Berlicum :-o)

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Berlicum :-o)

Bericht door Fotomaan »

Het was weer erg gezellig op de beurs in Berlicum die ieder jaar wordt georganiseerd door Simon van Erp uit Den Bosch.
Het leuke van dit jaarlijks terugkerend evenement is dat het echt alleen maar om fietsen gaat.
Er was dan ook, samen met de nodige onderdelen een uitgebreid aanbod te bewonderen.
En natuurlijk de mensen die dit alles een warm hart toe dragen en daarmee een heerlijk sfeertje creëren.
Ik kijk in't ieder geval al weer uit naar de volgende keer.

De foto's die ik gemaakt heb moeten nog ontwikkeld en afgedrukt worden. Omdat ik tegenwoordig een scanner heb kan ik er digitale bestanden van maken zodat iedereen er via dit forum van kan meegenieten.
Maar dat duurt dus even.
Tijdens het wachten bied dit mooie filmpje troost.
http://vimeo.com/64191232

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Berlicum :-o)

Bericht door maartenB »

ja het was beslist weer een geslaagde beurs!
Leuke mensen, leuke fietsen, echt gezellig.

En een echte fotograaf met een Hasselblad, mooi man!

Mijn aanwinst ditmaal: een wit met turquoise geschilderde omafiets van Burgers, gebouwd in 1924. Maarten W. postte hem al eerder op dit forum. Het meisje dat de vorige eigenaar was, ging beslist in stijl naar school! :lol:
Bijlagen
006.JPG
006.JPG (334.32 KiB) 14296 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Berlicum :-o)

Bericht door Maarten Waarlé »

Ha Charles en Maarten,

Leuke beurs weer ben ik met jullie eens .
Ook eens de partner van Simon gezien en gesproken .
En de lamp van Michiel mee genomen. Michiel ,er zat nog die Simplex catalgus bladzijde in de tas. Ik zal er goed op passen.
Ik heb nog eens goed nagedacht over de tricyclelamp en de verbouwing naar naaflamp maar dat kunnen we perfekt met behoud van de orginele lamp uitvoeren. Ik vraag er een patent op aan Ik meld je er nog over!

Groeten,
Maarten
JvanD1973
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 sep 2013, 19.11

Re: Berlicum :-o)

Bericht door JvanD1973 »

Het was voor mij de eerste keer zo'n beurs. Samen met mijn vrouw hebben we er erg van genoten. En op de valreep nog een verlichtingsset kunnen scoren van unigro. Kan ik straks toch weer veilig de wintermaanden door.
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Berlicum :-o)

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Leuke beurs, weer de nodige spullen gekocht voor toekomstige projecten. Mijn verlanglijstje helaas niet helemaal afgewerkt, maar goed alles op z'n tijd.

Ik ga binnenkort even mijn verlanglijstje voor Vianen plaatsen.

Groeten,

Y.
Sportief fietsend!
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Berlicum :-o)

Bericht door Elibert van Dalen »

was zeker een mooie beurs. opzich weinig gekocht, maar mij projecten zijn zowat allen afgerond op de zwanenhals gazelle na die ligt momenteel nog uit elkaar wachtend op de nieuw gespaakte wielen,
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
FranxUnion
Berichten: 30
Lid geworden op: 4 sep 2013, 00.09

Re: Berlicum :-o)

Bericht door FranxUnion »

Geweldig leuke beurs weer! Tuurlijk ga je altijd weer met iets naar huis. Alleen maar klein spul gescoord en een hoop inspiratie opgedaan.

Ben nu voor de tweede keer geweest, ik dacht alleen dat deze keer groter zou worden qua opzet? niet dat dit moet hoor, net zo knus zo! Vergeet alleen altijd goed uit te denken wat ik nu precies nodig heb en dan valt het niet mee om alles zomaar te herkennen aan onderdelen.

Heerlijk struinen door de geschiedenis!
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Berlicum :-o)

Bericht door Michiel Röben »

Ha Maarten,
Ja ik had ook het idee dat deze lamp een mooie basis vormt voor het vervaardigen van een hoge bi lamp. Het mechaniekje aan de achterzijde er af halen. Een lensje in de achterzijde, het geheel is al voorbereid in de fabriek in 1885. Ik ben vergeten een brandertje erbij te doen, die had ik in een andere Safety lamp liggen. Deze is van messing. dan moet ik nog even een model van karton maken voor de brandstoftank. Ik denk ook dat het een mooie lamp kan worden. Misschien een inspiratie voor ander hoge bi rijders om eens zo'n lamp te maken.

Op de beurs weer allemaal bekenden gezien en wat kleine dingetjes gekocht.
Een mooi elektrisch lampje op batterij van Wilfried (nog bedankt) en een enkel frame voor een gezondheidszadel. Die gaat mooi op de Fongers damesfiets uit 1915.

Vooral dat foldertje uit 1894??? Ik heb het nog niet echt goed bekeken, is erg leuk te meer daar het mijn eerste antieke foldertje is.

Het was een leuke beurs en er was voor ieder wat moois.

Grappig dat je de hoge bie van Piet weer terug gekocht hebt. Er zat een mooi verhaal achter begreep ik van Piet. Eerst van Piet toen naar jou en toen van Piet weer naar jou.
Ik begrijp 't niet helemaal maar het is wel grappig...

En een echte Burgers Kruisframe in vol ornaat gezien met "patent"stuur ik gok uit de laat 30er jaren?

Nu het jaar naar het einde loopt ebben de activiteiten weer weg en hebben we Vianen nog. Dan de lange wintermaanden. Tijd voor wat onderhoud en restauratieklussen.

Groeten,
Michiel ;)
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 1261
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.39
Locatie: Schilde (Antwerpen-B)
Contacteer:

Re: Berlicum :-o)

Bericht door asterduc »

volledig mee eens, dit is DE beurs voor oude fietsen.

Ik hoop dat Simon dit verder blijft organiseren.
Ieder kan daar aan bijdragen door het evenement mee te promoten.

Mijn ervaring tov de vorige:
- minder complete fietsen
- waardevoller materiaal
- minder 'rommel'
- meer verkopen
- gelijk aantal bezoekers en handelaars als vorige keer ?
... en meer regen en paardedrollen ;-)

Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
theodorus
Berichten: 396
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

lamp van michiel

Bericht door theodorus »

Nu maar hopen dat maarten hem niet te mooi maakt
het gevaar zit er in dat men het over een paar jaar als orginele naaflamp gaat zien.

theodorus
Plaats reactie