wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Voor alle off-topic zaken.
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Bericht door HJvMontfort »

Sandra schreef:Na wat zeuren kreeg ik het telefoonnummer en heb de studente 75 euro geboden. Zij blij - ik blij :D .
Goed werk, Doodzonde als goede spullen zo hun eind vinden, hier zie je soms mensen van stoepen rijden met fietsen waar ik wel een kleine 100 euro voor zou geven, was ook heel blij toen ik hoorde dat ik de legerfiets had en niet een punker hier uit de buurt :P

Het is echt een plaatje die fiets!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 187
Lid geworden op: 3 okt 2012, 22.27
Locatie: ugchelen

Re: wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Bericht door arjank »

in alle bescheidenheid:
1. phoenix semi-sport 1962, velgremmen (hoefijzers), 28 inch, 60 cm
2. gazelle no 8, kruisframe 1960, trommelremmen, 28 inch, 66cm
3. fongers h60, uitrusting 5, w&w-uitvoering 1934, torpedo remnaaf 40-gaats, 28 inch, 62 cm
4. fongers dr55 (dienstrijwiel) 1934, oorspronkelijk uitrusting 4a, fabrieksrevisie 1949 (trommels + sa-3 ipv bandrem), 28 inch, 57 cm.

ooit gekoesterd, maar inmiddels verkocht:
- prego luxe 1950, 26 inch, velgremmen
- empo calypso 1965, 26 inch, 3v, velgremmen

arjan
Durabo88
Berichten: 2585
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Bericht door Durabo88 »

Beste ArjanK,

Als ik hier een lijst moet opsommen met wat ik allemaal heb gehad, dan zijn we heel lang bezig. Daar zaten overigens ook weinig bijzondere fietsen tussen, dus acht ik dat overbodig. Leuk waren wel een Primarius tourfiets met Bendix remnaaf van net na de oorlog en een Fongers DZ uit de jaren 30.

De huidige lijst om niet te veel in detail te treden:
- Eroba eind jaren 50 sportfiets
- Durabo idem
- Batavus (bicolor) begin jaren 60 sportfiets met schakelhandvat
- Fongers-RIH met 4 speed Sturmey Archer naaf
- Fongers SH-55 uit ca. 1950
- Fongers CCG-60 uit 1918, laatste fabrieksrevisie begin jaren 60, verder nog revisie door fietsenmaker (vervanging voorwiel).
- Fongers HZ-60 uit begin jaren 50
- Fongers HF- uit de jaren 30
- Nederlandse leeuw sportfiets uit 1939, Simplex frame
- Zwitserse legerfiets uit 1938

Dat was 'm geloof ik.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 187
Lid geworden op: 3 okt 2012, 22.27
Locatie: ugchelen

Re: wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Bericht door arjank »

dag yorick,

ik speel ook pas in de onderklasse van de fietsenverzamelaarscompetitie... dan zijn verkochte fietsen nog een beetje oud zeer!

ben je trouwens die nederlandse leeuw nog niet kwijt? daar adverteer je toch al een tijd/met zekere regelmaat mee?

ik zal snel wat foto's van de dr55 plaatsen, in de rubriek toerfietsen. de andere heb ik bij mijn introductie kort (met één plaatje) voorgesteld.

groet,
arjan
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Bericht door Fongers1952 »

Hier mijn lijstje dan:

1-Gazelle no.1 uit 1942 met Sturmey Archer 3V remnaaf
2-Gazelle no.1 (?) uit 1950 met Torpedo 3V remnaaf
3-Simplex Cycloide Kruisframe uit 1950, recentelijk voorzien
van een Lucia snelheidsmeter (zie foto)
4-WBR (grossiersfiets) uit 1950 met remnaaf, mijn dagelijkse
karretje. Rijdt heerlijk
5-Fongers HTS uit 1953 (trommelremmen-3V S/A)
6-Simplex Populair uit 1957 met remnaaf
7-Fongers uit 1957 HF70 met 70 cm frame en dubbele bovenbuis,
(trommelremmen met 3V S/A)

Verder ben ik erg geïnteresseerd in fietssnelheidsmeters van het merk Lucia en in kilometertellertjes met naafmontage, ook wel tikkertjes genoemd. (Veeder, Loewe en Lucas) Wie op dit forum is daar ook geïnteresserd in?
Bijlagen
Lucia snelheidsmeter op Simplex fiets
Lucia snelheidsmeter op Simplex fiets
DSC00485.JPG (118.11 KiB) 7946 keer bekeken
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Gebruikersavatar
jrietveld
Berichten: 670
Lid geworden op: 1 aug 2012, 12.08

