Zweedse legerfietsen

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Durabo88
Berichten: 2554
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Zweedse legerfietsen

Bericht door Durabo88 »

Beste whitespirit,

Je bent van harte welkom, stuur me maar eens een mailtje op yorick _ online [apenstaartje] hotmail [punt] com.

Even een update: Op de M/42 zit nu ook de bijpassende Bosch dynamo. Klein detail: in zowel koplamp als dynamo staan de drie Zweedse kroontjes gestempeld.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Durabo88
Berichten: 2554
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Zweedse legerfietsen: Pedaalrevisie

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Bij beide Zweedse legerfietsen heb ik ook de pedalen gereviseerd. Dit is iets wat ik normaal nooit doe, tenzij er sprake is van grote speling of kapotte kogels. Bij één set pedalen heb ik ook de rubbers vervangen.

Van een sloper kwamen ook nog twee pedalen af, welke ik ook gereviseerd heb. Dit keer was ik zeer dankbaar voor de bak stofdoppen die ik ooit een keer van een andere liefhebber heb kunnen overnemen, want er ontbrak er een.
Bij het pedaal waarvan de stofdop ontbrak was er blijkbaar ruimte ontstaan tussen één van de plaatjes en de cup, waardoor deze is mee gaan draaien. Dit heeft geresulteerd in het uitslijten van het plaatje, waardoor er nog meer ruimte is ontstaan. Algoed, ze liggen klaar als reserve.

Kleine opmerking de pedalen hebben 1/2 schroefdraad voor de Fauber trapas.

Ik heb nog heel veel pedaalasjes (9/16) liggen, dus mocht iemand iets nodig hebben, misschien heb ik het liggen.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: Zweedse legerfietsen: Pedaalrevisie

Bericht door HJvMontfort »

Dag Yorick, ik zoek nog pedalen voor mijn kruisframe project, als wel cranks.
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Durabo88
Berichten: 2554
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Zweedse legerfietsen

Bericht door Durabo88 »

Beste Harrie,

Wat voor 'n pedalen moeten het zijn? Ik heb nog wel prachtige Empo en Phoenix crankstellen liggen, waar ik op zich vanaf wil. Hoeveel tands gieringblad zoek je? Origineel Juncker hoefde het niet te zijn toch?

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie