Pagina 1 van 1

Bedankt

Geplaatst: 19 jan 2015, 14.13
door Hans van de Stouwe
Hallo allen,
Ik denk dat de meesten weten dat ik 7 sept. tijdens de fietstocht ben gevallen en daar, naar het nu naar uitziet een stijve knie aan over hou.
Het heeft ons samen goed gedaan de vele bezoekjes en telefoons en mails. Dat hebben wij als steun ervaren.
@Maarten Waarle,
Ben je veel dank verschuldigd omdat het door jou gemaakte aanpassing het fietsen weer mogelijk zal zijn.
@Simon Groen
Dank voor het bijstaan met om op de fiets te gaan zitten op een veilige manier.
@Jan Klein @Minie Klein @Martin Brakensiek @Theo de Kogel
Jullie regelmatige bezoekjes heb ik veel steun aan gehad
@Jan Hendriks met Theo
Leuk dat als langs zwolle kwamen even langs kwamen. Dit waren aangename verrassingen
@Yorick @Jasper
Verrassing ook dat jullie langskwamen
@Lea en @Otto
Leuk dat jullie langs kwamen
Al deze aandacht hebben het beter worden goed gedaan

Re: Bedankt

Geplaatst: 19 jan 2015, 19.29
door gerritkan
Wat goed dat het gelukt is met het aanpassen van de fiets .
Dankzij een erkend vakman op dat gebied

Re: Bedankt

Geplaatst: 19 jan 2015, 21.32
door Maarten Waarlé
Ja , het is ook interessant als hobby en werk elkaar raken.
Dat is hier het geval en natuurlijk ook een eer om voor Hans wat te mogen maken.
De hulpcrank was aanvankelijk wat te kort maar ik zie dat de verlenging keurig is uitgevoerd

Interessante fiets trouwens ook. Zit er een differentieel achter in Hans? Veel van die Engelse fietsen hadden dat.
Ik meen ook een versnellingssysteem in het voorste tandwiel zo als Sunbeam had. Volgens mij hadden ze dat in de zelfde periode en ik weet eerlijk gezegd niet wie er het eerste mee was.
Weet je van welk jaar de fiets is?

Ik hoop dat oefening je zo ver brengt dat een tocht van de vereniging er in zit. Zou mooi zijn.

Groeten,
Maarten

Re: Bedankt

Geplaatst: 19 jan 2015, 21.45
door Hans van de Stouwe
Maarten,
Dit model James is gemaakt tussen 1914 en 1928, Omdat de shifter het model van 1928 is houd de engelse expert het 1928. Als ik frame nummers vergelijk kom ik uit rond 1919 of vroeger. Er zit inderdaad een differentieel met bandrem ijzer op ijzer in. In het tandwiel zit een versnelling Eigenlijk vertraging. Is dus makkelijk als je omhoog moet.
Het stuur is hier identiek aan. Omdat Martin er een voorvorkhaak aan heeft gezet omdat in het verleden een paar gangen versleten/verwijderd zijn. Herstel zal binnenkort gebeuren. Wie nog zo een lamphaak over heeft wil ik die graag over nemen.

Re: Bedankt

Geplaatst: 19 jan 2015, 21.51
door asterduc
Hans, ik las in het clubblad van je ongelukje. Heel vervelend.

Maar je hebt dat mooi opgelost met dit rijwiel dat er trouwens ontzettend mooi uitziet.
Die tennisracket houder is wel wat enthousiast misschien ;)

Ik hoop dat je veel plezier hebt aan het nieuwe rijden.
Groeten,
Ed

Re: Bedankt

Geplaatst: 19 jan 2015, 21.58
door Hans van de Stouwe
Asterduc,
De klemmen dien om dat ik krukken mee zal moeten nemen.

Re: Bedankt

Geplaatst: 20 jan 2015, 09.21
door asterduc
Hans van de Stouwe schreef:Asterduc,
De klemmen dien om dat ik krukken mee zal moeten nemen.
ja, dat had ik wel door Hans, vandaar het knipoog, het was eerder grappig bedoeld ;)
Maar het is wel een goede vinding om dat zo op te lossen met die klem.

Groeten,
Ed

Re: Bedankt

Geplaatst: 30 jan 2015, 12.55
door Michiel Röben
Hans,
Ik wist niet dat het zo een ernstige kwetsuur was... Ik hoop je weer te zien op de verenigingstreffens. Mooi karretje trouwens die driewieler. Heb je veel bekijks mee lijkt me. Beterschap. Maarten mooie oplossing voor Hans gemaakt, dat is wel iets in jouw straatje waarvoor complimenten.

Hartelijke groeten,
Michiel ;)