gebruiksvriendelijkheid website

Vragen en opmerkingen over de website en het forum.
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

gebruiksvriendelijkheid website

Bericht door Michiel Röben »

Hallo beste fietsvrienden.

Ik wil een ieder die zijn bijdrage gegeven heeft aan het deze site en in het bijzonder Sandra en haar man bedanken voor de nieuwe site.

Ik moet er nog een beetje aan wennen maar dat lijkt me normaal met een andere opbouw dan ik gewend was van het oude forum. Het werkt prima en zonder haperen dat is in ieder geval alweer een verbetering op het forum van Yahoo waar je berichten soms niet geplaatst werden. Als je dan een lap text geschreven had die dan niet geplaatst werd was ik af en toe best pissig, vooral omdat ik dan even vergeten was een kopietje te maken.

Ik moet wel zeggen dat ik het nog steeds jammer vind dat we de fotobank kwijt zijn en wil benadrukken en ik heb er al om gevraagd dat ik deze graag terug zou zien op het forum. Ik zocht zo vaak even op het fotoarchief naar een detail of een fiets voor ik een vraag stelde of een topic opende of er al wat bekend was. Deze informatie is nu allemaal weg.
Van mijn eigen fietsen heb ik zelf de foto's niet meer van b.v. fietsen die ik heb verkocht. Dat we die data kwijt zijn vind ik echt een gemiste kans voor het nieuwe forum.

Verder, ga zo door en ik hoop dat het een actieve gemeenschap wordt met veel fietsenwetenswaardigheden. :D

groeten,
Michiel Röben
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: gebruiksvriendelijkheid website

Bericht door Sandra »

Hallo Michiel,
je opmerkingen zijn helder, dank voor je feedback.
Deze informatie is nu allemaal weg.
Zoals ik al eerder aangaf, deze informatie is niet weg. Voorlopig kun je nog steeds in de Yahoo-groep bij de foto's, berichten of bestanden. Zo nodig organiseren we een 'veeg-actie' om ervoor te zorgen dat er meer zaken worden overgezet, of overleggen we met Gerrit en Hans dat de groep nog wat langer overblijft. Wanhoop dus niet Michiel ;)

Groet, Sandra
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: gebruiksvriendelijkheid website

Bericht door Michiel Röben »

Hoi Sandra, Ik heb al even terug gezocht en ze gevonden. Dank je wel voor je snelle reactie. Jullie moeten als redactie maar even kijken wat belangrijk genoeg is om over te bezemen van Yahoo naar het nieuwe forum.

Succes met de website.

Michiel
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: gebruiksvriendelijkheid website

Bericht door maartenB »

Wat ik altijd enorm gemist heb in de fotobestanden van het oude forum was een zoekfunctie voor de fotos (voor de berichten was die er wel) . Die zoekfunctie functioneert op dit forum veel beter heb ik al gemerkt op de Duitse en Franse fora, die met hetzelfde systeem werken.
En verder kun je je eigen fotos van Yahoo ook downloaden en 'meenemen'.
Elk systeem heeft voor en nadelen. de grote plus van dit forum vind ik dat het helemaal open is, mensen kunnen van buitenaf zien waar we mee bezig zijn en dat stimuleert hopelijk de balngstelling voor oude fietsen.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 264
Lid geworden op: 8 apr 2012, 20.54
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: gebruiksvriendelijkheid website

Bericht door Sandra »

We hebben nu trouwens nog een 'bugje' in de zoek-functie, maar daar wordt aan gewerkt!
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: gebruiksvriendelijkheid website

Bericht door Michiel Röben »

Hoi Maarten,
Ik ga van de week eens kijken wat ik belangrijk genoeg zou vinden om over te hengelen, moet dan nog wel even kijken of het beeld niet te groot is want dat maakte op Yahoo niet zoveel uit maar hier moeten we wat zuiniger aan doen met onze ruimte.

groeten Michiel
Martin H.
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22.01

Re: gebruiksvriendelijkheid website

Bericht door Martin H. »

Hallo Allen,

kan het oude forum met zijn foto's niet online blijven zodat je er een gereserveerde groep van maakt. Hier kun je bjvoorbeeld de oude bestanden laten staan en gewoon de doorschakel link gebruiken. Je zou dus een gedeelte kunnen verwijderen en het geheel als foto databank online houden.

Groeten, Martin
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: gebruiksvriendelijkheid website

Bericht door Michiel Röben »

Hoi Martin,
geen gek idee dat scheelt een hoop werk. Ik kan me wel voorstellen dat het voor onze nieuwe website ook wel mooi is als hier een gevulde beeldbank opstaat. Dat is toch wel een beetje de kers op de pudding.

groeten Michiel :D
gerritkan
Berichten: 396
Lid geworden op: 10 apr 2012, 14.44
Locatie: Workum

Re: gebruiksvriendelijkheid website

Bericht door gerritkan »

Beste Michiel .

Je kan je fotos van het oude forum weer uploaden naar je computer en dan hier plaatsen .
Het is er wel al erg stil geworden daar , nu heb ik niet meer als ik mn mail box open zo,n twintig berichten te lezen .
Het oude forum kan wel iets langer toegankelijk blijven als dat nodig is .
Het beste is om als de twee maanden om zijn iedereen er nog op te attenderen dat hij gesloten gaat worden .

Groet Gerrit
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: gebruiksvriendelijkheid website

Bericht door HJvMontfort »

Er is een mogelijkheid via de provider van de oude omgeving aan de foto's of documenten te komen, veel bedrijven slaan dergelijke informatie op, soms lukt dit zelfs via een instelling als google. Kan de moeite waard zijn dat te proberen alvorens te concluderen dat materiaal weg is.
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Plaats reactie