FN en DURKOPP CARDAN FIETS

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
9Bicy6clet!!3
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13

Re: FN en DURKOPP CARDAN FIETS

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Jan,

klopt dus wel dat bij de oude FN het nummer op het balhoofd staat , ook een zeer mooie leeftijd voor je fiets en inderdaad is het logo veranderd ,je hebt een aardige collectie Fietsen Jan,

over leeftijd en Frame nummers op WWW.OLDBIKE.EU staat een FN Fiets type 55c net als die van mij met Frame nummer 28 502 gedateerd op 1921 en FN maakte 1000 Fietsen per jaar dus dan zou mijn Fiets ( 30 674 )van 1923/24 moeten zijn ipv 1930 maar ik wacht de reactie van het Belgisch register wel af,

Groetjes Hans
Nicolas
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 jun 2012, 22.12

Re: FN en DURKOPP CARDAN FIETS

Bericht door Nicolas »

Op het balhoofd en op de zadelbuis zijn de twee plaatsen waar het framenummer ingeslagen werd.Weet je zeker dat er geen 1 voor staat? Hij zou dan van 1919 zijn, met die 4 cijfers is hij van 1909.Tot plusminus 1918 zijn de cranks geschroefd en daarna met de gebruikelijk spie op de trapas.
9Bicy6clet!!3
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13

Re: FN en DURKOPP CARDAN FIETS

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Nico,

er staat bij mij geen 1 voor, apart dat ze het framenummer op 2 plaatsen hebben gezet , maar op deze manier leer je weer bij, bedankt voor je informatie,

groetjes Hans
Martin H.
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22.01

Re: FN en DURKOPP CARDAN FIETS

Bericht door Martin H. »

Hallo Hans,

fraaie fiets die Dürkopp, stond die toevallig in Eefde bij een fietsenmaker?

Groeten, Martin
9Bicy6clet!!3
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13

Re: FN en DURKOPP CARDAN FIETS

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Martin,

deze stond bij Simon Schramm in Wolvega die de Fiets al 30 jaar hadden en wel weg wouden doen omdat ze oude motoren spaarden, en inderdaad in zeer mooie conditie, niet verpruts oid,ook nog mooi in originele lak,

Groetjes Hans
gerritkan
Berichten: 396
Lid geworden op: 10 apr 2012, 14.44
Locatie: Workum

Re: FN en DURKOPP CARDAN FIETS

Bericht door gerritkan »

9Bicy6clet!!3 schreef:Hallo Martin,

deze stond bij Simon Schramm in Wolvega die de Fiets al 30 jaar hadden en wel weg wouden doen omdat ze oude motoren spaarden, en inderdaad in zeer mooie conditie, niet verpruts oid,ook nog mooi in originele lak,

Groetjes Hans
Daar ben ik zaterdag nog langs gereden .
Simon senior heeft een mooie verzameling motoren oa het merendeel van de motoren waar op hij wedstrijden gereden heeft .
9Bicy6clet!!3
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13

Re: FN en DURKOPP CARDAN FIETS

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Gerrit,

Simon Senior heeft ons ook daar en rondleiding gegeven, inderdaad een mooie collectie ook echt oude motoren en inderdaad alle crossmotoren, de mooie ANWB Motor met Bak en de prijzenkamer, mooie collectie,

Groetjes Hans
Plaats reactie