even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Jojovelo
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11.57

even voorstellen

Bericht door Jojovelo »

mijn naam is john verbogt en ik woon in Alphen (NBr)
fietsen in het algemeen , en bijzonder oudere fietsen hebben mijn warme belangstelling , evenals het wel en wee van de vereniging , wat ik met interesse volg.
eerst op het andere forum en nu hier.
overweeg ook lid van de club te worden.
heb zelf (nog) geen verzameling , wel een (niet zo oude) Gazelle.daar ligt ook mijn interesse : nederlandse oudere
fietsen maar niet uit 1900, zo rond 1930-1960
ik weet dat in mijn woonplaats een grotere gazelle -liefhebber woont maar heb nog geen contact gemaakt met hem.
heb ook geen restauratie-ervaring , maar wie weet komt dat nog.
mogelijk komen we elkaar bij een "live" evenement eens echt tegen.
john
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: even voorstellen

Bericht door Elibert van Dalen »

welkom, en ervaring komt met de jaren gewoon helemaal strippen en opbouwen komt best goed. zo is iedereen wel begonnen denk
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Gebruikersavatar
HJvMontfort
Berichten: 769
Lid geworden op: 28 jun 2012, 07.02
Locatie: Bitgummole
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door HJvMontfort »

Welkom,

Gewoon opletten of je wat moois ziet, er is geregeld mooi spul te koop uit die periode! Als je goed oplet hoef je ook geen opknapper te kopen, voor een redelijke prijs heb je zomaar een pronkstuk uit de jaren 50! Sleutelen leer je vanzelf, zeker als je andere mensen kent die het al kunnen!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Durabo88
Berichten: 2565
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: even voorstellen

Bericht door Durabo88 »

Beste John,

Welkom!
Het meeste sleutelwerk wijst zichzelf, maar met loshalen van de spies is wel wat kunde nodig. Zorgen dat je een spie-uitdrijver hebt of anders een grote en kleine hamer. Tussen de grote hamer en de cranck wel iets 'zachts' leggen, anders krijg je deuken. Met de kleine hamer goed op de spie mikken. Altijd de crank op de grote hamer laten rusten anders krijg je de spie er niet uit. Dat was het eerste wat ik moest leren en mij werd verteld, omdat ik dat uit mezelf niet door had.

Groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
Plaats reactie