hier kan een slotje op

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Plaats reactie
rubenkappes
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 aug 2013, 20.27

hier kan een slotje op

Bericht door rubenkappes »

Vanavond kreeg ik uit zeer onverwachte hoek een tandem aangeboden waar ik zelf niets over weet omdat ik puur en alleen gazelle-minded ben.... wie kan mij meer vertellen over deze tandem... hij komt uit zuid-frankrijk, 3 x 2 versnellingen, houten spatborden en het merk op het frame luid "HD-Bunce"

Groeten Ruben

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
rubenkappes
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 aug 2013, 20.27

Re: hier kan een slotje op

Bericht door rubenkappes »

Deze kan gesloten worden
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: hier kan een slotje op

Bericht door maartenB »

met alle plezier doe ik er een slotje op, maar waarom eigenlijk?
Heb je al meer informatie gevonden dan?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
rubenkappes
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 aug 2013, 20.27

Re: hier kan een slotje op

Bericht door rubenkappes »

Heb wat heen en weer gemaild met een fietsmuseum in Engeland en daar wisten ze mij te vertellen dat de basis van de tandem uit de jaren 30 is, merk ongekend, en dat 1 van de vorige eigenaren hem antiek heeft willen laten lijken door het aanbrengen van houten spatborden en een carbitlamp die afkomstig is van een koets :D vandaar.... Ben er ook weer helemaal zeker van dat ik me gewoon met merken bezig blijf houden waar ik wel "verstand" van heb haha. Maar vond het in ieder geval de moeite waard om wat navraag te doen.

Groeten
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: hier kan een slotje op

Bericht door Michiel Röben »

Het kan best zijn dat de tandem zo origineel geleverd is. De Belgen en Fransen zijn lang door gegaan met hun houten spatborden. De lamp werd toen nog gewoon gebruikt en is een fietslamp en ook Frans dus een redelijk originele sporttandem volgens mij zeldzaam misschien zelfs wel.

Het probleem met tandems is vaak de ruimte die ze nodig hebben in opslag. daarom willen mensen vaak van hun tandem af.

Mooi stuurtje zit er op en de combinatie trommel en derailleur is ook wel typisch Frans volgens mij. Geen verkeerde fiets. Houden dat ding...

Groeten,
Michiel ;)
rubenkappes
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 aug 2013, 20.27

Re: hier kan een slotje op

Bericht door rubenkappes »

Haha ik kreeg hem te koop aangeboden en het is niet mijn "genre" maar aan de telefoon wel de moeite waard om te gaan kijken.... Dus hij is nog te koop haha maar wat zou zo'n fiets waard zijn? Vind het erg moeilijk te bepalen
tsoezeroeleke
Berichten: 229
Lid geworden op: 2 jan 2013, 21.09

Re: hier kan een slotje op

Bericht door tsoezeroeleke »

typische engelse kader......alle punten voor licht zoals voorlicht en achterlicht staan aan de verkeerde kant , zoals gezegd men heeft de fiets oud doen lijken door de carbit lamp er op te plaatsen , van de houten spatborden , wel deze werden in België nog verkocht in 1952 dus daar kan ik mij niet over uitspreken.....op de voorvork staat reeds een houder opgebraseerd voor dynamo , en aan de staande achtervork is plaats voor een achterlicht ( ook gebraseerd).
Grtjs tsoezeroeleke
tsoezeroeleke
Berichten: 229
Lid geworden op: 2 jan 2013, 21.09

Re: hier kan een slotje op

Bericht door tsoezeroeleke »

Zie hier een foto gevonden op internet
EEN ENGELSE KADER 1930 van H.D. BUNCE
Bijlagen
120px-Im19310227Cy-Hdb.jpg
120px-Im19310227Cy-Hdb.jpg (6.54 KiB) 6827 keer bekeken
Plaats reactie