Pagina 1 van 3

Gladiator 1894

Geplaatst: 16 jun 2014, 21.38
door Hans van de Stouwe
De groene safety hier al eerder op de club vermeld. Is nu in mijn collectie. Het is een Gladiator Routier Léger
waarschijnlijk 1894.
Eerst alle techniek na lopen dan de gegalvaniseerde spaken blank maken. En de grijze spuitplamuur in ieder geval verwijderen. Er zitten nu vol rubberbanden op met een hardheid van 60 en dat rijdt eigen prima. Dus dat laat ik voorlopig zo

Re: Brennabor 1894

Geplaatst: 16 jun 2014, 22.21
door maartenB
Hoi Hans,
Leuke safety, is dat niet die van Michiel?

Maar waarom denk je dat het een Brennabor is?
Dat zou ik erg interessant vinden.
Ik heb deze crank bevestiging nog bij geen enkele Brennabor gezien.

Maak er wat moois van!

groetjes,
Maarten

Re: Brennabor 1894

Geplaatst: 16 jun 2014, 22.42
door Hans van de Stouwe
Maarten hij is door veel handen geweest. En veel toevoegingen dus eerst maar eens blank materiaal.

Re: Brennabor 1894

Geplaatst: 16 jun 2014, 23.01
door maartenB
Hans,
Het was even denken, maar de crankbevestiging ken ik van Gladiator.
Ik heb een catalogus, als je die wilt?
groet,
Maarten
Zie hier

http://gladiator-42085.straight-seat-tu ... ycles.net/

en:

Re: Brennabor 1894

Geplaatst: 17 jun 2014, 14.22
door Hans van de Stouwe
Maarten,
De linkercranck en de vork zijn identiek aan de brennabor die ik kortgeleden geconserveerd heb. De pedaalbevestiging is identiek aan de details in de brennaborfolder van 1893. De pedalen zitten in het loogbad. Zo gauw ze schoon zijn zal ik foto,s plaatsen. Het frame nummer op het onderste balhoofdlug is 34528 Ik wil graag de folder van Gladiator. Heb alleen deze afbeelding van Gladiator

Re: Brennabor 1894

Geplaatst: 17 jun 2014, 22.03
door Maarten Waarlé
Dag Hans,
Fraaie fiets hoor. Ik vond dat al de tijd dat we `m kennen wel maar weet nu zeker dat er ook iets moois van gemaakt gaat worden.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Lijkt inderdaad wel veel op de Gladiator.
Ik zoek bij zo iets altijd naar meer overeenkomsten, zo als we allemaal wel zullen doen denk ik . Jouw fiets heeft in ieder geval een overeenkomstig aantal spaken voor en achter met de Gladiator.


Groeten,
Maarten

Re: Brennabor 1894

Geplaatst: 17 jun 2014, 23.08
door maartenB
framenummer klopt ook mooi in de reeks, die op mijn website zit in de 40000, deze ca 5000 fietsen ouder, zou goed kunnen.

Re: Gladiator 1894

Geplaatst: 18 jun 2014, 10.29
door Hans van de Stouwe
Ik heb de titel veranderd omdat ik het met Maarten eens ben dat het een Gladiator Routier Léger is. De detail van de naven in de folder zijn gelijk aan de naven in de fiets. Dus van morgen in de loogbak kijken. naar de pedalen. Alle verf weg en alles gangbaar

Re: Gladiator 1894

Geplaatst: 18 jun 2014, 15.09
door maartenB
wat is dat / hoe werkt dat, een loogbak?

Re: Gladiator 1894

Geplaatst: 18 jun 2014, 16.44
door Hans van de Stouwe
Maarten ik haal gootsteenontstopper bij AH. Doe dat in een plasticbak alles waar verf aan zit gooi ik daar in en na 48 tot 76 uur spoel je alles onder de kraan weg. De basis van dit middel is Causticsoda wat gebruikt werdt om verf te verwjderen. In de volksmond werdt dat een loogbak genoemd.