Gladiator 1894
- Hans van de Stouwe
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53
Gladiator 1894
De groene safety hier al eerder op de club vermeld. Is nu in mijn collectie. Het is een Gladiator Routier Léger
waarschijnlijk 1894.
Eerst alle techniek na lopen dan de gegalvaniseerde spaken blank maken. En de grijze spuitplamuur in ieder geval verwijderen. Er zitten nu vol rubberbanden op met een hardheid van 60 en dat rijdt eigen prima. Dus dat laat ik voorlopig zo
waarschijnlijk 1894.
Eerst alle techniek na lopen dan de gegalvaniseerde spaken blank maken. En de grijze spuitplamuur in ieder geval verwijderen. Er zitten nu vol rubberbanden op met een hardheid van 60 en dat rijdt eigen prima. Dus dat laat ik voorlopig zo
- Bijlagen
-
- Pagina catalogus 1893.jpg (89.11 KiB) 8991 keer bekeken
-
- Site Mario.jpg (173.79 KiB) 8991 keer bekeken
-
- WP_20140616_005.jpg (462.75 KiB) 8992 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Hans van de Stouwe op 18 jun 2014, 10.21, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Hans van de Stouwe
Re: Brennabor 1894
Hoi Hans,
Leuke safety, is dat niet die van Michiel?
Maar waarom denk je dat het een Brennabor is?
Dat zou ik erg interessant vinden.
Ik heb deze crank bevestiging nog bij geen enkele Brennabor gezien.
Maak er wat moois van!
groetjes,
Maarten
Leuke safety, is dat niet die van Michiel?
Maar waarom denk je dat het een Brennabor is?
Dat zou ik erg interessant vinden.
Ik heb deze crank bevestiging nog bij geen enkele Brennabor gezien.
Maak er wat moois van!
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
- Hans van de Stouwe
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53
Re: Brennabor 1894
Maarten hij is door veel handen geweest. En veel toevoegingen dus eerst maar eens blank materiaal.
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Hans van de Stouwe
Re: Brennabor 1894
Hans,
Het was even denken, maar de crankbevestiging ken ik van Gladiator.
Ik heb een catalogus, als je die wilt?
groet,
Maarten
Zie hier
http://gladiator-42085.straight-seat-tu ... ycles.net/
en:
Het was even denken, maar de crankbevestiging ken ik van Gladiator.
Ik heb een catalogus, als je die wilt?
groet,
Maarten
Zie hier
http://gladiator-42085.straight-seat-tu ... ycles.net/
en:
- Bijlagen
-
- Untitled.jpg (206.28 KiB) 8977 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
- Hans van de Stouwe
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53
Re: Brennabor 1894
Maarten,
De linkercranck en de vork zijn identiek aan de brennabor die ik kortgeleden geconserveerd heb. De pedaalbevestiging is identiek aan de details in de brennaborfolder van 1893. De pedalen zitten in het loogbad. Zo gauw ze schoon zijn zal ik foto,s plaatsen. Het frame nummer op het onderste balhoofdlug is 34528 Ik wil graag de folder van Gladiator. Heb alleen deze afbeelding van Gladiator
De linkercranck en de vork zijn identiek aan de brennabor die ik kortgeleden geconserveerd heb. De pedaalbevestiging is identiek aan de details in de brennaborfolder van 1893. De pedalen zitten in het loogbad. Zo gauw ze schoon zijn zal ik foto,s plaatsen. Het frame nummer op het onderste balhoofdlug is 34528 Ik wil graag de folder van Gladiator. Heb alleen deze afbeelding van Gladiator
- Bijlagen
-
- Gladiator cycles, 1890-5.jpg (417.21 KiB) 8952 keer bekeken
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Hans van de Stouwe
-
- Berichten: 2359
- Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49
Re: Brennabor 1894
Dag Hans,
Fraaie fiets hoor. Ik vond dat al de tijd dat we `m kennen wel maar weet nu zeker dat er ook iets moois van gemaakt gaat worden.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Lijkt inderdaad wel veel op de Gladiator.
Ik zoek bij zo iets altijd naar meer overeenkomsten, zo als we allemaal wel zullen doen denk ik . Jouw fiets heeft in ieder geval een overeenkomstig aantal spaken voor en achter met de Gladiator.
Groeten,
Maarten
Fraaie fiets hoor. Ik vond dat al de tijd dat we `m kennen wel maar weet nu zeker dat er ook iets moois van gemaakt gaat worden.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Lijkt inderdaad wel veel op de Gladiator.
Ik zoek bij zo iets altijd naar meer overeenkomsten, zo als we allemaal wel zullen doen denk ik . Jouw fiets heeft in ieder geval een overeenkomstig aantal spaken voor en achter met de Gladiator.
Groeten,
Maarten
Re: Brennabor 1894
framenummer klopt ook mooi in de reeks, die op mijn website zit in de 40000, deze ca 5000 fietsen ouder, zou goed kunnen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
- Hans van de Stouwe
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53
Re: Gladiator 1894
Ik heb de titel veranderd omdat ik het met Maarten eens ben dat het een Gladiator Routier Léger is. De detail van de naven in de folder zijn gelijk aan de naven in de fiets. Dus van morgen in de loogbak kijken. naar de pedalen. Alle verf weg en alles gangbaar
- Bijlagen
-
- WP_20140618_001.jpg (213 KiB) 8903 keer bekeken
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Hans van de Stouwe
Re: Gladiator 1894
wat is dat / hoe werkt dat, een loogbak?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
- Hans van de Stouwe
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53
Re: Gladiator 1894
Maarten ik haal gootsteenontstopper bij AH. Doe dat in een plasticbak alles waar verf aan zit gooi ik daar in en na 48 tot 76 uur spoel je alles onder de kraan weg. De basis van dit middel is Causticsoda wat gebruikt werdt om verf te verwjderen. In de volksmond werdt dat een loogbak genoemd.
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
Hans van de Stouwe