Hallo Wim,
Dat is helemaal waar Wim. Bij die hoge bi komen er geen remkrachten op de spaken. Zou ook niet kunnen want ze zijn radiaal gespaakt. Gunstig is ook dat de spaken van deze Columbia helemaal recht zijn met aan beide einden een kop. Als spaken breken is dat vaak bij het omgebogen eind, dan kan dus hierbij niet gebeuren.
Groeten,
Sjoerd
Columbia Standard
Re: Columbia Standard
het lijkt me erg lastig om aan verenstaal koppen te slaan.
Maar spaken in 2-2,5 mm zijn gewoon goed te verkrijgen hoor.
Leuk dat je naar Beaulieu gaat, Sjoerd! Zou ik ook weleens willen.
Ik heb nog een paar van die geprofileerde stalen zadel-onderstellen liggen, kan er evt. nog 1 verkopen, dus als je denkt dat dat gaat passen? Het zijn dezelfde die regelmatig op ebay.de te koop worden aangeboden.
Maar spaken in 2-2,5 mm zijn gewoon goed te verkrijgen hoor.
Leuk dat je naar Beaulieu gaat, Sjoerd! Zou ik ook weleens willen.
Ik heb nog een paar van die geprofileerde stalen zadel-onderstellen liggen, kan er evt. nog 1 verkopen, dus als je denkt dat dat gaat passen? Het zijn dezelfde die regelmatig op ebay.de te koop worden aangeboden.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Columbia Standard
Ha Maarten,
Met dat verenstaal wil ik het klinken eerst proberen op een klein stuk voordat ik de vele meters aanschaf die in zo'n voorwiel gaan.
Zo'n stalen zadelbodem zal er bij de Columbia ook wel onder gezeten hebben, dus ik neem er graag een van je over.
Groeten,
Sjoerd
Met dat verenstaal wil ik het klinken eerst proberen op een klein stuk voordat ik de vele meters aanschaf die in zo'n voorwiel gaan.
Zo'n stalen zadelbodem zal er bij de Columbia ook wel onder gezeten hebben, dus ik neem er graag een van je over.
Groeten,
Sjoerd