Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Gritzner
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jun 2012, 00.03

Even voorstellen

Bericht door Gritzner »

Ik ben Edwin, 43 jaar en kom uit Zoetermeer.

Met maar 1 oude fiets ben ik geen verzamelaar, maar wel een liefhebber van oude fietsen.

Dit is mijn Gritzner uit 1938.
De fiets is nog origineel.
Ik heb alleen het zadel en de trappers vervangen en een standaard, carbid achterlicht en een reflector toegevoegd.
Voor de touwtjes van de jasbeschermer ben ik nog op zoek naar de veertjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Elibert van Dalen »

welkom en mooie bike!!
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3835
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door maartenB »

Erg leuk om eens een Duitse fiets te zien. Wij hebben een naaimachine van Gritzner, een gloednieuwe.. :lol:

Welkom op het forum en ook de foto zo over het stuur genomen vind ik erg origineel. Fiets je er veel op?
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gritzner
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jun 2012, 00.03

Re: Even voorstellen

Bericht door Gritzner »

Mits het mooi weer is, dan fiets ik er mee naar mijn werk (+- 8 km door een natuurgebied)
De fiets is prima geschikt voor woon-werkverkeer, alleen het zadel is niet erg comfortabel.
De carbidlamp werkt ook nog prima, maar het stinkt wel. :D
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3835
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door maartenB »

dat heb ik nou nog nooit gedurft, zo'n carbidlamp aansteken. Ik ben altijd bang dat de boel ontploft. Of dat het gas lekt en de boel zo gaat branden dt het niet meer uit kan. Blussen met water schijnt niet te helpen :oops:
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gritzner
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jun 2012, 00.03

Re: Even voorstellen

Bericht door Gritzner »

maartenB schreef:dat heb ik nou nog nooit gedurft, zo'n carbidlamp aansteken. Ik ben altijd bang dat de boel ontploft. Of dat het gas lekt en de boel zo gaat branden dt het niet meer uit kan. Blussen met water schijnt niet te helpen :oops:
Daar was ik ook wel een beetje bang voor.
Het gaasje in de brander zat namelijk verstopt, en was alleen open te krijgen met een klein boortje.
Hierdoor kan de vlam terugslaan in de ruimte met de carbid, en dat gebeurt dus ook af en toe.
Snel weer uitblazen en duimen dat het niet ontploft, het blijft toch gas.

Afbeelding
Plaats reactie