Gazelle Kruisframe gezocht

Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Gazelle Kruisframe gezocht

Bericht door Fongers1952 »

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nette Gazelle Kruisframe. Ik heb er al een aantal bekeken maar ze zijn of peperduur of het zijn totale restauratieobjecten.

Wat ik zoek er een Kruisframe die nog in de originele lak zit met redelijk tot mooi chroom/nikkel. Natuurlijk mag er best werk aan zitten zo lang de basis maar goed is. Wie helpt? :D

Groet, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
fongers
Berichten: 187
Lid geworden op: 21 jun 2012, 20.48

Re: Gazelle Kruisframe gezocht

Bericht door fongers »

Ik vind die gazelle kruisframes ook vaak verschrikkelijk duur. Waarom ze zo duur zijn snap ik meestal niet, want er zijn nog genoeg van die fietsen :)


Succes met je zoektocht.

Groetjes Mark
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Gazelle Kruisframe gezocht

Bericht door Fongers1952 »

Dank je Mark. Jammer dat Fongers (bij mijn weten) nooit een Kruisframe gemaakt heeft. Ik blijf gewoon zoeken naar een Gazelle en hou me aanbevolen voor tips :roll:
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gazelle Kruisframe gezocht

Bericht door maartenB »

Ja Fongers heeft rond 1905 kruisframes gemaakt, voor zover ik weet is er nog één bekend. Ik denk dat er op de site van Jos Rietveld wel wat info over staat.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Martin H.
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22.01

Re: Gazelle Kruisframe gezocht

Bericht door Martin H. »

Hallo Peter,

wat is duur? Dat is toch een relatief begrip. Er staat in de collectie van Andre K. een Fongers X-frame.

Groeten, Martin
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Gazelle Kruisframe gezocht

Bericht door Fongers1952 »

Dank voor deze informatie over Fongers, weer wat geleerd :D
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Gazelle Kruisframe gezocht

Bericht door Elibert van Dalen »

inderdaad wat is duur. als je iets zoekt betaal je het er ook voor lijkt mij. ik kocht mijn eerste x frame in originele redelijk nette staat voor 225,- die heb ik al zeker een jaar of 6denk ik. maar denk dat je ze nu niet meer hebt voor die prijs nu. of compleet restauraties heb er nu 4 2 8v,s en 2 gewone kruisframes .
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Gazelle Kruisframe gezocht

Bericht door Fongers1952 »

Ben ik met je eens, wat is duur? Zal voor de één heel anders liggen dan voor de ander. Ik ben in elk geval bereid om een goede prijs te betalen voor de juiste fiets. Maar ik laat me alleen niet gek maken.

Gr, Peter :shock:
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Gazelle Kruisframe gezocht

Bericht door Elibert van Dalen »

vind zelf de prijzen ook de pan uitrijzen!!!!! maargoed ik denk als je zoals hier tussen de verzamelaars zit. en iemand verkoopt zijn kruisframe. dat dan de prijs voor verzamelaars onder elkaar wel normaal mag zijn. en niet bijvoorbeeld waarvoor ze soms op marktplaats van de hand gaan 600,- en meer. moet ieder voor zich weten. ik zou zelf ook graag alle kleuren willen hebben maargoed. het meeste aanbod is zwart. heb nu een groene en een zwarte. en 2 8v,s zwart dan.

succes met zoeken ik zou mijn ogen ook openhouden voor je..
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Gazelle Kruisframe gezocht

Bericht door asterduc »

Wat is duur? inderdaad.
Voor een hollander is alles duur ;) ... toch!

Ik vind oude fietsen in het algemeen ondergewaardeerd.
Zeker als je kijkt welke kwaliteit je daar voor krijgt.

Gazelle en Fongers zijn iets meer gezocht waardoor die dan iets hoger gaan, maar dan nog zijn ze imo betaalbaar.

Je gaat er beslist één tegenkomen Peter, en als je die dan hebt komen er kort daarna nog enkele voorbij :lol: zo gaat dat meestal.

Groeten,
Ed.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Plaats reactie