Echte Maiden Voyage Hoge bi

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Echte Maiden Voyage Hoge bi

Bericht door Michiel Röben »

Hallo beste forumleden,

Na een lange tijd vakantie gerelateerde zaken nu weer eens wat hoge bi nieuws.
Vanmiddag maar weer eens de soepele driekwart broek aangetrokken en samen met mijn mede auteur Kaspar na een aantal redactionele zaken een heuse kleine rit gereden inclusief echte gehakte keien bij ons in het fortendorp Blaucapel.

Kaspar wilde het wel eens proberen en aangezien hij een stuk lichter is dan dat ik ben vond ik het de moeite waard om te proberen. Dat viel hem nog niet mee. De snelheid is direct uit de hoge bi en de machine schud dat het een lieve lust is. De backbone krijgt het flink voor de kiezen maar hield zich kranig. Wat een vering zit er nog in dat ding zeg... het was flink zwaar dus.

De tweede helft van de rit ben ik opgestapt en het zelfs diverse linkse bochten gemaakt die zijn makkelijker vanwege de grotere draaicirkel. Uiteindelijk nog een aantal keren het op en afstappen geoefend en een rondje op een kruising gereden. Het meerijden met gemotoriseerd vervoer vond ik wel spannend.

de volgende rit zal nog langer worden en zo bekwamen we ons zelf op dit voertuig voor athletische jonge gasten (ahummm) Jong en athletisch ben ik al jaren niet meer maar je moet wel wat lef hebben om op te stappen en op een hoogte van 1.30 mtr rond te rijden. Aan aanspraak geen gebrek onderweg.

Misschien dat ik de hooghe wel meeneem op het kampeer weekend...

Met hoogachtende groeten,

Michiel ;)
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Echte Maiden Voyage Hoge bi

Bericht door maartenB »

Goed werk Michiel! Ontzettend leuk om te horen dat je het nu toch onder de knie krijgt. Eind van de maand ga ik dat aanschouwen. En binnenkort ga je de zaal inrijden van het ANWB congres?

Mijn dochter Lian meet nu 1,70 meter en wil echt dolgraag - ja pijnlijk graag - hoge bi rijden. Ze kan het wel op mijn 54 inch, (met haar tenen op de pedalen) maar opstappen lukt niet goed, haar armen zijn gewoon te kort.... Afstappen lukt haar wel, dat doet ze zijwaarts, op de manier die we bij Theo O. altijd zien.

groetjes,
Maarten

PS: ik heb je bericht even van rubriek verplaatst.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Echte Maiden Voyage Hoge bi

Bericht door Michiel Röben »

Hé, mijn bericht is niet geplaatst.

Ha die Maarten,

Ja het was wel bijzonder zo'n wat langere rit op de weg met alles eromheen.
Zelfs langs fort Blaucapel langs de fort gracht viel nog best mee. Ik had Kaspar natuurlijk schuin achter me en bij onoverzichtelijke situaties voorop rijdend om de medeweggebruikers te attenderen op een vreemd object op de rijbaan maar dat ging prima. je moet gewoon vertrouwen dat ze ruim om je heen gaan.

Iedere keer dat we oefenen doen we eerst een paar rondjes achter het huis met op en afstap oefeningen en alles even repeteren. het is nog niet echt een routine dus dat checken we altijd even bij elkaar. Grappig detail dat Kaspar alles opnoemt en beschrijft wat we doen. Ik zwijg liever en concentreer me op de pedalen die ik nog steeds met enige moeite moet vinden maar er is een duidelijke progressie waarneembaar. Eigenlijk vind ik opstappen net wat moeilijker dan afstappen. Ik weet de backbone en het opstapje al redelijk snel te vinden.

Voor het ANWB congres neem ik de groene Franse safety mee. De banden houden niet voldoende lucht maar voor een paar meter moet het wel lukken denk ik.

Ik heb trouwens bij een kledingzaak in Utrecht sportsokken kunnen kopen met de Franse vlag en de Haan erop verwerkt. Wel een beetje opzichtig maar neem ze toch maar mee naar den Haag.

In ieder geval dan tot vrijdag Kampeerweekend...

Michiel ;)
Plaats reactie