Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
petercjvanveen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2012, 19.38

Even voorstellen

Bericht door petercjvanveen »

Beste forumleden

Ik ben Peter van Veen, 54 jaar en woon in Noord Holland.

Ik heb al ruim 20 jaar een Magneet uit 1949, eigenlijk als 'dagelijkse' fiets. Deze is van de opa van mijn vrouw geweest en hij is in de loop van de jaren weer redelijk in oorspronkelijke staat teruggebracht, zonder overigens iets aan het lakwerk te doen. Mijn belangstelling voor 'oude' fietsen dateert al uit de jaren 70, toen ik als middelbare scholier een statig herenrijwiel kocht, compleet met een Philips koplamp met rood glaasje. Helaas woonde ik toen nog in Amsterdam en dan zijn leuke fietsen kennelijk van iedereen want na een avond stappen, heb ik hem nooit meer terug gezien. Hoewel ik mij het merk niet herinner, vermoed ik nu dat het een Phoenix Mutaped was. Hij had immers een toen voor mij vreemde trapas met een terugtrapversnelling.

Een paar jaar terug kocht ik een Phoenix 'omafiets' voor mijn dochter. Die bleek ook uit 1949 te zijn. Deze was nog geheel in oorspronkelijke staat. Ik ben daar achteraf iets te enthousiast mee aan de slag geweest (lak en gedeeltelijk nieuwe transfers), want mijn dochter wilde natuurlijk het liefst een nieuw ogende fiets. Desondanks is het nog steeds een mooie oude dame. Mijn vrouw gebruikt die tegenwoordig.
Verder heb ik nog een dames Gazelle uit 1967, waarvoor ik trouwens nog de binnenkant van het achterlicht zoek (hij werkt nog wel, maar het plastic is nogal vergaan).

De laatste tijd ben ik ook wat meer geïnteresseerd geraakt in klassieke Nederlandse racefietsen, vooral die uit de jaren 70. Zelf heb ik er een uit de jaren 80 en nog een recente voor de dagelijkse fietskilometers.

Maar ik ben ook een liefhebber van luchtgekoelde Volkswagens. Zo hebben we een camper Westfalia T2 uit 1978 en een kever uit 1967.

Een enkele keer doen we mee met een toertocht en als we 12 augustus een plekje op een camping in de buurt kunnen vinden, zijn we er dit jaar in Norg bij.

Ik volg het forum al jaren, maar mijn eigen bijdragen zullen waarschijnlijk beperkt blijven.

groeten
Peter van Veen
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Elibert van Dalen »

welkom op het forum
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
Plaats reactie