Re: wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Bericht door jrietveld »

Dag fongers1952,

Ben benieuwd naar de HF70 uit 1957; wil je daarvan eens een plaatje posten?

greot, Jos
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Bericht door Fongers1952 »

Dag Jos,

Dat zal ik zeker doen, alleen zal het tot het voorjaar moeten wachten omdat hij nu wegens plaatsgebrek bij iemand in de opslag staat. Het framenummer begint met AC, dat betekent dus een 1957 special. Ik vermoed dat hij op verzoek is gebouwd. Met mijn 1.91 meter kan ik er op rijden met het zadel in de laagste stand. Het is nog een mooi rijwiel, grotendeels in de originele lak. Ook het chroom is nog mooi en hij rijdt als een zonnetje. Ik heb alleen de spatborden vervangen door originele nieuwe spatborden.De kettingkast is helaas niet origineel meer, maar ja, waar vind je nog een originele?

Gr, peter :P
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
fongers
Berichten: 187
Lid geworden op: 21 jun 2012, 20.48

Re: wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Bericht door fongers »

Hier mijn lijstje:

1: Fongers BB70 1923 gerestaureerd (gedeeltelijk door mij) met het complete luxe remsysteem, en SA K naaf.

2: Fongers DZ60 1923 vrijwel geheel origineel.

3: Fongers HZ65 uit 1936 geheel gerestaureerd (niet door mij) Met versnellingen en trommelremmen. Niet geheel compleet. Is eventueel te koop.

4: Fongers Hf65 1940 Geheel gerestaureerd (niet door mij) met versnellingen en trommelrem. Ook hier missen enkele onderdelen. Is eventueel ook te koop.

5: Fongers H75 1936 78 cm frame!!

6: Fongers BB65 1936 geheel origineel. Zelf originele drager met zegel transfertje!

7: Dresco uit jaren '20 67 cm frame Geheel origineel.

8: Royal Enfield damesfiets Riche Girder +- 1915. Waarschijnlijk een keer terug geweest naar de fabriek voor revisie. Eventueel ook te koop.

Mvgr Mark
Gebruikersavatar
jrietveld
Berichten: 670
Lid geworden op: 1 aug 2012, 12.08

Re: wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Bericht door jrietveld »

Hallo Peter,

Zo'n late hoge fiets van Fongers ken ik niet; benieuwd naar de foto's tzt. Als er een zwarte kettingkast op moet: die kom ik wel eens tegen uit die periode.

groet, Jos
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: wat heeft iedereen aan verzameling staan??

Bericht door Michiel Röben »

Wat heb ik staan? Eens even kijken.

Fongers tandem 1901, Fongers damesfiet 1915 (model Groningen), Raleigh heren 65 cm 1919, 2x Raleigh 1929 dames (een in originele staat), Halfords damesfiets 1920 (ongeveer), Simplex heren optrekrem 1930, Simplex dames 1931, Grifon 1920/25 nog in elkaar te zetten dus bouw pakket, Automoto sport1905/10, Pon (the Speed) kruisframe 1949/50, Safety 1889 ongeveer, type Gladiator, Safety type Humber (franse importfiets), Humber 1899 (Engelsse fiets),
Hoge Bi (door mij Adler genoemd naar de vermoedelijke bouwer in voormalig oost Duitsland, Aken) 5 generaties in een familie gebleven.

Nog een Gazelle kruisframe tandem, waar de hobby ooit mee begonnen is in 1978. Deze tandem mag de collectie uit. Zit een prachtige set werkende VT koplamp en vroege Vt dynamo op. Ruilen tegen een kruisframe van raleigh al of niet compleet geen bezwaar. Oh ja en een incomplete tandem (alleen frame, en voorvork, compleet met trapassen van vermoedelijk Burgers, ruilen tegen een leuke vroege lamp of dyname of een New departure A type naaf (die het wel doet).

Dat was het wel zo'n beetje. verder nog een verzameling carbietlampen en wat los spul. ben nog aan het begin van de verzameling losse onderdelen dus daar is wel wat te dealen...

Groeten Michiel ;)
Plaats reactie