Maarten

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3829
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Maarten

Bericht door maartenB »

Sorry dat ik er niet eerder aan toekwam, maar ik wil me ook graag even voorstellen.
Ik ben Maarten uit Tilburg en heb heel lang aan oude Franse auto's gesleuteld tot ik een paar jaar terug bij Sjoerd in Winterswijk was en daar de geest kreeg van de oude fietsen.
Ik heb er een stuk of 25-30, als ik het zo samenvat heb ik vooral 'iets' met kruisframes of vreemde frames, met fietsen die extreem hoog zijn (ik ben 1.95) en met fietsen voor 1895.
Omdat er over die laatste groep fietsen zo weinig informatie op internet te vidnen is ben ik ruim een half jaar geleden begonnen met een website over safety bicycles en hoge bi's, http://www.antique-bicycles.net.

Daar staan nu zo'n 110 modellen op. Zo doe ik iets met historie, maar ook met sleutelen en toertochten organiseren. De combinatie vind ik heerlijk. Naast de journalistiek (mijn vak) ben ik graag met techniek bezig. Voor mij is het echt een uitlaatklep. Ik verleg wat dat betreft mijn grenzen. Lassen kon ik natuurlijk als, inmiddels staat hier een draaibank in de schuur en binnenkort ga ik zelf vernikkelen. Een van de alleraardigste dingen van oude fietsen vind ik de contacten er omheen. Het ongestoorde kletsen over een bepaalde constructie of een fiets-detail van 100 jaar geleden. Vaak gaat het ook veel verder - persoonlijker. Vereniging De Oude Fiets is wat dat betreft net een familie.
groetjes,
Maarten
Bijlagen
IMG_2498.jpg
IMG_2498.jpg (2.96 MiB) 2871 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Maarten

Bericht door Elibert van Dalen »

welkom hier. mooie bezigheid en een mooie snoek op de foto ook. rijd zelf ook frans nooit anders gereden maar dan peugeot.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Plaats reactie