Moulton racefiets?

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3829
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Moulton racefiets?

Bericht door maartenB »

Op het vorige forum hebben we het gehad over Moulton fietsen.
In een Amerikaanse supermarkt kwam ik er als 'object' eentje tegen met een racestuur. Is dat een speciale uitvoering?
De hele supermarkt hing trouwens vol fietsen, een aantal ATB's, een 26 inch sportje van Raleigh en een ouwe Duitse Triumph met Zwanenhalsframe.
Bijlagen
IMG_3668.jpg
IMG_3668.jpg (1.89 MiB) 5053 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
velophile
Berichten: 437
Lid geworden op: 8 aug 2012, 22.00
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Moulton racefiets?

Bericht door velophile »

Dag Maarten,

Er was een speciale uitvoering; dit type Moulton is in zeer beperkte oplage gemaakt. Alle overbodige onderdelen zijn eraf gelaten, de wieltjes zijn wat lichter en er is een gigantisch tandwiel (TA) gemonteerd. Zo reden ze wel op de baan, maar bij deze is toch is een voorrem gemonteerd. De echte raceuitvoering had twee remmen en een Benelux derailleur. Ik zou niet voor 100% durven beweren, dat dit exemplaar als racer uit de fabriek gekomen is. Het kan een, later met fabrieks onderdelen omgebouwde, standaarduitvoering van de Moulton Speed zijn.
Gebruikersavatar
Bricoleur
Berichten: 34
Lid geworden op: 4 mar 2013, 18.38
Locatie: Utrecht

Re: Moulton racefiets?

Bericht door Bricoleur »

Geweldig, zo'n Moulton racer. Heeft trouwens nog steeds een record voor de 200 meter met vliegende start voor (min of meer) conventionele fietsen. Helaas is Alex Moulton vorig jaar december overleden. Heel veel mooi materiaal, ook over deze racers staat op http://www.moultonbicycles.co.uk/heritage.html. Heeft iemand nog een Moulton (racer) en is die te koop, ik hoor het graag.
Plaats reactie