sunbeam gekregen
-
sunbeam gekregen
Ik heb vandaag gratis van de buurman de fiets van zijn schoonvader gekregen.
Het is een royal sunbeam w3 1955.
Heeft iemand een idee over de waarde, zeldzaamheid etc.
Ben benieuwd wat ik nu in nn huis heb staan!
Fotos komen morgen. Ze zijn te groot om upteloaden.
Het is een royal sunbeam w3 1955.
Heeft iemand een idee over de waarde, zeldzaamheid etc.
Ben benieuwd wat ik nu in nn huis heb staan!
Fotos komen morgen. Ze zijn te groot om upteloaden.
-
Re: sunbeam gekregen
Bij deze de fotos.
- Bijlagen
-
- 1385233746N20131123_153109.jpg (81.39 KiB) 7213 keer bekeken
-
- 1385233819N20131123_151239.jpg (51.27 KiB) 7213 keer bekeken
-
- 1385233791N20131123_151303.jpg (75.57 KiB) 7213 keer bekeken
-
- 1385233470N20131123_151222-1.jpg (57.74 KiB) 7213 keer bekeken
- HJvMontfort
aangezien hij redelijk origineel oogt moet en 100 euro lukken maar dat word wel wachten tot de juiste mensen interesse hebben!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
De aardigheid van deze fiets (voor de liefhebber) is het bijzondere plaatwerk, zoals de kettingkast en de spatborden met "vleugels"; verder zit er al veel standaard Raleigh materiaal op en is de fiets niet echt oud. De waarde is niet goed in te schatten; je moet maar net een liefhebber vinden. In het algemeen is de belangstelling voor klassieke Engelse rijwielen in Nederland nogal beperkt. Ik zou hem zelf opknappen en mee gaan rijden! Groet en succes, Rutger
hai ruud hier regina ik heb wel zin om hem even grondig aan te pakken als je dat zelf niet wilt doen zo te zien lukt mij dat wel groetjes regina
Sunbeam was een van de topmerken van de periode 1905-1935. Toen is het merk opgenomen in een fusieclub en zijn ze dezelfde fietsen gaan maken als alle anderen. In die zin is de waarde dus beperkt.
Zeldzaam is de fiets wel. Een Sunbeam kom je in Nederland slechts heel zelden tegen en van deze is echt nog wel wat te maken.
Dus: ga er zelf op rijden (vooral niet meteen afschuren en overschilderen!!!) of verkoop hem voor een vriendenprijs aan een liefhebber.
groetjes,
Maarten
Zeldzaam is de fiets wel. Een Sunbeam kom je in Nederland slechts heel zelden tegen en van deze is echt nog wel wat te maken.
Dus: ga er zelf op rijden (vooral niet meteen afschuren en overschilderen!!!) of verkoop hem voor een vriendenprijs aan een liefhebber.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Nou de fiets heeft 26inch wielen. Zelf ben ik 2.00 meter. Geen goede combinatie dus..
Ik knap hem denk ik zelf op en dan zet ik hem in mn verzamelingetje.
Nog een leuk detail. Op het achtrrspatbord zit een plaatje van de NS zie foto.
Wie weet waar deze voor diende. Transport binnen Nederland met de trein?
Ik knap hem denk ik zelf op en dan zet ik hem in mn verzamelingetje.
Nog een leuk detail. Op het achtrrspatbord zit een plaatje van de NS zie foto.
Wie weet waar deze voor diende. Transport binnen Nederland met de trein?
- Bijlagen
-
- 1385297473NN20131124_134906.jpg (38.94 KiB) 7099 keer bekeken
-Nog een leuk detail. Op het achterspatbord zit een plaatje van de NS zie foto.
Wie weet waar deze voor diende. Transport binnen Nederland met de trein?-
Tot in de zestiger jaren en mogelijk ook nog later bestond de mogelijkheid om je fiets vooraf per NS te versturen naar een (vacantie-) bestemming. Aan het stuur hing dan een etiket met de bestemming en ter identificatie vouwde je dit aluminium plaatje om het achterspatbord. De verzending van fietsen was erg populair, getuige bijgaande foto van de NS op Utrecht Centraal.
Op mijn fiets zit ook nog steeds zo'n plaatje, bewaard en gekoesterd sinds 1957, hoewel de service van NS inmiddels niet meer bestaat.
Wie weet waar deze voor diende. Transport binnen Nederland met de trein?-
Tot in de zestiger jaren en mogelijk ook nog later bestond de mogelijkheid om je fiets vooraf per NS te versturen naar een (vacantie-) bestemming. Aan het stuur hing dan een etiket met de bestemming en ter identificatie vouwde je dit aluminium plaatje om het achterspatbord. De verzending van fietsen was erg populair, getuige bijgaande foto van de NS op Utrecht Centraal.
Op mijn fiets zit ook nog steeds zo'n plaatje, bewaard en gekoesterd sinds 1957, hoewel de service van NS inmiddels niet meer bestaat.
- Bijlagen
-
- verzendplaatje NS.jpg (377.53 KiB) 7045 keer bekeken
-
- fietverzending per NS (foto NS).jpg (78.54 KiB) 7045 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....
-
Durabo: ik weet niet welke naaf er op zit. Ik zou het morgen schoonmaken en posten.
Wimjansen: ik had er wat over gelezen op internet. Het is een mooie toevoeging op de fiets.
Wimjansen: ik had er wat over gelezen op internet. Het is een mooie toevoeging op de fiets.