Biomega met Cardanaandrijving

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Plaats reactie
Gritzner
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jun 2012, 00.03

Biomega met Cardanaandrijving

Bericht door Gritzner »

Gisteren via Marktplaats een Biomega mountainbike gekocht met cardanaandrijving, schijfrem en Nexus 8 naaf.

De fiets is verwaarloosd, maar er blijkt tot nu toe niets kapot.

Ik heb de plastic spatborden en de met tiewraps vastgemaakte led lampjes verwijderd.
De zadelpen is te smal en die had de vorige eigenaar met plakband omwikkeld, tevergeefs uiteraard.
Dus plakband verwijderd en een opvulbus er tussen gezet.
Ook het meegeleverde originele stuur er weer opgezet met nieuwe handvatten.

Nu nog de cardan een beurt geven (zichtbare tandwiel staat droog) en de versnelling instellen.
De nexus 8 blijft in 1 fietsen, ook als ik deze in een andere versnelling zet.

Ik weet nog niet welk type Biomega het is en uit welk jaar, tips zijn welkom. :)
Laatst gewijzigd door Gritzner op 19 jun 2014, 10.27, 1 keer totaal gewijzigd.
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Biomega met Cardanaandrijving

Bericht door Durabo88 »

Beste Gritzner,

Ik heb de fiets op MP gezien en zelf ook even getwijfeld om 'm te kopen. Op de foto kan ik duidelijk zien dat het geen Nexus 8 van Shimano, maar een Spectro 7 (S7) van SRAM is. In ieder geval is het een leuk fietsje om aan te werken.

Ik heb begrepen dat bij de S7 naven de naaf zelf vrijwel nooit kapot gaat, maar dat de defecten meestal in de clickbox van de versnelling zitten.

Even op de Nederlandse website van de Deense fabrikant gekeken. Het zijn nog best dure fietsen.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Biomega met Cardanaandrijving

Bericht door maartenB »

Mensen, ik vind niet dat dit soort fietsen hier op het forum thuishoort. Een fiets met een schijfrem ....
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gritzner
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jun 2012, 00.03

Re: Biomega met Cardanaandrijving

Bericht door Gritzner »

Verwijder deze tread maar, ik beperk me wel tot mijn Gritzner ;)
Plaats reactie