JOCO database

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
remurk

JOCO database

Bericht door remurk »

Het dateren van JOCO rijwielen is lastig vanwege het ontbreken van de officiële registratiegegevens. De framenummers lijken grofweg wel chronologisch bepaald, maar er zitten grote sprongen in. In verband daarmee hou ik al enige tijd een overzicht bij van framenummers en bouwjaren, waarbij gebruik wordt gemaakt van zo hard mogelijke gegevens. Onlangs heb ik bijvoorbeeld een JOCO sportfiets opgehaald waarbij de originele aankoopbon nog beschikbaar was. Daaruit blijkt dat framenummer 56509 in augustus 1955 nieuw is verkocht (in de JOCO winkel te Amsterdam). Ik hou me dan ook sterk aanbevolen voor dergelijke waardevolle informatie. groeten en dank bij voorbaat, Rutger

https://skydrive.live.com/redir?resid=4 ... 6d2Dxk&v=3
Durabo88

Re: JOCO database

Bericht door Durabo88 »

Klinkt als een leuke fiets, heb je 'm via Marktplaats? Met 4-gangnaaf, FW? Zoiets zou ik ook nog wel eens van Joco willen, maar goed, ruimtegebrek he.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
klassiekeracefiets

Bericht door klassiekeracefiets »

Hallo Remurk,
is de lijst met Joco framenummers nog beschikbaar? De link werkt niet meer. Ik zou er graag naar verwijzen op www.klassiekeracefiets.info
Groeten,
Thomas
remurk

Bericht door remurk »

Hallo Thomas,
De link in mijn eerdere mail bevatte geen JOCO- database, maar foto's van een fiets.
Ik ben wel van plan een uittreksel van mijn JOCO-framenummer-database te maken. Zodra die er is, zal ik je informeren. Voor concrete vragen kin je me altijd een PM sturen. Groet, Rutger
Plaats reactie