet eerder met een rek gefietst wat aan het frame vastzit dus daar kan ik niets over zeggen.
Ik vermoed dat het alleen maar voor lichte vrachtjes is terwijl sommige Engelse transportfietsen met een 'vast' rek er wel héél degelijk gebouwd uitzien.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Plaats reactie