nieuw op het nieuwe forum

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eysfan
Berichten: 326
Lid geworden op: 5 jun 2012, 14.35

nieuw op het nieuwe forum

Bericht door Eysfan »

Hallo iedereen,

Interesse in de historie van (bijna) alles op wielen had ik altijd al. Vooral als er een motor aanwezig was voor de aandrijving. De laatste jaren verschoof de belangstelling meer in de richting van het ongemotoriseerde vervoer.

Binnen mijn fiets-hobby is de nadruk komen te liggen op het merk Eysink uit Amersfoort . Dat is geen toeval. Ik ben opgegroeid in Amersfoort en in onze familie kwam de naam Eysink in verhalen over vroeger vaak naar voren. Mijn opa had er gewerkt toen ze nog auto's fabriceerden en mijn vader in de glorietijd van de motorfietsen. En, elke dag als ik naar school fietste kwam ik langs de voormalige Eysink fabriek.
Met de Eysink Super Standaard van 1924 in Denemarken
Met de Eysink Super Standaard van 1924 in Denemarken
IVCA 2010 22.JPG (98.01 KiB) 5112 keer bekeken
Nu woon ik in Winterswijk, in de mooiste fietsregio van Nederland dus.
Dat is niet alleen mijn mening, kijk hier maar eens!

Sjoerd
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1587
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: nieuw op het nieuwe forum

Bericht door Fotomaan »

Hoi Sjoerd,
Leuk dat je je hier ook gemeld hebt.
Ik ben eerlijk gezegd nog wel nieuwsgierig hoe je de laatste tocht in Velp hebt ervaren.
Toevallig vandaag mijn column over De Grootte Transportfietstoer naar Bas gestuurd.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
Eysfan
Berichten: 326
Lid geworden op: 5 jun 2012, 14.35

Re: nieuw op het nieuwe forum

Bericht door Eysfan »

Hoi Charles,

Mooi hè, dit nieuwe forum. Zoals het nu in de testfase al werkt is het een enorme verbetering t.o.v. het Yahoo forum.

De transportfietstoer in Velp was supergezellig. En de Posbank was natuurlijk een pracht ervaring met onze fietsen die daar niet echt voor gebouwd zijn. Leuk, al die lui die ons op een racefiets (met klein snelheidsverschil) voorbijkwamen. Die hadden het idee dat ze een geweldige prestatie leverden om de Posbank te nemen met hun fietsjes van 8 kg met 27 versnellingen. Wij (in elke geval een aantal van ons) hebben laten zien dat het ook met een fiets van 30 kg zonder versnellingen kan.

Daarbij vergeleken wordt de tocht rond Winterswijk op 23 juni echt een makkie voor de transportfietsers. Er is hier geen heuvel te bekennen.

Tot dan, en succes met de reparatie van je Juncker,
Sjoerd
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1587
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: nieuw op het nieuwe forum

Bericht door Fotomaan »

Hoi Sjoerd,

Ja, zeker mooi hier. Dat doen ze goed!
Sandra en ik gaan de 23e ook mee en het mag ook wel een keer makkelijk gaan. Niet al te veel hoogteverschil of fietsen over hekken tillen en zo.
Fijn dat je het omhoog fietsen naar de Posbank kon waarderen. Ik ben nieuwsgierig hoe de deelnemers het ervaren hebben. Vandaar de vraag.

Voor mijn Juncker heb ik net gebeld met iemand die de hele dag niets anders doet dan frames in elkaar lassen en die wil het wel even tussendoor doen.
Dus dat is ook weer geregeld.

Tot de 23e

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Elibert van Dalen
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: nieuw op het nieuwe forum

Bericht door Elibert van Dalen »

welkom
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Plaats reactie