Afgelopen week kreeg ik een bericht van de conservator beeldcollecties van het Regionaal Archief Alkmaar. Ze willen op open monumentendag (13-9 a.s.) iets doen dat aansluit bij het thema van dit jaar: op reis. Daarvoor willen ze ook een hoek van het archief wijden aan de fiets. Een vast omlijnd plan is er nog niet, ze willen wel graag wat oude (ik denk vooroorlogse) fietsen en fietsspullen neerzetten. In het middelpunt moet de fiets als reis-/vervoermiddel uit verleden tijden staan. 19e eeuwse fietsen zouden natuurlijk mooi zijn, en verder de klassieke toerfiets. Misschien heeft iemand zelfs een fiets van Alkmaarse komaf (Turner, Gomo, Zephier, ...)? En accessoires die bij reizen passen: kinderzitjes, fietstassen, misschien kampeerspullen... verzin het maar. Zelf hebben ze oude fietskaarten en ik denk ook fotomateriaal. De vereniging mag ter plekke van de gelegenheid gebruik maken en reclame voor de club maken.
Wie heeft ideeën en/of zou iets voor 13 september aan het archief in Alkmaar te leen willen aanbieden? Laat het weten, hier in het forum of via een PM.
Groeten,
fietser