Het dateren van JOCO rijwielen is lastig vanwege het ontbreken van de officiële registratiegegevens. De framenummers lijken grofweg wel chronologisch bepaald, maar er zitten grote sprongen in. In verband daarmee hou ik al enige tijd een overzicht bij van framenummers en bouwjaren, waarbij gebruik wordt gemaakt van zo hard mogelijke gegevens. Onlangs heb ik bijvoorbeeld een JOCO sportfiets opgehaald waarbij de originele aankoopbon nog beschikbaar was. Daaruit blijkt dat framenummer 56509 in augustus 1955 nieuw is verkocht (in de JOCO winkel te Amsterdam). Ik hou me dan ook sterk aanbevolen voor dergelijke waardevolle informatie. groeten en dank bij voorbaat, Rutger
https://skydrive.live.com/redir?resid=4 ... 6d2Dxk&v=3
JOCO database
Re: JOCO database
Klinkt als een leuke fiets, heb je 'm via Marktplaats? Met 4-gangnaaf, FW? Zoiets zou ik ook nog wel eens van Joco willen, maar goed, ruimtegebrek he.
Groeten, Y.
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
-
Hallo Remurk,
is de lijst met Joco framenummers nog beschikbaar? De link werkt niet meer. Ik zou er graag naar verwijzen op www.klassiekeracefiets.info
Groeten,
Thomas
is de lijst met Joco framenummers nog beschikbaar? De link werkt niet meer. Ik zou er graag naar verwijzen op www.klassiekeracefiets.info
Groeten,
Thomas
Hallo Thomas,
De link in mijn eerdere mail bevatte geen JOCO- database, maar foto's van een fiets.
Ik ben wel van plan een uittreksel van mijn JOCO-framenummer-database te maken. Zodra die er is, zal ik je informeren. Voor concrete vragen kin je me altijd een PM sturen. Groet, Rutger
De link in mijn eerdere mail bevatte geen JOCO- database, maar foto's van een fiets.
Ik ben wel van plan een uittreksel van mijn JOCO-framenummer-database te maken. Zodra die er is, zal ik je informeren. Voor concrete vragen kin je me altijd een PM sturen. Groet, Rutger