Fiets van Meneer Arnold

Vragen, discussies en info over velocipède, hoge bi en safety.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans van de Stouwe
Berichten: 248
Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53

Fiets van Meneer Arnold

Bericht door Hans van de Stouwe »

De fiets van Meneer Arnold is aangekocht door het Deventer Museum. Hij staat op dit moment in de hal van Museum de Waag
dus voor iedereen te bekijken.
Bijlagen
Fiets van meneer Arnold
Fiets van meneer Arnold
WP_20140405_006 (Medium).jpg (163.78 KiB) 4339 keer bekeken
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Otto64
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 apr 2012, 09.44

Re: Fiets van Meneer Arnold

Bericht door Otto64 »

Dankzij Hans is de fiets van mijnheer Arnold op de plek terecht gekomen waar hij hoort. Hans heeft de afgelopen maanden de hele Burgers fietsencollectie van het historisch museum in deventer onder handen genomen, en heeft aldus ook deugdelijk beschreven wat er wel en niet was. en vervolgens aan de directie van het museum dringend geadviseerd om deze stokoude Burgers aan de collectie toe te voegen. Ik ben vereerd er een steentje aan te hebben mogen bijdragen door de fiets anderhalf jaar geleden te kopen.
De familie Arnold is ook tevreden dat de Burgers nu in de grootste Burgers collectie in Burgers-stad Deventer staat.
Gebruikersavatar
Hans van de Stouwe
Berichten: 248
Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53

Re: Fiets van Meneer Arnold

Bericht door Hans van de Stouwe »

Dit alles samen met Theo de Kogel
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fiets van Meneer Arnold

Bericht door maartenB »

Fijn dat hij goed terecht is gekomen, al vond ik het bij Otto ook wel een mooie plek hoor. Het jammere van zo'n museum vind ik dat hij daar dan op depot gaat en in principe niet meer voor publiek toegankelijk is.
Maar dat hij in een grotere collectie staat snap ik ook wel, misschien komen ze ooit tot het inzicht dat die Burgers collectie permanent tentoongesteld moet worden ....
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie